iedere huurlijn van 64 kb/s t/m 2mbit wordt geloof ik opgeleverd met digistream van KPN. (als je die bij kpn neemt dus)
Deze verbinding is naar mijn ervaring zeer stabiel en werkt prima. Niks op aan te merken dus.
Deze verbinding is naar mijn ervaring zeer stabiel en werkt prima. Niks op aan te merken dus.
[topic=309815/1/25]Op donderdag 03 januari 2002 10:17 schreef bart het volgende:
Greetz,
Bart
Xantos bedankt, kun je iets specifieker zijn met je ervaringen. wij willen namelijk twee netwerker met elkaar gaan verbinden als ware het een. zelf zaten we te denken aan een 512kb uitvoering (ADSL is geen optie omdat het in de eerste plaats a-synchroon is en ten tweede is het niet voldoende beschikbaar)
Je kunt evt. ook denken aan een bbnet 512/512 verbinding als Digistream te duur is.
Ik schat dat je voor een Digistream 512 verbinding ong. EUR 1000 per maand kwijt bent, exclusief installatie en aansluitings kosten.....
Ik schat dat je voor een Digistream 512 verbinding ong. EUR 1000 per maand kwijt bent, exclusief installatie en aansluitings kosten.....
"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik
digistream is een echte huurlijn waarbij je verbinding dus uit meerdere draadjes bestaat waardoor je een veel hogere uptime garantie krijgt. Je betaald ook veel meer dan een SDSL verbinding natuurlijk en de lijn ligt er helemaal voor jezelf terwijl je bij bbneD een overboeking hebt
Wat wil je weten over het aanvragen dan? Als je een cityring aansluiting kan nemen zou je nog wel eens relatief goedkoop uit de voeten kunnen komen.
Wat wil je weten over het aanvragen dan? Als je een cityring aansluiting kan nemen zou je nog wel eens relatief goedkoop uit de voeten kunnen komen.
I'm not as think as you stoned I am
Misschien dat Versatel een oplossing kan bieden? Die bieden ook huurlijnoplossingen aan.
ligt er een beetje aan wat je wil een digistream is een directe digitale verbindign tussen 2 punten.
Hier kun je ook een rekenrpgramma vinden voor de kosten.
Je kan ook FrameRelay nemen dan kun je meer doen bijvoorbeeld een stervormig netwerk maken.
[edit]
Ik heb zelf ook nog even gekekeken en ik heb het idee dat Frame Relay goedkoper is omdat er daarvoor een nieuw type huurlijn beschikbaar is die veel minder kost. Bel daarvoor even met een business center
Hier staat alle info over FrameRelay
Hier kun je ook een rekenrpgramma vinden voor de kosten.
Je kan ook FrameRelay nemen dan kun je meer doen bijvoorbeeld een stervormig netwerk maken.
[edit]
Ik heb zelf ook nog even gekekeken en ik heb het idee dat Frame Relay goedkoper is omdat er daarvoor een nieuw type huurlijn beschikbaar is die veel minder kost. Bel daarvoor even met een business center
Hier staat alle info over FrameRelay
Digistream is echt geen fysiek lijntje tussen 2 vestigingen hoor, dan zou het wel heel erg duur worden om te graven enzo.
Je wordt namelijk ook aangesloten op het frame relay dus ik stond een beetje te kijken dat ze dat als dienst aanbieden. Ik ben er nog niet helemaal achter wat het exacte verschil is maar heb ook geen zin/tijd om dat uit te zoeken. Zover ik het kan bekijken kun je ieg inderdaad beter gaan voor FrameRelay...
Je wordt namelijk ook aangesloten op het frame relay dus ik stond een beetje te kijken dat ze dat als dienst aanbieden. Ik ben er nog niet helemaal achter wat het exacte verschil is maar heb ook geen zin/tijd om dat uit te zoeken. Zover ik het kan bekijken kun je ieg inderdaad beter gaan voor FrameRelay...
I'm not as think as you stoned I am
Ok je hebt gelijk wat er gebeurt je krijgt een lijn van thuis naar de eerste de beste centrale. Dan wordt het digitale signaal gemultiplext. Vervolgens wordt jouw verbinding software matig geschakeld naar de centrale waar de andere lokatie op aangesloten zit gedemultiplext en op jouw laatste stukje koper gezet.Op donderdag 03 januari 2002 14:28 schreef WooK het volgende:
Digistream is echt geen fysiek lijntje tussen 2 vestigingen hoor, dan zou het wel heel erg duur worden om te graven enzo.
Een digistream is geen FrameRelay. Bij digistreem wordt er (dacht ik) geen protocol aangeboden en bij Frame Relay wel. Bij FrameRelay kun je met een fysieke lijn meerder eindlokatie berreiken door middel van PVC's. Deze worden door KPN geconfigureerd. Bij een point to point kun je dus niet meerdere lokaties met een lijn doen
Volgens mij heeft Trailblazer gelijk. Als je een standaard digistream (niet-framerelay) verbinding configureert tussen een paar Cisco's is dit precies de zelfde configuratie als bij een serieele cross verbinding, het netwerk is dus geheel transparant.
Pagina: 1