Mandrake Linux 8.1 op internet via WINDOWS ME als

Pagina: 1
Acties:

• Robthebest
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:07
Ik heb gister Mandrake linux v8.1 op me computer gezet, nu wil ik het internet op via een windows ME pc als gateway, heb al wel wat geprobeerd maar ben net begonnen met linux.
weet iemand hoe ik dat voor elkaar kan krijgen?

Windows ME PC:
ip weet ik
Gateway 62.163.157.1
DNS 212.142.28.66, 212.142.28.130

interne netwerk:
Windows ME PC:
IP 192.168.0.1
Sygate 4.1 home networking
Linux PC:
IP: 192.168.0.30
dns 212.142.28.66
Gateway 192.168.0.1

Ik heb volgens mij alles goed ingesteld maar het werkt nog niet, wel krijg ik verbinding met het internet met linux als ik de linux pc aan de modem hang, dus aan de netwerk kaart kan het niet liggen volges mij.

Kan iemand me helpen?

Verwijderd

Misschien dat je je ip weg wil halen ivm privacy...

Ik heb hier precies hetzelfde. Op windows me de standaard internet sharing wizard gebruikt. Onder mandrake 8.1 ook de wizard gebruikt, kabelverbinding en dhcp geselecteerd.

• Robthebest
Wat er nu aan de hand is weet ik ook niet maar het loopt nog steeds niet, ben er al een tijd mee aan het prutsen. ben nu de wizard internet delen aan eht uitvoeren

• marsian
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:13
ik heb op me server win xp en op een client mandrake 8.1, en heb deze op dhcp staan. Heb gewoon internet.

• Robthebest
Hmm, DHCP kon ik niet installeren omdat ik de 2e cd niet had gedownload, ben dr nu me aan eht downloaden en ik zie wel of hij het doet . in ieder geval bedankt tot nu toe.

PS. weet iemand ook wat er op de 3e cd staat?

• marsian
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:13
weet nie precies, maar hij vroeg er bij de installatie niet om. Zijn wat extra proggies die ik later wel geinstalled heb. Hij vroeg bij de dhcp instellingen trouwens wel of ik wist wat het ip was van de dhcp server, is bij jou hetzelfde als bij mij: 192.168.0.1
verder deed hij het zelf.

• Robthebest
Hmm, vreemd, welke dingen heb je bij de installatie aangevinkt dan? als ik de dhcp server wil installeren dan vraag hij om de 2e cd. die heb ik bij de wizard internet verbinding delen gekozen. welke programma's heb je nog meer geinstalleerd dan daarna, misschien lag het daar aan!

• Robthebest
Gelukkig, eindelijk heb ik het gered, hoe ik het precies gedaan heb dat is me nog neit duidelijk maar ik ben in ieder geval blij dat het gelukt is :)

Verwijderd

Draai ook even de firewall wizard. Zit je d'r iets veiliger bij.
(dit lijkt me een prachtig :r topic voor debianers :))
Pagina: 1