Toon posts:

Wat past er in een 19" 2U rack?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraagje:
wat past er allemaal in een 2U 19" rack.

Ik heb een moederbord met celeron maar die celeron staat met een slot1, recht op me moederbord, en is dus zo'n 9cm hoog, en dat past dus niet.

- Nu kan ik aan een PCCHIPS M810 LMR komen, dat is een MICRO ATX moederbord voor AMD dus met een gewone socket.

Weet iemand of dit wel in die kast past?
Of weet iemand wat anders

• reddog33hummer
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-07 17:33

reddog33hummer

Dat schept mogelijkheden

naja, als het kwa vorm in je kastje past, dan past het :+

Backup not found (R)etry (A)bort (P)anic<br\>AMD 3400+ 64, 2 GB DDR, 1,5 TB Raid5

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 16:52

jep

Dat past wel ja :)

Verwijderd

JA dat past wel hoor

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:38

Jrz

––––––––––––

Bij een 2U 19" kast zitten een risercard.... dus het past wel

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

ANS -> HA

Verwijderd

Topicstarter
Maar als de processor verticaal op het moederbord staat is het toch te hoog, ja voor de pci sloten kan je een PCI riser gebruiken maar voor de cpu toch niet?

• Tomas Zwinkels
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-11-2021

Tomas Zwinkels

graancirkels in m'n sokke

Als het een slot 1 is gaat deze niet makkelijk passen in een 2u kassie.. Normale pci sloten gaan ook niet makkelijk worden.. Het beste kan je gewoon kijken of je netwerk en raid enzo onboard kan vinden dan heb je ook nog en beetje ruimte in je kast voor de airflow..

Heaven is overrated... -[Al 4.5 jaar hetzelfde Usericon]- ::Trots op zijn pasieve Got gedrag::

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar bij de meeste ISP's moet je een 3Com of Intel netwerkkaart hebben en die zijn er wel onboard maar dan heb je een moederbord van 1100 gulden dus...

• Korn21
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-03-2017
Als je een athlon mobo hebt, moet je er wel op letten dat je zo'n lage koeler neemt. Een superorb zou bijvoorbeeld niet passen in een 2U rack!!!

|Specs|

• Korn21
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-03-2017
Maar als de processor verticaal op het moederbord staat is het toch te hoog, ja voor de pci sloten kan je een PCI riser gebruiken maar voor de cpu toch niet?
Je kunt voor je pci kaarten inderdaad een riserkaart gebruiken en die zul je dan wel nodig hebben voor je NIC! Maar voor cpu's bestaat dat niet!

|Specs|

• Tomas Zwinkels

Tomas Zwinkels

Op donderdag 03 januari 2002 14:18 schreef Lutjebroek het volgende:
Ja maar bij de meeste ISP's moet je een 3Com of Intel netwerkkaart hebben en die zijn er wel onboard maar dan heb je een moederbord van 1100 gulden dus...
Sjah.. servers zijn zeker niet goedkoop.. vaak is het zelfs de overweging waard toch een 4u rack te nemen, dan kan je er toch wat meer common hardware in kwijt.. wat ik ivm eventuele defecten aan bv netwerkt kaart wel zo handig kan zijn..

maar met een bord van 1100 gulden.. 445 euro ;) ... doel je op een tiantunder ofzo? wat daar heb je ook weer een aparte voeding voor nodig enzo.. en je hebt het ze zeker wel goedkoper..

Heaven is overrated... -[Al 4.5 jaar hetzelfde Usericon]- ::Trots op zijn pasieve Got gedrag::

Verwijderd

met een hamer past alles :P

Maareh, ik heb zo'n flauw vermoeden dat een celly-sys wel past in zo'n ding

En realtek-netwerkkaartjes zijn niet zo hoog, dus dan kun je het plaatje waarmee je 'm monteert wel iets afzagen.

Verwijderd

Lezen jullie wel wat hij vraagt :? en de specs van het mobo wat hij erbij plaatst :? (hiermee bedoel ik voornamelijk digitaldead en cheezo)

Het bord heeft namelijk al LAN onboard, eigenlijk heeft ie alles al onboard... video, sound, LAN, alleen geen SCSI >:)

Verder heb ik niet zoveel verstand van 19" rek architectuur. maar dit stoorde me gewoon enorm.

WildCat.

• Tomas Zwinkels

Tomas Zwinkels

sorry dan :) er was verder al antwoord gegeven op zijn vraag dat het paste... ik gaf alleen nog wat info over de rest verder.. maaruh.. daar ging het inderdaad niet om..

schaam ;)

Verwijderd

Topicstarter
Wildcat, ernorm bedankt!

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 03 januari 2002 14:21 schreef Korn21 het volgende:
Als je een athlon mobo hebt, moet je er wel op letten dat je zo'n lage koeler neemt. Een superorb zou bijvoorbeeld niet passen in een 2U rack!!!
Welke koeler moet ik dan hebben?

Verwijderd

een krat bier :+

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 03 januari 2002 19:38 schreef -KOD- het volgende:

een krat bier :+
Erg bedankt voor je nuttig antwoord
Pagina: 1