Lite-On 16x10x40x defect :(

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:15
Ik heb hem nu net een maandje en ik heb nu iets heel vaags meegemaakt. Laatst zette ik mijn PC uit, (had niets gefikt in die windows sessie trouwens) en de volgende keer dat ik hem weer aanzette kwam het laadje van de Lite-On naar buiten :? :?
(er zat ook geen CD in ofzo)

Afijn, ik denk misschien heb ik tegen 't knopje gedrukt. Dus ik doe hem weer dicht. Komt ie weer naar buiten!
Zowel met 't knopje als met duwen kreeg ik hem niet meer dicht. Toen heb ik de PC maar weer uitgeschakeld en toen 't laadje dicht geduwd.

PC weer aangezet, komt vrolijk weer naar buiten! Dus ik sluit mijn PC weer af en heb die 2 dagen niet aangeraakt, (was toch druk met andere zaken), en toen ik 'm daarna aanzetten bleef ie dicht zitten!

Hulde! (Dacht ik :( ). Ik deed een CD-tje erin om te testen of ie kon lezen of niet, en niet dus. Hij slipt alleen maar heel lang door en crashed vervolgens mij PC met een freeze. (Jaja in XP!).

Het lijkt me duidelijk dat deze Lite-On dus naar zijn grootje is! Ik ga wanneer ik tijd heb Informatique maar ff bellen om te horen over hoe 't precies zit met de garantie en of ze vervangende in voorraad hebben. Deze posting was ook dus niet bedoeld om advies te vragen maar eerder of iemand ooit zoiets heeft meegemaakt? :D

Ik vind dit een behoorlijke rariteit :+

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

op jou vraag of ik dit eerder meegemaakt heb: JA.
een keer met een 24X cdrom speler, die wilde iedere keer het laatje naar buiten duwen.
dit bleek later te wijten aan een virus.

Verwijderd

Kan een virus zijn, maar das makkelijk te checken.
Haal de IDE kabel eraf, stroom erop, en kijken of hij de zelfde problemen geeft.

Zo ja, ff kijken of je nog garantie hebt.
Heb je geen garantie meer? Maak hem dan open en kijk of hij de schakelaar wel indrukt wanneer het laatje dicht is. De tandwielen opnieuw synchoniseren kan ook helpen.

• ScuL
Zoals ik al zei ik heb hem net een maand. Ik ga er dus mooi mee terug.

(Een virus dat het laadje openmaakt terwijl je in de BIOS zit vind ik stug trouwens).

Verwijderd

Probeer zonder IDE kabel dan Martijn of heb je dat al geprobeerd? :)

• AdLentis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-10-2025

AdLentis

Gadget Inspector

Komt mij niet onbekend voor. Een neefje van me had ook problemen met dezelfde brander. Alleen dit was al na 2 weken ofzo. Wilde CD's niet meer lezen/schrijven. Aan het geluid te horen lijkt het of hij ze niet meer aan het draaien krijgt. En dan spuugt-ie ze weer uit ja.

Ik weet helaas nog niet hoe het is afgelopen...
:(

Ik ben tenminste niet altijd hypocriet!

• TheFruitNerd
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:16

TheFruitNerd

iets met fruit

Heb wel met m'n LG 8x4x32x gehad dat Nero continu aangaf dat ie niet kon branden omdat 't fixation point naar de kapoeremietes zou zijn. :(

Ben er nog steeds niet achter wat het is :'(

Als iemand evt een idee heeft...

- de zon schijnt altijd wel ergens -

Verwijderd

Dat met die Liteon 16x10x40 kom ik echt dagelijks tegen, die hele 16x serie van Liteon is niet bepaald goed te noemen, uitval is nogal aan de hoge kant

• Matthijz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-08-2021

Matthijz

Is icoon even kwijt :P

Nou ik ben tot nu toe erg tevreden met mijn 16 speed brander van lite on (hopelijk blijf ik tevreden >:) ) Ik heb hem nu ongeveer 2 maanden dus....

