Terminal Server of Remote Desktop

Pagina: 1
Acties:

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Topicstarter
Ik heb hier een werkstation staan, welk ik wil gaan inrichten als een server (dual p3 933 met 512mb ram)

Ik heb ook nog een aardige party oude p120'ers staan als opbergsystemen voor stof :9

Nu wil m'n broertje te vaak achter mijn pc, waar ik niet echt gelukkig mee ben.

Wat is hier de beste oplossing? win2k server met terminal server of winxp met remote desktop? Of is de remote desktop van XP gewoon terminal server van win2k?

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Dat hangt er van af, of je zelf ook wilt werken op je computer, daar remote desktop slechts 1 user tegelijk toelaat op de computer. Remote desktop is sneller, en uitgebreider.

• bdl
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-04 09:11

bdl

Terminal server werkt perfect alleen de beeld opbouw is niet al te snel, met normaal office werk zal je daar geen last van hebben maar een spelletje .... laat dat maar. Het voordeel is dat je verschillende sessies kan laten draaien dus 1 voor vader en 1 voor broertje.
// Zou geen remote desktop draaien //

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Topicstarter
Op donderdag 03 januari 2002 10:12 schreef SaiyanPrince het volgende:
Dat hangt er van af, of je zelf ook wilt werken op je computer, daar remote desktop slechts 1 user tegelijk toelaat op de computer. Remote desktop is sneller, en uitgebreider.
Het is de bedoeling dat er meerdere gebruikers op het systeem tegelijkertijd komen, vooral met getrekking tot het managen van de server, ik wil er namelijk ook een ftp-server op hebben, en misschien nog wel andere dingen.
maar, omdat mijn werkstation dus de server gaat worden, ga ik zelf ook tijdelijk op een p120 zitten. Dat houd in dat er toch wel meer dan 1 user per keer op komt.

Ik dacht met remote desktop, dat er meerdere users tegelijk erop kon. Dus voor mij moet het win2k met terminal server worden.

Ey!! Macarena \o/

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Topicstarter
Op donderdag 03 januari 2002 10:16 schreef bdl het volgende:
[..]
Het voordeel is dat je verschillende sessies kan laten draaien dus 1 voor vader en 1 voor broertje.
// Zou geen remote desktop draaien //
Da's mooi, ken ik me pa er ook gelijk bij prikken :)
en dan maar denken dat hij z'n p200 veeeeel sneller is.

Ey!! Macarena \o/

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Topicstarter
Als ik dus terminal server draai, kan de gebruiker dan ook op z'n eigen schijven/cd-roms komen?
Want ze moeten ook zelf kunnen installeren.

En m'n pa wilt nog wel eens een audio cd'tje opzetten vanaf de cd-r speler, dit moet ook allemaal kunnen

Ey!! Macarena \o/

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:31

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Kunnen ze wel bij. Maar ik zou ze geen install rechten geven. Kun je de hele TS mee opfucken.

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Op donderdag 03 januari 2002 10:19 schreef RaZ het volgende:
Ik dacht met remote desktop, dat er meerdere users tegelijk erop kon. Dus voor mij moet het win2k met terminal server worden.
Win2k met TS in admin mode, staat maximaal 2 connecties toe, en beiden moeten in de admin groep zitten.
Gebruik je TS in application mode, dan moet hij geregistreerd worden bij microsoft, en moeten er licenties toegevoegd worden, indien je met een nt of 9x client connectie maakt. Hiervoor krijg je 90 dagen de tijd.

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Topicstarter
Op donderdag 03 januari 2002 10:33 schreef smiley het volgende:

[..]

Win2k met TS in admin mode, staat maximaal 2 connecties toe, en beiden moeten in de admin groep zitten.
Gebruik je TS in application mode, dan moet hij geregistreerd worden bij microsoft, en moeten er licenties toegevoegd worden, indien je met een nt of 9x client connectie maakt. Hiervoor krijg je 90 dagen de tijd.
Ik dacht dat die optie standaard was in win2k (advanched) server.
Kunnen er ook andere clients op dan? en welk? bijv een dos omgeving? Of heeft dat met de snelheid van het systeem niks te maken?

Ey!! Macarena \o/

• Blizard
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Heb hier TS ook es gedraaid om te zien hoe het er uit zag. Is best wel handig, maar inderdaad is de beeldopbouw wat aan de trage kant (maar voor gewoon wat te surfen enzo best nog wel te doen).

Over de licenties had ik nog nix gehoord ?! Begrijp het verschil tss de app mode en de admin mode niet zo goed ? Wanneer moet ik juist een key aanvragen bij m$ ?

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Topicstarter
Maaruh, m'n broertje surft nogal vaak op die plaatjes sites, en die wil ik niet op me pc hebben, die vervuiling en pop-ups etc..etc..

Nu las ik in een ander draadje:
[topic=94443/1/25]
dat win2k dus alleen 256 kleurtjes doet, dat surf niet zo lekker.

Dan kan ik beter win95 erop mikken, dan helemaal geen terminal service draaien, want snelheid heeft'ie toch niet nodig, tenminste, niet altijd.

