[redhat] pppd not replacing default route

Pagina: 1
Acties:

• JVaags
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-01-2025

JVaags

Je voelt je beter in een 504

Topicstarter
Hoi Tweakers,

Door een onverwacht chrash van mijn linux redhat (6.0) server moest die helemaal opnieuw ingericht worden.

Op de 1 of andere manier was het filesysteem zo kapot dat het niet gerepareerd kan worden. Zomaar van de 1 op de andere dag.

Dus RedHat 7.2 geinstalleerd en het werkt nu bijna allemaal weer. Behalve het inbellen.

Hij maakt verbinding modem gaat bellen hij verifieert naam en wachtwoord en ik krijgt een ip adres. Alleen wordt de route niet aangepast zodat ppp0 als gateway wordt gezet.

In /var/log/messages komt de volgende melding naar voren

Unsupported protocol 0x8207 received
Not replacing excisting default route to eth0 [192.168.0.2]
Local ip bla bla
Remote ip bla bla

Als ik met het commando route aan het knoeien ga kom ik al een eindje maar niet ver genoeg. Hoe kan ik ervoor zorgen dat die default route wordt aangepast?

• _cyclops_
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-03-2025
de regel
code:
1
defaultroute

plaatsen in je options file van je pppd.

Ook moet je er even op letten dat je machine nog geen default route zelf heeft! Bij mij vervangt pppd de route niet omdat er al 1 is... 2 keer een default route wil het systeem niet :)

• JVaags

JVaags

Topicstarter
De regel defaultroute staat in al de options. Er is al vanaf het opstarten een defaultroute naar de eth0. Maar de replaced hij toch gewoon?
Teminste dat doet ie volgende manpage pppd.

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-06 18:56

igmar

ISO20022

Hij maakt verbinding modem gaat bellen hij verifieert naam en wachtwoord en ik krijgt een ip adres. Alleen wordt de route niet aangepast zodat ppp0 als gateway wordt gezet.
Staat er DEFROUTE=yes in /etc/sysconfig/network-scripts/ifcfg-ppp0 ??

• JVaags

JVaags

Topicstarter
Op donderdag 03 januari 2002 14:11 schreef igmar het volgende:

[..]

Staat er DEFROUTE=yes in /etc/sysconfig/network-scripts/ifcfg-ppp0 ??
Jep dat staat er en omdat dat niet lukt komt de foutmelding in de log. Het blijkt nu zo te zijn dat redhat 7.2 de eth0 bij het opstarten als standaard gateway zet. En op de een of andere manier kan pppd dat niet wijzigen in ppp0.

Ik heb het bestand /etc/sysconfig/network aangepast en daarin heb ik ppp0 als standaard gateway gezet en het inbellen gaat nu goed.