Hé, niet fokken met mijn EAW's

. Dat rammeltje is volledig onverklaarbaar! Ik snap er echt niets van. Ik heb ze nu uitgebreid getest, en het enige dat er rammelde zijn dingen in mijn kamer

. Dat is overigens niet overdreven, op een gegeven moment kwam er zelfs iets naar beneden vallen van het plafond, toen maar iets zachter gezet. De reden dat de drivers los zo weinig geluid gaven, was akoestische kortsluiting. Dat was een hele lame actie van mij, veroorzaakt door een tekort aan kennis (kan ook nog wel een Jur-koe uit de sloot vissen

). Maar daar gaat verandering in komen. De speakers voldoen qua spl prestaties volledig aan mijn verwachtingen. De volume knop van mijn sub amp staat echt een heel stuk lager dan in de tijd dat ik gewoon mijn sub speaker er aan had hangen (ongeveer zelfde load). Het freq bereik is meer dan dat ik ervan verwachtte, ik heb nog geen test met een spl meter gedaan (heb ik nog niet

), maar met mijn eigen gehoor kwam ik erachter dat ze behoorlijk reageerden tot zo'n 40Hz (kamer speeld ook mee waarschijnlijk). Bovendien vind ik ze gewoon goed klinken, waarvoor ik vantevoren een beetje sceptisch over was. En ik was dus niet de enige die dat vond.
Sorry dat ik nu iemands topic die over totaal iets anders gaar loop vol te lullen over mijn EAW'tjes, maar ik moest ff wat rechtzetten (ik ben niet kwaad of zo hoor).
Overigens denk ik dat je voor 250,- weinig speaker hebt als je Mission koopt. Ik heb ooit eens een paar Mission boekenplanmodel speakers gehoord in combinatie met een Marantz amp, en een Yamaha cd-speler, en dat vond ik dus gewoon echt zo'n slap geluid. Miste echt volledig ballen dat geluid (ik weet ff geen betere omschrijving). Niet dat ik zo'n boom freak ben (alhoewel mijn EAW's anders doen vermoeden), maar er moet wel een "boom" zijn! Compenseren met tone/loudnes wat het enige dat restte bij die speakers, en natuurlijk het volume omhoog. En ik heb een hekel aan tone controls.
Jag