Ey!! Macarena \o/

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Topicstarter
Als er nou terminal server was welk omgaat als remote desktop. Dat zou dus wel erg beter zijn. remote desktop werkt echt super namelijk.

Hmm.. zou dit het zijn? of zoek ik nu helemaal verkeerd?
http://www.microsoft.com/servers/

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Op donderdag 03 januari 2002 10:48 schreef Blizard het volgende:
Over de licenties had ik nog nix gehoord ?! Begrijp het verschil tss de app mode en de admin mode niet zo goed ? Wanneer moet ik juist een key aanvragen bij m$ ?
De admin mode dient om de server te kunnen beheren. Daarom de beperking dat de user een admin moet zijn, en maximaal 2 connecties toestaat.
In application mode, maak je er een echte terminal server van. Om die te activeren, heb je een code nodig van MS.
Dan is het nog zaak client licenses toe te voegen, voor die clients die geen ingebouwde TS license hebben (alles behalve win2k pro en XP) Zonder die cal, zou bijvoorbeeld een win98 station geen verbinding op kunnen bouwen.

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
Is het eventueel niet een idee om dan metaframe xp te gaan draaien?
Voor mezelf wel goede ervaringen mee, ik weet echter niet hoe dat met de snelheid zit, gezien ik daar nooit zozeer opgelet heb.

Maar het verreist iig niet een serial bij de 1 of andere toko weg met verplichtte registratie...
edit:

la maar, testomgeving binnen een bedrijf zit voor mij geen kosten aan verbonden, dus weet je dat ook niet, nu ff gekeken.
Citrix = pijnlijk duur |:( , zoveel euro'tje spuwt de flappentap hier om de hoek nauwelijks.

• bdl

bdl

Op donderdag 03 januari 2002 11:11 schreef RaZ het volgende:
Maaruh, m'n broertje surft nogal vaak op die plaatjes sites, en die wil ik niet op me pc hebben, die vervuiling en pop-ups etc..etc..

Nu las ik in een ander draadje:
[topic=94443/1/25]
dat win2k dus alleen 256 kleurtjes doet, dat surf niet zo lekker.

Dan kan ik beter win95 erop mikken, dan helemaal geen terminal service draaien, want snelheid heeft'ie toch niet nodig, tenminste, niet altijd.
Mocht je aan een test licentie van de ica //citrix // client kunnen komen dan is dat probleem ook opgelost hierbij kan er wel met meerder kleuren gedraaid worden

Verwijderd

Op donderdag 03 januari 2002 14:23 schreef bdl het volgende:
Mocht je aan een test licentie van de ica //citrix // client kunnen komen dan is dat probleem ook opgelost hierbij kan er wel met meerder kleuren gedraaid worden
Citrix ica is een add-on voor TS. Dezelfde TS licenses zijn ook nodig voor Citrix.

Citrix heeft 2 soorten test software; 90 dagen of een NFR versie (max 5 users, onbeperkt bruikbaar),voor beiden is registratie verplicht)

• bdl

bdl

Punt. klopt helemaal

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-04 15:01

Ace

Happy Happy Joy Joy

Op donderdag 03 januari 2002 11:55 schreef RaZ het volgende:
Als er nou terminal server was welk omgaat als remote desktop. Dat zou dus wel erg beter zijn. remote desktop werkt echt super namelijk.

Hmm.. zou dit het zijn? of zoek ik nu helemaal verkeerd?
http://www.microsoft.com/servers/
TS en RDC zijn 1 en dezelfe hoor. Alleen noemt MS het in XP anders en gebruikt XP de TSAC (Advanced client, die audio kan overnemen en tot 24bits kleur aankan). Deze client kan je ook gebruiken met Win2k range.

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-04 14:14
Op donderdag 03 januari 2002 21:32 schreef keldon het volgende:

[..]

TS en RDC zijn 1 en dezelfe hoor. Alleen noemt MS het in XP anders en gebruikt XP de TSAC (Advanced client, die audio kan overnemen en tot 24bits kleur aankan). Deze client kan je ook gebruiken met Win2k range.
TS is er op gericht (net als citrix metaframe) om meerdere clients tegelijk te kunnen bedienen. RDC is meer een pc anywhere idee met de extra opties die jij noemt

dan praat ik over de xp ws versies

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-04 15:01

Ace

Happy Happy Joy Joy

Op vrijdag 04 januari 2002 04:17 schreef Bamibal het volgende:

[..]

TS is er op gericht (net als citrix metaframe) om meerdere clients tegelijk te kunnen bedienen. RDC is meer een pc anywhere idee met de extra opties die jij noemt

dan praat ik over de xp ws versies
Ja, full blown Terminal Server in App mode is idd wel wat anders dan RDC. Maar wat ik bedoelde is dat de clients onderling uitwisselbaar zijn en het nog steeds op hetzelfde neerkomt.

Tis niet zo dat RDC nu opeens 'the next best thing is'. Het is gewoon TS in een ander jasje en nu ook voor thuisgebruikers beschikbaar.

Citrix Metaframe blijft nog altijd de snelste oplossing, maar ja dat kost ook wel wat :P
Pagina: 1