"Het leven is een mooie gelegenheid om meisjes te ontmoeten"

• Padje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Heb de 12x,16x en de nu de 24x versie van Lite On nooit problemen mee gehad. :Y)

Maar vreemd verhaal heb wel een keer 2x een defecte Plextor nieuw in doos aangeleverd gekregen dus merk zegt ook niet alles.

• ScuL
apart hè?
het vage is dat ie dus steeds het laadje naar buiten wil pleuren :) heb dat nog nooit gezien.
Op donderdag 03 januari 2002 23:12 schreef TweakGuy het volgende:
Dat met die Liteon 16x10x40 kom ik echt dagelijks tegen, die hele 16x serie van Liteon is niet bepaald goed te noemen, uitval is nogal aan de hoge kant
hm ja. wat adviseer je me om te doen.. toch ruilen voor een 16x lite-on, of misschien bijbetalen voor een 24x? of een plextor? :?

volgende week ga ik er maar eens langs, dan zijn ze weer in voorraad namelijk.

• ScuL
Op donderdag 03 januari 2002 22:20 schreef Vo0 het volgende:
Probeer zonder IDE kabel dan Martijn of heb je dat al geprobeerd? :)
Dat is het niet Sander.

• ScuL
Ok. Even een aanvulling op bovenstaand verhaal.

Ik ben dinsdag langs geweest bij de winkel. Die jongen heeft hem voor me getest, zegt tegen me: hij is defect je krijgt een nieuwe. Afijn ik kom thuis, maak de doos open. Zit mijn eigen brander er weer in! Ik herkende 'm aan 't ontbreken van de LiteOn stikker en de jumper setting. Toen ik 'm aansloot op mijn PC gaf ie 't zelfde gebrek.

Ik pissed opbellen, ja ze konden er nix aan doen ik moest maar langskomen. Dus donderdag maar weer 85 km rijden. :(

Kom ik daar, gaat een andere jongen hem testen, komt ie terug: "hij is goed! hij leest CD's en ik heb er zelfs één mee gebrand". Dus ik :? :? :?

Zegt ie ja het zal aan je PC of moederbord liggen, als je wilt kijken we die wel na dan moeten we hem innemen etc :r
Ik ben een tweaker, no way dat ik dat doe. Heb trouwens zelf vrij lang op een TD gewerkt dus daar heb ik hun niet voor nodig. Toen ik terug liep naar de auto bedacht ik me dat ik eigenlijk wel met eigen ogen wilde zien dat ie het deed. Ik vroeg erom maar kreeg geen toestemming om naar achter te komen (logisch), maar hij had ook geen zin om een test-PC naar voren te halen. Vind ik niet echt goeie service, als een klant om bewijs vraagt moet je daaraan kunnen voldoen toch :?

Dus ik ben met mijn fikker langs een vriend gegaan en tot mijn stomme verbazing werkt ie daar perfect. :?

Ben net thuisgekomen, dus ik sluit 'm net aan. Mooi niet werken.

Ik heb dus echt ALLES geprobeerd. Drive op master, zowel met als zonder slave. Drive op slave met CDROM op master. Beide IDE poorten. Ook aan mijn HPT370 controller gehangen. En zonder IDE kabel. Idem!! :? :?

Wat doet ie nu precies? Als je een CD-tje erin doet blijft ie lezen en knipperen en hij komt er niet meer uit als je op eject drukt. Dus in alle bovenstaande combinaties.

Dit is toch idioot? :? Als die brander het in een andere PC wel doet, waarom zou die het in mijn PC dan niet doen zonder IDE-kabel ?

Ik heb zo'n vermoeden dat het aan de voeding ligt ofzo. Ik heb 235W voor onderstaand systeem. Andere stroomstekker heb ik al geprobeerd. Ook heb ik mijn CD-ROM even tijdelijk eruit gehaald om meer stroom beschikbaar te maken voor de writer maar nog steeds hetzelfde.

Wat kan dit in Henks naam zijn :? :D

Verwijderd

misschien is de voeding kapot :?

1:)probeer je kast eens op geaarde voeding aan te sluiten
2:)hoeveel watt voeding zit erin
3:)al een andere ide kabel geprobeerd(nieuwe)

• ScuL
Op vrijdag 11 januari 2002 20:09 schreef huppeldepup het volgende:
misschien is de voeding kapot :?

