Hmm, leuke auto.
Car audio is echt een totaal andere wereld dan HiFi. Persoonlijk interesseert het me niet in het minst. Ik weet er dus ook niet zoveel vanaf.
Maar ik zelf ook wel eens gezocht voor mijn eigen auto, dus ik doe toch maar een aanzet.
Bij auto's worden vaak kastloze speakers gebruikt, iets waar ik geen fan van ben. Bovendien zijn subs erg in zwang. Je hebt zoiezo verschillende types (geldt ook voor HiFi en HT): gesloten, vented (bass reflex) en band pass. Elk heeft zo zijn voordelen, maar bass reflex wordt het meest gebruikt. Plaatsing is nog moeilijk van zo'n grote kast, dus worden ze vaak in de achterbak gelegd. En dat is dus mijn bezwaar tegen car audio, het is altijd zo'n compromis. Je kan nooit de speakers kwijt en de akoustiek is gewoon kl*te.
Wat een goeie oplossing is, is om een paar HiFi speakers (boekenplank model uiteraard) te kopen en die op de hoedenplank neer te leggen, heb ik ook gedaan met mijn auto.
Een aparte amp is waarschijnlijk ook wel aan te raden aangezien die standaard dingen echt niets voorstellen. Let er wel op dat je "autoradio" pre outs heeft, alhoewel sommige amps ook op speakerlevel aangesloten kunnen worden.
Voor de "autoradio" betreft, ik zou degene nemen met het medium (cd, minidisc, mp3) dat jij denkt het meest te gebruiken. Als je voor cd kiest, dan zou ik een wisselaar overwegen, die zijn erg handig. Gaan hannessen met cd's terwijl je rijdt is nogal gevaarlijk (hetzelfde geldt voor handmatig zenders opzoeken met een tuner, een vriend van mij weet daar alles van

).
Jag