Nieuw torentje :9

Pagina: 1
Acties:
  • 385 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brikoe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-03-2022
Nu mijn topic wat over mijn oude toren ging zo'n beetje afgesloten is vind ik het tijd om eens over te gaan op the new stuff.

Voor ik verder ga! De topic van Fisico...gaat dat nou eigenlijk over hetzelfde? ( http://gathering.tweakers.net/Forum18/HTML/000020.html )

Ander moeten jullie dat maar even melden hiero, want ik heb die draad voor het grootste deel gemist (en de posts zijn lang niet altijd kort ;)). Betreft het hetzelfde? Dan ga ik hem alsnog lezen.

Goed...ik wil dus een nieuwe stereo-toren. En dan geen mini-hifiset (--> :( sorry voor hen die zo'n ding hebben).
Ik wil een losse componenten stereo hebben.
Versterker, cassettedeck (jawel, toch nog maar wel), cdspeler (3 wisselaar) en eventueel boxen. Ik heb eventueel nog boxen liggen, maar nieuwe zijn natuurlijk toch beter, als ik toch bezig ben.

Ik zat zelf over Sony na te denken. Wie geeft advies? [Jag :)...youre a good man about this stuff I guess]

Check this out: http://www.elmarvanloon.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-07 17:08

Jag

Betreft het hetzelfde? Dan ga ik hem alsnog lezen.
Yep, gaat over hetzelfde.
Jag ...youre a good man about this stuff I guess
Dank je wel, maar ik ben niet de hardcore audiofiel, daar moet je anderen voor hebben, kijk maar in die nieuwe HiFi topic.

Ik zal vanavond wel een aanzet doen denk ik.

Jag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seq_uence
  • Laatst online: 01-08-2024
Sony ? Waarom geen echt merk ? :)

Ga voor Onkyo ! en ELAC speakers ! Die maken pas top-produkten.

http://www.onkyo.co.jp/www_e/nwpdct/nwpdct_asia.html
http://www.elac.com/english/produkt.html

Dat is mijn mening en die is gebaseerd op het feit dat ik zelf ook een Onkyo set heb met Elac speakers. En het klinkt perfect !

Specs: Onkyo 2x 100W nominaal vermogen
Elac 2x 80W nominaal

Tip: Zorg dat je versterker meer vermogen heeft dan je speakers aankunnen. En dan niet opblazen :) Een speaker klinkt beter als ie flink wat vermogen krijgt.

Donec eris felix, multos numerabis amicos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brikoe
Het belangrijkste ben ik nog vergeten :)
Het te besteden bedrag:

ƒ 2500,- a ƒ 3000,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Een speaker klinkt beter als ie flink wat vermogen krijgt
Een speaker krijgt niet meer vermogen als je er een amp opzet met een hogere power rating. Die power ratings zijn zoiezo nogal onbelangrijk, ik snap echt niet waarom er zoveel aandacht wordt besteed met HiFi. Hoge volumes kan met HiFi toch niet, geloof me. En als je per se wilt knallen met HiFi, dan is de enige oplossing om rendabele speakers te kopen, dus niet zozeer meer vermogen van amp en hogere belastbaarheid van je speakers, dat schiet echt niet op.

2500,- is een redelijk bedrag. Een vriend van mij heeft laatst een set gekocht, samen met mij. Dit was de set:
B&W DM603-II speakers a 2000,-
Yamaha AX492 amp 600,-
Yamaha CDx393-MKII 300,-
Totaal 2900,-
Dit is wat ik -ongeveer- als beste zou beschouwen voor dit geld. Dit wordt natuurlijk sterk gekleurd door het beschikbare assortiment en al helemaal door mijn persoonlijke voorkeuren die eigenlijk nergens op gebaseerd zijn. Over die amp kan ik dus niet met zekerheid zeggen dat ik hem goed vind, hetzelfde voor de cd-speler. Die speakers zijn wel met grote zorg uitgekozen, maar zeker sterk smaak afkankelijk. Ik hou heel erg van het B&W geluid, ipv het "platte" Mission geluid, maar ook ik heb natuurlijk niet alle Missions gehoord. Maar als je van speakers houd met een zeer warm geluid, dan zijn deze speakers helemaal jouw man.
Verder walg ik persoonlijk van Bony, maar dat moet je maar niet helemaal serieus nemen. Ik heb namelijk in het verleden heel veel Bony troep gezien, en ook zelf ondervonden, vandaar. Maar als jij een Bony fan bent, dan moet je dat zeker kopen. Ik hoor wel wat anderen hierop te zeggen gaan hebben.