1:)probeer je kast eens op geaarde voeding aan te sluiten
2:)hoeveel watt voeding zit erin
3:)al een andere ide kabel geprobeerd(nieuwe)
- ik heb hier geen aarde. alleen in de keuken maar daar kan ik geen PC neer zetten. profesorisch aan de CV verbinden daar begin ik niet aan.
- 235W zoals gezegd
- Toen ik hem aan mijn HPT370 hing heb ik de bijgeleverde ATA100 kabel gebruikt. Is dus een andere dan de normale plain IDE kabel die ik gebruikte op de andere IDE poorten.

Verwijderd

ff testen op geaarde voeding kan geen kwaad wie weet :Y)
even een verlengsnoertje naar pc trekken en klaar

• ScuL
mhm
waar haal ik 25 meter geaard verlengsnoer vandaan :o
ff kijken of ik dat red.

(krijg ik dan geen aardlus tussen mijn andere apparatuur :? mijn PC hangt via tulpkabel aan mijn versterker en mijn monitor zit ook in een lokaal stopcontact).

• ScuL
de PC zit nu in een geaard stopcontact en de brander doet het weer :?

Verwijderd

zie je nou wel kan dus geen kwaad :7

• ScuL
Op vrijdag 11 januari 2002 21:12 schreef huppeldepup het volgende:
zie je nou wel kan dus geen kwaad :7
Ik heb de PC terug verplaatst naar mijn kamer. en naar het niet geaarde stopcontact en de brander doet het nog steeds :? -> dat wil zeggen dat hij nu CD's kan schrijven. ( op een niet geaard stopcontact )

Verwijderd

hmmm, aardstralen ofzo :?

Verwijderd

Dit is interresant. Nu goed nadenken. Wat is er veranderd. Stroomsupply. Stroom in de kast is niet veranderd, alleen de supply, misschien moet je eens een voltmeter in je stopcontact stoppen en kijken of er een verschil is. Ik persoonlijk denk dat het bijna onmogelijk is dat het door aarding komt.

Ik denk eerder door de tijd dat jij je pc naar beneden sleepte en er geen stroom op heeft gezeten dat enig geheugen ofzo in de cdrom (??) gereset is, misschien ergens iets in de cache ofzo.

Heb je tijdens het klooien wel eens lang de stroomkabel uit je voeding gehad, of het knopje ( als je die hebt ) op je voeding, stekkerblok uitgehad zodat er minimaal een minuut geen stroom werd aangeleverd door de voeding ?

Verwijderd

pc is toch ook van spanning gehaald toen cd-schrijver weer naar de winkel is gegaan of niet?

• ScuL
Op vrijdag 11 januari 2002 21:34 schreef Wapzer het volgende:
Dit is interresant. Nu goed nadenken. Wat is er veranderd. Stroomsupply. Stroom in de kast is niet veranderd, alleen de supply, misschien moet je eens een voltmeter in je stopcontact stoppen en kijken of er een verschil is. Ik persoonlijk denk dat het bijna onmogelijk is dat het door aarding komt.

Ik denk eerder door de tijd dat jij je pc naar beneden sleepte en er geen stroom op heeft gezeten dat enig geheugen ofzo in de cdrom (??) gereset is, misschien ergens iets in de cache ofzo
zoiets denk ik ook
Heb je tijdens het klooien wel eens lang de stroomkabel uit je voeding gehad, of het knopje ( als je die hebt ) op je voeding, stekkerblok uitgehad zodat er minimaal een minuut geen stroom werd aangeleverd door de voeding ?
regelmatig langer dan een minuut zonder stroom jawel.

• ScuL
Op vrijdag 11 januari 2002 21:41 schreef huppeldepup het volgende:
pc is toch ook van spanning gehaald toen cd-schrijver weer naar de winkel is gegaan of niet?
nee ik ben mijn PC blijven gebruiken met de voedingskabel daarop. ik heb hem wel regelmatig een kwartier of langer zonder stroom gehad.

