Toon posts:

[Javaapllets] Hoe begin je!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey.,

Ik zou graag een java applet chatbox maken, een simpele, omdat het in php kut gaat met de refresh enzo!!
Wat heb ik nodig om applets te maken, en wat zijn goede tutorial sites??

Alvast bedankt voor jullie moeite.

• Scorpion
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Scorpion

not to lame to read BitchX.doc

http://java.sun.com/

1. download jdk1.3.1
2. download een leuke ide, of gebruik notepad
3. pak een tutorial van dezelfde site voor java(applets)

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:30

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

mwah ... Met alleen een applet ben je dan ook nog niet klaar... Je zult ook nog wat aan de serverkant moeten hebben.. Maar waarom begin je gelijk met een chat-applet??.. Als ik jou was zou ik gewoon een paar hello world applets maken.. Beetje wat simplele console applicaties maken.. Wat kloten met sockets.. DAARNA wat met de windowmanagers spelen en pas daarna gaan nadenken over een chat applet..

Op http://java.sun.com is wel veel info en tuts te vinden.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07-09 17:34
als hulpmiddel kun je JCreator gebruiken. Dit is 'gewoon' een editor.. deze kun je kopppelen met de javadocs om snel iets op te zoeken en nog veel meer...

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

wij wachten op een post van wasigh en mbravenboer...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Hum, ik neem aan dat je dan al wel ervaring hebt met Sockets, multithreading (niet heel perse nodig). En de werking van bijvoorbeeld een DualSyncBuffer is ook wel handig als je meerdere mensen op je chatserver wilt hebben. Zoniet, dan zou ik niet meteen een chatbox gaan bouwen in java.

edit:
Heb nog wel ergens een chatserverapp en chatclientapplet liggen, mag je wel kopen :)

Verwijderd

Topicstarter
nou ik wou de chat berichten gewoon naar files scrijven, en ik dacht dat je zo'n borland programma nodig had van 2000 piek ofzow, dat lucht op!! ik ga downloaden, en ik begin bij het begin, thanks voor jullie noflame reacties :):)

Keep on the good work ;):P

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Nee, Java is dus gewoon gratis ;) .

Je de Java 2 SDK downloaden , maar bedenk goed dat dit geen triviaal werk is. Je moet eerst wel enige ervaring hebben met de taal Java...

Extra bronnen:

Noodzakelijk: API Documentatie
http://java.sun.com/j2se/1.4.0/api/docs/index.html

Erg handig: Java Tutorial
http://java.sun.com/tutorial

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

Verwijderd

Op donderdag 03 januari 2002 11:01 schreef Stoel het volgende:
en ik dacht dat je zo'n borland programma nodig had van 2000 piek ofzow
Als je doelt op JBuilder en dat zou je graag willen gebruiken, kun je die gewoon downloaden bij Borland. Personal versie is nl gratis.

• Scorpion
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Scorpion

not to lame to read BitchX.doc

als je een java applet wil schrijven voor je website oid, dan moet je er rekening mee houden dat standaard jdk 1.1.8 wordt ondersteund, en geen swing oid. je kan dit wel doen doormiddel van een plugin die je moet installeren, maar voor een beetje mooie simpele chat is dit volstrekt onnoodzakelijk...

verder zou je eens kunnen proberen een irc client te maken, dan maak je gewoon gebruik van een publiekelijk ircnetwerk, of installeer je een irc server op je eigen server. je hoeft dan zelf geen chat server te maken, en irc is een ideale methode om te chatten.

RFC1459 is de rfc van irc.

hou er mee rekening dat wanneer je gebruik wilt maken van een andere irc server (die niet op je eigen server staat) je gebruik moet maken van signed applets (ivm de sandbox beveiliging van java).

gebruik ook threads bij het ontvangen van berichten.

genoeg tips?

