Toon posts:

Surround test

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heeft iemand een programma waarme ik m`n sblive met 5.1 speakerset kan testen op dolby durround enzo? ik deboel dus: ik wil gewoon zo`n lekker helicoptertje van rechts-voor naar links-achter horen vliegen..

• Maxster4th
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-12-2023

Maxster4th

.....are YOU kiddin' me..

Je moet eens bij Morpheus of KaZaa zoeken naar Dolby digital test, dts test of surround test. Daar staan er genoeg van.
Kan je ook een subwoofer test downloaden, ook wel leuk om je subwoofer te testen >:)

Succes is een keuze

• Blizard
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
En sinds wanneer zit er in een mp3-tje surround ?! .. ik dacht dat dit enkel in dts en ac3 mogelijk was (of wave als je het conferteerde) of ben ik mis ?

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07 07:48
dolby prologic zit er wel in..., gaat via de stereo kanalen

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-08 09:10
jah maar niet de dolby digital toch? die heeft toch 5 kanalen die er niet bij mp3 inzitten?

• Blizard
  • Niet online
Dolby prologic is inderdaad verstuurbaar over een stereo kanaal en wordt daarna weer terug omgezet naar meer kanalen (center, surround, left & right meestal). Maar de échte surround kan volgens mij niet opgeslagen worden in een mp3 file.

• Adonias
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-07 21:20

Adonias

Oe! Buttons :9

Op donderdag 03 januari 2002 10:58 schreef Blizard het volgende:
En sinds wanneer zit er in een mp3-tje surround ?! .. ik dacht dat dit enkel in dts en ac3 mogelijk was (of wave als je het conferteerde) of ben ik mis ?
het zijn vaak VOB bestanden waarmee je je AC3 of DD test...
of natuurlijk gewoon een of ander demootje... Bovendien kan zelfs een wafje surround "bezitten". Luister maar naar het "start windows" geluidje van de instalatie van de soundblaster live... die gaat helemaal rondom.

• Blizard
  • Niet online
Ja, wave-files kan ik nog inkomen, maar mp3 met surround ? (geen dolby prologic). Denk ik niet hoor.
Pagina: 1