->
feit is wel dat ik de brander uit mijn PC heb gesloopt en even in mijn pa's PC heb gedaan (een P200) om te kijken of er daar wel iets gebeurde. toen ik daar een CDtje kon lezen heb ik mijn PC naar boven gehaald, in het geaarde stopcontact gedaan en de brander daarop aangesloten. toen las hij ook in mijn systeem een CD. vervolgens dus de PC naar mijn kamer terug en hij deed het nog steeds..

Verwijderd

maargoed is nu opgelost weten alleen nog niet waardoor
(misschien deed het heen en weer rammelen iets in de kast)

Verwijderd

Je kan ook zelf je stroomkabels aarden door een aardedraadje te maken en aan je verwarmingsbuizen aan te sluiten. Die lopen de grond in..

• ScuL
Op vrijdag 11 januari 2002 21:59 schreef Wapzer het volgende:
Je kan ook zelf je stroomkabels aarden door een aardedraadje te maken en aan je verwarmingsbuizen aan te sluiten. Die lopen de grond in..
Ja ok dat weet ik. Maar zoals ik een paar posts eerder heb gezegd vind ik dat niet echt een goeie oplossing.. dan trek ik nog liever een aardedraad ergens anders vandaan hierheen of laat ik de stopcontacten ombouwen.

• uVo494
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-03 21:19

uVo494

................

en wat is nu de moraal van dit spannende verhaal :?

Verwijderd

Op zaterdag 12 januari 2002 20:21 schreef uVo het volgende:
en wat is nu de moraal van dit spannende verhaal :?
Dat niet alles is wat het lijkt. :)

• ScuL
Jah zoiets. Ik heb nog steeds geen flauw idee hoe al het bovenstaande heeft kunnen gebeuren. Dat ding werkt weer prima heb er al een stuk of 5 CD's mee gebrand. :?
Zolang het maar blijft werken :+

• ScuL
Verkeerd gedacht :(

Daar zijn we weer ...

Ik ben mijn kamer opnieuw aan het verven en moest om die reden de stroomkabel uit het stopcontact halen. Hij is circa 1 minuut zonder stroom geweest. Afijn, via een verlengsnoer stop ik de stekker er weer in; ik zet de PC aan en jawel:

het laadje komt weer naar buiten!

-> Wat is er nu veranderd in die ene minuut..
De sterkker is uit het stopcontact geweest en in een ander stopcontact weer ingeplugd. Verder niets..

Ik wilde dus toch met zekerheid weten of het niet aan die aarding lag. Dus ik heb zojuist mijn hele PC weer naar zolder genomen en in een geaard stopcontact geplugd. En de kuren bleven aanhouden. Vervolgens de brander maar weer uit mijn PC gesloopt en in die van mijn pa gedaan.

Die P200 heb ik 5 seconden aan gehad (met alleen power erop). Toen de brander weer terug geplaatst in mijn PC en hij werkt weer perfect :?

Wat zou dit nou kunnen zijn |:(

Ik wordt hier een beetje hopeloos van, want dat zou betekenen dat als ik naar een LAN-party ga en terug kom; achtereenvolgens mijn brander eruit moet slopen, in een andere PC moet aansluiten, aanzetten, en vervolgens weer inbouwen in mijn eigen. Dit lijkt me niet echt de bedoeling ... :7

• Sinlath
  • Laatst online: 06-03 18:20
woot iemand met hetzelfde probleem, ik had die 16x al 3 keer teruggebracht naar de shop.

1e keer laadje open en dicht (zelfde als topic starter)
2e keer brander verschijnt niet in post scherm, dood dus.
3e keer cd-tje erin, lampie knipperen.. en nada, op knopje duwen cd-tje er niet uitkomen, reboot, tijdens post op knopje drukken.

dus omgeruild voor een 4e 16x lite-on (kl*te zaak laat me geen ander merk meenemen, laatste keer dat ik daar wat koop)

deze had ook problemen, met het knipperende lampje, dus ik dacht "aha een structureel probleem" (Doh! |:( ) na veel gekloot, en gepiel en geprobeer heb ik em nu redelijk stabiel.

mijn config

hpt controller raid 0 (2x40gb maxtor)
ide1 Sony DVD speler (master)
ide2 lite-on 16x (slave)

beide op een ata 33 kabel.

tot nu toe werkt dit ok.