Jag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brikoe
Nou heb ik in de Consumentengids (Ja, die ja) een kleine test gelezen over AMPs. Daar kwam uit (ff uit mijn hoofd, want ik ben zelf geen lid, een vriend wel) dat Kenwood ..-.. de voordeligste koop was. En Sony ..-.. & ? ..-.. de beste koop.
Nou weet ik nooit precies hoe betrouwbaar zoiets is. Betrouwbaar op het punt dat smaken verschillen.

Als ik die gids weer in mijn handen krijg dan zal ik dit ff updaten (of opnieuw posten) want hier schiet je nog niet veel mee op :(

[dat zal waarschijnlijk vrijdag ofzo worden...dus ......]

Seq_uence, kan >:) :) dit in mijn prijscategorie vallen? Want het is natuurlijk niet gezegd dat dit "goedkoop" is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seq_uence
  • Laatst online: 01-08-2024
Jag: ik bedoel dat je geen zware speakers met een licht versterkertje aan moet gaan sturen als je een strak geluid wil...
Dat ding keihard zetten doe ik nooit.

Mijn setje is al een paar jaar oud dus de typenummers zullen wel veranderd zijn.

Onkyo Integrated Amp A-807 F1200,-
Onkyo CD-speler DX 730 800,-
Onkyo Quartz tuner T-4310R 700,-

ELAC speakers EL80 1200,- (per 2)

De Elac speakers zijn 2-weg met 3 speakers. Er zitten nl. 2 laag/midrange speakers van 16cm in. Daartussen zit een titanium tweeter.
Wat me vooral opvalt is de strakke bas ondanks de kleine speakers en het scherpe hoog van de tweeter, dat laatste is denk ik kenmerkend bij veel Duitse luidsprekers.

Anyway, ELAC maakt naast goede ook zeer mooie luidsprekers, en het oog wil ook wat.

Tip: bezuinig niet op de luidsprekerkabels, het hoeven niet van die extreem dure kabels te zijn, maar ga voor wat dikkere kabels met een zuurstofvrije kern. En neem een betere kabel van cd-speler naar versterker ipv de standaard tulp. Een glaskabeltje is nog beter maar dan zit je wel aan een duurdere versterker met D/A converter.

Suc6 ermee !

Groeten Seq_uence

Donec eris felix, multos numerabis amicos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Jag: ik bedoel dat je geen zware speakers met een licht versterkertje aan moet gaan sturen als je een strak geluid wil...
En hoezo dan wel niet? Met zware speakers bedoel je waarschijnlijk speakers met een hoge power handling, en met een lichte amp een amp met een lage power rating.
Dit lijkt mij echt niet waar (ik heb er al eerder een discussie over gehad, die nog loopt), het enige wat van belang is lijkt mij, is de dempingsfactor van je amp in combinatie met de driver van de speaker die wordt aangedreven. De éne driver heeft een hogere dempingsfactor nodig dan de ander.
[quote]
Tip: bezuinig niet op de luidsprekerkabels, het hoeven niet van die extreem dure kabels te zijn, maar ga voor wat dikkere kabels met een zuurstofvrije kern
Mee eens, maar onder duur versta ik dus 7,- per meter, niet 100,- per meter, wat sommigen eraan uitgeven.

Jag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 03-03 21:02

TB

pompiedom

Ja, precies. Het verschil merk je echt niet hoor! Alleen als je echt hoge vermogens er doorheen wil jagen moet je nog dikker nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 03-06 21:45

SiGNe

Ook hoi!

