Toon posts:

linux-script uitvoeren dmv snelkoppeling

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Is het mogelijk om een linux-script uit te laten voeren dmv een snelkoppeling op je bureaublad?
Ik bedoel dus, dat ik mbv een programma of een script (php ofsow) een script op m'n linux bak uit kan voeren dat m'n mail ophaalt.

wie o wie helpt mij hiermee?

Verwijderd

Je draait zelf windows en je wilt een script runnen op je linux?
Je draait zelf ook linux en je wilt een script runnen op een andere linux?
Je draait linux en je wilt een script runnen d.m.v. dubbelklikken op je bureaublad?

Ik gok op de eerste maar echt uitleggen hoe is pas handig als je ook even iets preciezer verteld wat het script op je linuxbak moet doen. Alleen fetchmail ofzo?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb windows98 en een linux (debian) machine.

nu wil ik dus vanaf die win98 bak een script op de linux bak uit laten voeren.

Verwijderd

Waarom? Volgens mij lijkt cron me veel makkelijker :?

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 21:15

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Wat je zou kunnen doen. Beetje omslachtig is een apache server te draaien en vervolgens een CGI script te klussen wa weer een progje aanroept. Pas wel op want je geeft wel enorm veel rechten met apache

Verwijderd

Topicstarter
heb ik idd ook al aan gedacht, alleen is het mogelijk om met CGI een script te maken dat:

1. inlogt op de linux-bak
2. "su mailuser" uitvoert
3. "haalpost.sh" uitvoert

zou dit kunnen??

Verwijderd

Op donderdag 03 januari 2002 11:03 schreef strlen het volgende:
Waarom? Volgens mij lijkt cron me veel makkelijker :?
!?

Verwijderd

zou dit kunnen??
via telnet?

Verwijderd

Op donderdag 03 januari 2002 11:19 schreef DaFoX het volgende:
heb ik idd ook al aan gedacht, alleen is het mogelijk om met CGI een script te maken dat:
1. inlogt op de linux-bak
CGI draait al op je linuxbak, waarom zou die nog in moeten loggen...

Verwijderd

Topicstarter
met telnet / putty kan het natuurlijk wel, maar het moet makkelijk wezen voor de eindgebruiker.
Het moet gewoon een kwestie zijn van ff dubbelklikken en het script wordt uitgevoerd.

wie nog meer?

• Eastern
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-09 09:12
Ik heb het volgende geprogremmerd!

Op de intranet site kiest men email. Vervolgens klik je op verzenden en ophalen. Het cgi-script wat hier achter zit plant met 'at +1m' (syntax (exact) niet bekend, ben nu op het werk). Nu wordt na 1m het mail script op gestart. Werkt wel lekker, evt als je wat knutselt kan er ook een voortgang in de browser bij komen.

Je moet niet het cgi-script het mailscript laten starten omdat het anders te lang duurt (krijg je time out :().
Na lang prutsen kwam ik op dit idee, en dat gaat goed.

Je moet wel zorgen dat je apache onder een username draait, en ook liefst nog een groep, dus https:webusers oid. Anders kan je nl. niet plannen. Voor de security is dit ook beter, maar dat is een ander verhaal.

Verwijderd

Topicstarter
Kun je misschien dat scriptje ff posten of mailen naar ejderuiter@wanadoo.nl??

thanx DaFox
Pagina: 1