Sinlath | Opinions may contain latency

• ScuL
Op maandag 21 januari 2002 17:56 schreef Sinlath het volgende:
woot iemand met hetzelfde probleem, ik had die 16x al 3 keer teruggebracht naar de shop.

1e keer laadje open en dicht (zelfde als topic starter)
2e keer brander verschijnt niet in post scherm, dood dus.
3e keer cd-tje erin, lampie knipperen.. en nada, op knopje duwen cd-tje er niet uitkomen, reboot, tijdens post op knopje drukken.

dus omgeruild voor een 4e 16x lite-on (kl*te zaak laat me geen ander merk meenemen, laatste keer dat ik daar wat koop)

deze had ook problemen, met het knipperende lampje, dus ik dacht "aha een structureel probleem" (Doh! |:( ) na veel gekloot, en gepiel en geprobeer heb ik em nu redelijk stabiel.

mijn config

hpt controller raid 0 (2x40gb maxtor)
ide1 Sony DVD speler (master)
ide2 lite-on 16x (slave)

beide op een ata 33 kabel.

tot nu toe werkt dit ok.
idd dit is exact hetzelfde als waar ik last van heb!
dan ligt het dus toch niet aan mij!

Ik heb dus al 2x 85km gereden naar die zaak toe, maar omdat het bij hen wel werkt geven ze me geen nieuwe mee!
'k kan dus wel heen en weer blijven rijden maar dat lost weinig op denk ik!!

Dat ie niet in het POST scherm verschijnt heb ik ook al meegemaakt. Dat CD's blijven steken komt me dus ook bekend voor! Ik krijg ze er niet meer uit (tenzij met paperclip).

Is dat een HPT370 controller?? Welk mobo heb je..
Ik heb hem niet eens aangesloten op die controller overigens, zelfs zonder IDE-kabel heb ik gezeik met dat ding. Het lijkt wel alsof het een soort voedingsprobleem is.. Hoeveel watt voeding heb jij in je PC?

• Sinlath
  • Laatst online: 06-03 18:20
Op maandag 21 januari 2002 18:08 schreef -ScuL- het volgende:

[..]

idd dit is exact hetzelfde als waar ik last van heb!
dan ligt het dus toch niet aan mij!

Ik heb dus al 2x 85km gereden naar die zaak toe, maar omdat het bij hen wel werkt geven ze me geen nieuwe mee!
'k kan dus wel heen en weer blijven rijden maar dat lost weinig op denk ik!!

Dat ie niet in het POST scherm verschijnt heb ik ook al meegemaakt. Dat CD's blijven steken komt me dus ook bekend voor! Ik krijg ze er niet meer uit (tenzij met paperclip).

Is dat een HPT370 controller?? Welk mobo heb je..
Ik heb hem niet eens aangesloten op die controller overigens, zelfs zonder IDE-kabel heb ik gezeik met dat ding. Het lijkt wel alsof het een soort voedingsprobleem is.. Hoeveel watt voeding heb jij in je PC?
controller is inderdaad een hpt370/372 (kwenie welke exact)
mobo is abit KR7A-RAID
Enermax 550watt voeding (sinds kort)
SB 5.1 Live! en el-cheapo soundkaart
Leadtek gf3 ti200
3com 3c905b-tx

enermax 550 gekocht omdat ik probs had met systeem, 550 gaf geen verschil.
2 soundkaatren omdat de live probs gaf, dus ik nieuwe sndcard gekocht (10 euro) en probleem met was weg.

maar het probleem met de lite-on bleef.. dus toen ben ik gaan pielen (na 3 keer ruilen)

/edit
tiepvautjes

Sinlath | Opinions may contain latency

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Kan er niet ergens een slecht contactje zitten in de brander? Dat ie het weer doet als je hem ff door elkaar rammelt :?