Ik heb zelf een technics dolby surround systeem van 125Watt (versterker ƒ1300,- Cassettedeck ƒ750,- cdspeler ƒ600,-) met 2 Infinity SM152 boxen á 300Watt en surroundsetje ook van Infinity.
Draait zeer goed mee op feesten enzo

Niet?
[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brikoe
Dit is wat ik bedoelde (uit de consumentengids):

beste koop
ONKYO TX-DS 575 (You damn right se_quence :))
Prijs: f. 1400
Testoordeel: GOED

beste koop
SONY STR-DB 930 (deze dacht ik :))
Prijs: f. 1500

ROTEL RSX 965 RDS
Prijs: f. 3150

KENWOOD KFR-V 7030 D (Voordeligste keus)
Prijs: f. 900
Testoordeel: RED./GOED

JVC RX-888
Prijs: f. 1300

NAD T-760
Prijs: f. 2400

YAMAHA RX-V 595A RDS
Prijs: f. 5)

PIONEER VSX-808 RDS
Prijs: f. 1000
Testoordeel: REDELIJK

TEAC AG-D 9300
Prijs: f. 1150

HARMAN/KARDON AVR 200
Prijs: f. 1200

DENON AVR 1800
Prijs: f. 1500

MARANTZ SR 5000
Prijs: f. 1800

Ik zou zeggen geef uw oordeel! Later zal ik me er weer inmengen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brikoe
Niemand die zijn oordeel wil geven? :'(

Of durven jullie niet meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brikoe
Ik houd dit topic nog even hoog (anders verdwijnt hij he :))....maar anders ga ik nog wel ff zoeken ofzo hoor.....als niemand meer reageert.

/me = :'( ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 15:49
Heb zelf zo'n Sony str-db930 en kan je hem dan ook dik aanbevelen, zat te twijvelen tussen een Onkyo maar toch voor deze gekozen... waarom?? Ik ben feature geil hehe

En kwa kwaliteit zal het echt niet veel onderdoen, tuurlijk zegt elke audiofiel Sony.. who tf is Sony??

Van de Sony's is de DB930 een van de beste,(naast de ES) goede kwaliteit en heeft veel extra's zoals veel digi uitgangen etc. DTS, DD5.1...

Wil je echt een top ding koop dan een Yamaha DSP-A1 :9 Maar ja dies ook ff wat duurder :P

Verder heb ik B&W speakers...
Alle componenten(minidisc, cd) zijn digitaal aangesloten met toslink en comp met coax :)

Tja ik heb nix te klage voor waar ik hem voor gebruik... DVD's kijke, games hehe
en wat muziek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyNitroz
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 04-09-2021
Ik zit net inzelfde positie maar doe het anders. Ik koop een av receiver en een dvd speler. Casettes kan ik niet meer naar luisteren (klinkt niet) die dvd speler kan ook cds afspelen dus een gewone cdspeler is zonde geld vin ik. Beste koop versterker op dit moment is gewoon de sony 930 klaar....kan geen ander merk tegen op. Bij mediamarkt in rotterdam issie 1300 piek. In jaaroverzicht in duits hifiblad was de sony 930 verreuit de beste versterker in range tot 2000 mark! Tussen de regels door lees je zelfs dat ze hem beter vonden als de denon 3300 die de klasse tot 2500 mark wint! (ik ga zelf voor de 50Es van sony die de klasse tot 3000 mark wint (2000 piek bij mediamarkt!!)
Ik koop eerst alleen 2 stereospeakers bij speaker &co omdat die met 1700 per stuk kosten...koop ik rest van surround later wel.
Voor dvd ga ik ook voor ES serie want heb eenm hekel aan kleurverschil (en heb mijn yamakawa 713 al gekickt ;)

RobbyNitroz

altijd de laatste AMD-cpu op het laatste mobo met zoveel geheugen als erin past :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeyGnarf
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-06 13:48
Laat ik me er ook eens in mengen.
Af te raden merk tenzij men geld te veel heeft: Philips. Als je toch voor Philips gaat, dan kom je voor een goede versterker in de Business-Line terecht. Deze zijn echt niet te betalen.
Verder als je voor Sony wilt gaan, dan moet je minstens gaan voor een QS serie gaan. De mooiste betaalbare QS versterkers komen uit de TA-FE (middenklasse prijs) en de ES (hogereklasse prijs) line (mijn mening).
Waar je ook op moet letten als je voor Sony gaat is dat je je setje meeneemt naar de winkel als je boxen gaat kopen, omdat Sony een behoorlijk schel geluid levert, ondanks de MOSFET en/of PowerMOS technologie die ze gebruiken.
Nu we het toch over MOSFET en PowerMOS hebben, waarom heeft niemand dat aangesneden? Als ik nu een nieuw setje ging kopen, dan zou ik toch echt wel gaan voor een versterker met MOSFET of PowerMOS (afhankelijk of ik nieuwe speakers ga halen) EN een Torus Toroidal Transformer (ofwel een ring-kern). Met PowerMOS en MOSFET krijg je zo'n heerlijk strak geluid zelfs al met middenmoot boxen. En die ringkern zorgt weer voor helder en ruisvrij geluid. Daar zou ik geen (in jouw budget geval) 200 gulden op gaan besparen.
En voor speakers ga ik helemaal voor Eltax. Die geven een schitterend strak, helder en vlak geluid. Die speakers zijn absoluut NIET geschikt voor dat discotheekgerampetamp (spelling klopt)!