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-09 01:12

Jrz

––––––––––––

Op donderdag 03 januari 2002 10:43 schreef fladder het volgende:
Hum, ik neem aan dat je dan al wel ervaring hebt met Sockets, multithreading (niet heel perse nodig). En de werking van bijvoorbeeld een DualSyncBuffer is ook wel handig als je meerdere mensen op je chatserver wilt hebben. Zoniet, dan zou ik niet meteen een chatbox gaan bouwen in java.

edit:
Heb nog wel ergens een chatserverapp en chatclientapplet liggen, mag je wel kopen :)
Gay0r-man...
Hoe ga je een client-server applicatie schrijven zonder threads? Dus iedere client moet wachten tot de vorige clients klaar zijn? En wat dan als de client niet meer connected is? kunnen ale clients wachten tot dat bekend is.. lekker..
Ik weet niet waar je DualSyncBuffer vandaan hebt, maar je loopt echt duidelijk uit je nek te lullen, en hebt toevallig van iemand wat sourcecode gezien...

ga liever terug naar je perl scriptjes en visual basic ofzo

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Verwijderd

Topicstarter
maaruh ik kan nergens de download link van jdk1.3.1 vinden, het zal wel een andere naam hebben, vaag, kan iemand helpen!!
thanks

• johnny7
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-11-2023
Op donderdag 03 januari 2002 11:24 schreef Stoel het volgende:
maaruh ik kan nergens de download link van jdk1.3.1 vinden, het zal wel een andere naam hebben, vaag, kan iemand helpen!!
thanks
Deze misschien: http://java.sun.com/j2se/1.3/ *D

Verwijderd

Op donderdag 03 januari 2002 11:22 schreef Jrz het volgende:

[..]

Gay0r-man...
Hoe ga je een client-server applicatie schrijven zonder threads? Dus iedere client moet wachten tot de vorige clients klaar zijn? En wat dan als de client niet meer connected is? kunnen ale clients wachten tot dat bekend is.. lekker..
Ik weet niet waar je DualSyncBuffer vandaan hebt, maar je loopt echt duidelijk uit je nek te lullen, en hebt toevallig van iemand wat sourcecode gezien...

Ik heb er 1 gemaakt vriend en je hebt gelijk wat betreft multithreading, een socketreader is wel zo prettig in een eigen thread jah (ik dacht even niet zo helder, het is nog vroeg). Verder zal ik geen aanstoot nemen aan je kwetsende geblaat aangezien jij niet weet of ik het al dan niet gemaakt heb en ik wel.

Verder heb ik vrij weinig kennis van perl en nog minder van vb.

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:42

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

[..]

Gay0r-man...

wie ben jij en waarom doe jij zo a-rielekst :?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Verwijderd

Die Buffer wil ik anders wel ff posten hoor, misschien dat je er wat aan hebt

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 03 januari 2002 11:37 schreef fladder het volgende:

[..]

Die Buffer wil ik anders wel ff posten hoor, misschien dat je er wat aan hebt
okeej, laten we nu stoppen met elkaar af te kafferen, laten we ff on-topic blijven!! Ik ben aan het downlaoden!!

• ronaldmathies
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
edit:

Wat handig is zijn de boeken van O'reilly, deze kunnen je volledige uitleg geven over hoe je met sockets of multi-threaded programma's om moet gaan. En de boeken zijn relatief goedkoop.

O'reilly Networking with Java.

hierin word o.a. uitleg gegeven over sockets tussen twee clients en een klein beetje over threads maar genoeg om een goede basis te geven. Verder word er nog wel meer uitgelegd.

3015 Wp-z 5360 Wp-nno op 2 x SMA-SB3600 TL-21, Warmtepomp: ERSC-VM2CR2 / PUHZ-SHW140 YHA, WTW Q350, EV Kia Ev6 GT-Line

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

ik doe mee en raad je ook die boeken aan, echt top boeken!!
ben nu bezig met het "java threading" boek en is erg duidelijk, veel voorbeelden, etc.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Pagina: 1