🖥️ | 🚗

• ScuL
Op maandag 21 januari 2002 20:17 schreef Sinlath het volgende:

[..]

controller is inderdaad een hpt370/372 (kwenie welke exact)
mobo is abit KR7A-RAID
Enermax 550watt voeding (sinds kort)
SB 5.1 Live! en el-cheapo soundkaart
Leadtek gf3 ti200
3com 3c905b-tx

enermax 550 gekocht omdat ik probs had met systeem, 550 gaf geen verschil.
2 soundkaatren omdat de live probs gaf, dus ik nieuwe sndcard gekocht (10 euro) en probleem met was weg.

maar het probleem met de lite-on bleef.. dus toen ben ik gaan pielen (na 3 keer ruilen)

/edit
tiepvautjes
aha aha..

ik kan er nog steeds geen conclusie uit trekken waardoor dit vage lite-on probleem veroorzaakt zou moeten worden..

ik zit te denken aan de firmware.. heeft jouw 4e lite-on niet een nieuwere revisie firmware als die eerste drie?? :o

Verwijderd

ik heb precies hetzelfde probleem met mijn lite-on brander
op een abit kt7 moederbord. als ik de voeding & ata kabel even los haal als de comp uit staat doet hij het weer
even.maar als de comp een paar uur is uit geweest
heb ik het probleem weer. zie ook dit forum
http://www.cdrinfo.com/forum/FORUM.asp?FORUM_ID=6

Dirk

Verwijderd

Ga terug naar de winkel je hebt garantie op dat ding :)

• ScuL
Op maandag 21 januari 2002 22:49 schreef vdheide het volgende:
ik heb precies hetzelfde probleem met mijn lite-on brander
op een abit kt7 moederbord. als ik de voeding & ata kabel even los haal als de comp uit staat doet hij het weer
even.maar als de comp een paar uur is uit geweest
heb ik het probleem weer. zie ook dit forum
http://www.cdrinfo.com/forum/FORUM.asp?FORUM_ID=6

Dirk
ik weet wel bijna zeker dat het aan een bepaalde serie lite-on branders ligt, en dit bevestigt mijn vermoeden!!
hopelijk zijn er nog meer tweakers die dit herkennen..
Op maandag 21 januari 2002 23:14 schreef Flitsje het volgende:
Ga terug naar de winkel je hebt garantie op dat ding :)
ja die ruilen dus niet omdat de brander bij hen 't wel goed doet :(

• ScuL
volgens mij ben ik er al achter wat het is..

de overeenkomst tussen ons 3-en is dat we alle drie een Abit mobo hebben.. (ik BX133, jullie 2 een KR7A-RAID en een KT7).

Toen vond ik dit stukje op dat CDRForum:
I purchased a lite-on 24x10x40 drive at my local PC Club for $99.99, completely disregarding all the warnings I read on this forum about problems with Abit mobo's. Needless to say, I installed the drive and presto! The tray wouldn't stay in...just like everyone here told me. (D'OH!)

I took it back to the store and had their tech plug the drive onto an MSI mobo. Sure enough, the tray remained closed, just as it's supposed to do. Luckily, I was still within my refund period, so I unloaded back onto the store and went my merry way.

• ScuL
Ha en hier nog meer:
Their is a general feel of thought in this forum that the LITEONs are superb drives but have weird power problems with ABIT motherboards.

I have two liteons on ABIT mobo's and they cause me probs when I disconnect power lead from PC and then reboot.

AT the moment neither ABIT or LITEON have addressed the problem.

I suspect it is ABITs problem.
Lees de thread maar verder door: http://www.cdrinfo.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=2075

Verwijderd

heeft iemand van jullie zijn cd brander al omgeruild voor
een ander die wel goed werkt. of hebben alle lite-on's
dit probleem in combinatie met een Abit moederbord.

ik moet hem namelijk opsturen en de verzendkosten zijn
voor mijzelf

Dirk

Verwijderd

Ik heb een Micro ATX VA3 Mainboard, is dit ook een
Abit Mobo? Ik denk het niet, maar mijn Lite-On 16/10/40
deed ook steeds zijn laatje open en dicht. :(
Ik heb hem omgeruild en mijn geld teruggekregen.
Denk nu dat ik beter een ander merk kan kopen. |:(

Overigens heeft iemand het wel werkend gekregen door
het tandwieltje 1 tand terug te draaien. :?
zie ook:
[topic=223627/1/50]
Pagina: 1