Windows 2000 connecten naar as/400 share hoe?

Pagina: 1
Acties:

• Samplex
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-05 19:54
HI all

Ik wil een Windows 2000 professional client laten connecten naar een share op een as/400 server. kan dat?

want net use i: \\servename\QDLS gaat niet goed, hij maakt een verbindging alleen moet ik een wachtwoord invullen maar kom er dan niet op. Hij pakt de login naam van windows 2000 voor as/400 maar de login naam voor de as/400 is anders als die van de win2000 login naam.

Met de as/400 navigator kom ik er wel op alleen dan kan ik geen bestanden wissen en opslaan op die share, en de gebruikers kunnen niet in word 2000 "Save as.." en dan het path i:\klantnr\klant.doc doen want er kan geen mapping gemaakt worden.

Heeft iemand een oplossing?

Verwijderd

Zit er geen optie in Client Access: "gebruik NT-userID ja/nee"?

Heb even geen Client Access op m'n PC, anders zou ik zelf even voor je kijken.

• Samplex
Uhh moe tik even kijken.

Onder win98 als ik inlog gaat alles goed!

dan reconnect niet naar die share tijdens startup van de pc pas als je op die i: mapping klikt onder my computer komt er een AS/400 window op in te loggen dus kom ik netjes op die share maar dus win98

het zelfde wil ik bij win2000
maar win2000 als ik inlog wil hij die i: drive reconnecten dus krijgen users gelijk een win2000 window dat hij niet kan reconnecten naar die share want die naam an password is niet geldig op die as400 share..

Verwijderd

En als je nou gewoon "net use: I:\server\QDLS /user:userid wachtwoord" gebruikt?

• Samplex
ja maar dan is de pc alleen voor die persoon gebonden want er loggen meer mensen aan op deze pc dus als ik daar een naam en wachtworod van die pc ga invoeren is dat niet handig

Verwijderd

Wil je dat hij altijd met een pop-up-box komt waar je een userID en ww intikt? Of wil je dat hij altijd met een vast AS/400(!) userID de mapping aanmaakt?

Indien je het laatste wil, dan is de optie die ik je gaf met "/user:" geschikt. Dan geef je daarbij gewoon een AS/400 user (met voldoende rechten) en wachwoord op.

• DR
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

DR

-->ANS

• Samplex
Ja ik wil ene popup box van as400, dus als ik op die i: link druk dat hij dan pas gaat connecten naar die share
\\servername\qdls en niet tijdens het inloggen van de pc dat win2000 compute de de error dat hij niet de share ckan benaderen

• Samplex
ANS???

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-05 15:27

jep

Op donderdag 03 januari 2002 13:10 schreef Samplex het volgende:
ANS???
De schoonmaakster :)

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:51

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Hij bedoelde een move naar ANS, de naam van dit forum: [forum=24]

Tijd voor een nieuwe sig..

• Samplex
Ahh oke

sorry voor het ongemak

• TAMW
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-05 11:21
Je moet de SMB instellingen op de AS400 aanpassen :) dit alleen als je geen gebruik maakt van Client Acces voor de drive mappings

• localhost
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

localhost

Ook in geel, groen, paars, wit

Onder Windows NT en Windows 2000 heb ik de beste resultaten met:
net use \\servername\sharename /user:servername\username

• Samplex
Ja op die client staat ook Client Xpress, maar je moet eerst inloggen op as400 daarna kan je pas naar die share..

maar als de pc opnieuw opstart komt hij met die melding dat het die mapping niet kan restoren maar dat komt omdat de users dan nog niet op AS400 zijn ingelogd met die client
Pagina: 1