De beste tip die ik je kan geven is: ga gewoon naar een heeeeeeeeeeeeel uitgebreide winkel met zeer veel apparatuur, verschillende merken, verschillende lines binnen de series, etc. Als je besluit je speakers te houden, neem deze dan mee naar de winkel.
Test gewoon alles wat je wat lijkt qua prijs, vermogen en opties. Ga je nieuwe speakers halen, test dan alles op 1 set speakers, en ga vervolgens, na het uitzoeken van je toren pas voor speakers kijken. Vrij neutrale speakers om mee te luisteren zijn de Wharfdale Valdus 400's.
Schroom er niet voor om rustig de hele dag de tijd te nemen om in 1 winkel te verblijven en te testen, en te wisselen, etc.
Stuur de verkoper maar gewoon weg!

Joey

- Elke dag zat is ook een geregeld leven -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brikoe
Leuk ideetje.......maar ik zal eerst eens wat meer info opvragen!!
Vaak niet de beste methode dat weet ik, maar tijd om in een winkel te gaan staan heb ik pas over 2 weken ofzo...... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeyGnarf
Ik zou persoonlijk 2 weken wachten en tot die tijd gewoon de stereotoren van m'n broertje jatten oid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5603

Hey raven.
ik zat laatst ook een beetje op de site van eltax te kijken en die symphony line like me wel wat zeker toen ik hoorde dat de topspeaker uit die line de 8.2 maar 250 piek per stuk is(nog altijd duur voor een scholiertje zoals ik maar misschien ooit nog wel te doen en dat is alles wat de meeste mensen hier kopen niet). maar heb jij ervaring met deze lijn kun je me er wat over vertellen. Ik moet zeggen dat voor het geld de speakers er goed uit zien qua specs is nog maar de vraag hoe ze klinken, maar daar kom ik als ik geld heb wel achter.
maar bedankt alvast :)

ThaVinny

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeyGnarf
Ik heb inderdaad ervaring met die speakers.
Ik heb ook ervaring met de Symphony line (jij hebt het over de Symphony 2)
Ik vind het echt geweldige speakers voor dat geld. Heel strak geluid, vlakke bas.
Het zijn geen speakers om mee te blazen, hebben iets minder bass dan bv de Century 300.
Vind je dat niet erg (ze hebben nog aardig wat bass de S8.2 wat meer dan S8) dan is er geen probleem. De S8.2 hebben een textile dome tweeter, beter dan poly/softdome.
Verder hebben de Titanium 1.4 een heerlijk geluid, ook omdat er niet zo'n poly/softdome tweeter in zit, maar een titanium dome. Ik weet ff niet wat ie kost, maar het zal redelijk wat meer zijn.
Dus ff op een rijtje:
Om wat meer mee te blazen: Century 300/400, Liberty 11+, Millenium 400/500
Voor een andere zeer goeie sound, lage prijs: Symphony 8/8.2
Voor de beste sound: Titanium 1.4 ;)

Als je meer vragen hebt over Eltax moet je maar mailen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5603

He raven thanks man. die symphonys 8.2 staan wel op me verlanglijstje voor als ik opeens veel geld van iemand krijg :) ik heb het niet super op bass. maar luister vooral hiphop waar bass toch niet onbelangrijk is. maar dat is vast altijd wel op te lossen met een subwoofer. Als ik geld heb zal ik je zeker mailen voor meer tips.
thanks

thavinny

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeyGnarf
Voor hiphop zit er meer dan genoeg bas in de Symphony 8.2 dacht ik.
Ik zie je mailtje wel verschijnen.

Enne... ggd.
Daar zijn we toch voor hier?
Pagina: 1