Toon posts:

speakers voor max 250 per stuk

Pagina: 1
Acties:
  • 626 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet het is niet veel geld maar meer heb ik helaas niet en zeur aub niet over spaar dan door.

ik wil gewoon weten wat voor speakers ik het beste voor dat geld kan kopen

ze hoeven niet idioot veel vermogen te hebben

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 20:51

Jag

ze hoeven niet idioot veel vermogen te hebben
[Zeik mode]Hmm, technisch gezien niet helemaal correcte omschrijving[/Zeik mode]

Kijk voor een stel JBl speakers of zo, die zijn niet zo duur. Ik heb zelf ooit eens de Yamaha Ns-g40 speakers gehad, die waren toen 280,- per stuk. Dat waren zuiltjes, en dat kon je horen ook. Verder vind ik Dali wel aardige speakers hebben voor dit geld. Een beetje fel, met genoeg laag. Maar ik moet toch weer eindigen met het cliché dat je het beste zelf kan luisteren.

Jag

Verwijderd

Hmmz, Mission!?

• Jur
  • Niet online

Jur

Dus....

Misschien 2de hands een optie??
Met een beetje mazzel vind je een paar knappe speakertjes die prima klinken.(Wel eerst ff goed luisteren enzo,vanwege eventuele rammeltjes etc. vraag maar aan Jag.... :) ).

Greetz Jur

• Jag

Jag

Hé, niet fokken met mijn EAW's ;). Dat rammeltje is volledig onverklaarbaar! Ik snap er echt niets van. Ik heb ze nu uitgebreid getest, en het enige dat er rammelde zijn dingen in mijn kamer :). Dat is overigens niet overdreven, op een gegeven moment kwam er zelfs iets naar beneden vallen van het plafond, toen maar iets zachter gezet. De reden dat de drivers los zo weinig geluid gaven, was akoestische kortsluiting. Dat was een hele lame actie van mij, veroorzaakt door een tekort aan kennis (kan ook nog wel een Jur-koe uit de sloot vissen ;)). Maar daar gaat verandering in komen. De speakers voldoen qua spl prestaties volledig aan mijn verwachtingen. De volume knop van mijn sub amp staat echt een heel stuk lager dan in de tijd dat ik gewoon mijn sub speaker er aan had hangen (ongeveer zelfde load). Het freq bereik is meer dan dat ik ervan verwachtte, ik heb nog geen test met een spl meter gedaan (heb ik nog niet :(), maar met mijn eigen gehoor kwam ik erachter dat ze behoorlijk reageerden tot zo'n 40Hz (kamer speeld ook mee waarschijnlijk). Bovendien vind ik ze gewoon goed klinken, waarvoor ik vantevoren een beetje sceptisch over was. En ik was dus niet de enige die dat vond.
Sorry dat ik nu iemands topic die over totaal iets anders gaar loop vol te lullen over mijn EAW'tjes, maar ik moest ff wat rechtzetten (ik ben niet kwaad of zo hoor).

Overigens denk ik dat je voor 250,- weinig speaker hebt als je Mission koopt. Ik heb ooit eens een paar Mission boekenplanmodel speakers gehoord in combinatie met een Marantz amp, en een Yamaha cd-speler, en dat vond ik dus gewoon echt zo'n slap geluid. Miste echt volledig ballen dat geluid (ik weet ff geen betere omschrijving). Niet dat ik zo'n boom freak ben (alhoewel mijn EAW's anders doen vermoeden), maar er moet wel een "boom" zijn! Compenseren met tone/loudnes wat het enige dat restte bij die speakers, en natuurlijk het volume omhoog. En ik heb een hekel aan tone controls.

Jag

Verwijderd

Damn... EAW....

nuff said....

• Jag

Jag

Damn... EAW....
Kijk hier maar eens: http://gathering.tweakers.net/Forum18/HTML/000004.html

Jag

Verwijderd

Hoi
Mission 701 of Tannoy mX 2, NIET M2maar mX 2 !!! Dit is de nieuwe serie.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Geen zelfbouw??

Kan best wat leuks opleveren, zolang je maar goed simuleert en niet het beste verlangt.

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09-2025

TB

pompiedom

Zelfbouw> Mijn vorige speakers waren ook zelfbouw van Conrad (de goedkoopste, de CAT-serie). Doen niet veel onder voor de Keffies van mijn pa. En spotgoedkoop!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Nou vind ik de CAT serie wel erg goedkoop. Zelf de SLG-P 380 in 120 liter gesloten met Tonsil 20/40 midden en DT-25 of zo tweeter, da's lekker rammen, maar een woofer, die een niet al te beste baskromme geeft....alleen gesloten geeft een acceptabele oplossing.

Speakers bij mijn computer de Tonsil 13/1 bla bla nog wat 67,- per stuk in 11 liter kastje bassreflex met een of andere tweeter ook 30,- per stuk met tweeweg filter, simpel, en afscherming. Die 13 cm gaat nog lager dan die 38 cm!!! Wel een tweeter die nog 3 Db te hard gaat, daar moet nog een weerstand circuit voor komen. Voor 350,- totaal klaar, kom maar op met een fabrieksspeaker voor 175,-, die dat geluidje evenaart.....!!!

Het vermogen, dat een speaker kan verwerken is vrij oninteressant. Een speaker met een belastbaarheid van 200 Watt continu is bijster oninteressant voor wat het vermogen betreft, als je een versterker van 40 Watt continu hebt (100 Watt continu per kanaal is nog steeds niet echt de standaard, maar extra). De sinus (continu) prestatie van de versterker is dus de belangrijkste leidraad voor de keuze van belastbaarheid van speakers (ook de continu waarde). Een speaker, die teveel wattjes krijgt, hoor je wel klapperen en vervormd geluid geven. Hij zit dan aan het einde van zijn op en neer beweging, de maximale mechanische belastbaarheid. Een te kleine versterker kan gaan clippen, de sinusgolven uitgestuurd door de versterker worden aan de toppen afgetopt, omdat de versterker het vermogen niet meer kan leveren, om de sinusgolven netjes te eindigen aan de top. Als iets de pleuris is voor je speaker, is het wel gelijkstroom. Het doet de temperatuur van de spreekspoel danig stijgen. Een clippende versterker hoor je heel slecht, tenzij je 'm heel erg laat clippen. De meeste opgeblazen speakers komen dus van een te kleine versterker, niet van een te grote. Daarom meer aandacht voor het versterkervermogen dan voor de belastbaardheid van de speaker zelf. Een 200 Watt continu versterker kan beter gecombineerd worden met een 30 Watt continu speakertje, dan een 10 Watt versterker met een 200 Watt speaker. De speaker, die 30 Watt kan verdragen, zal duidelijk hoorbaar vervormen bij een te hoog vermogen, mechanische grens bereikt. De speaker van 200 Watt zal langzaam een thermische dood sterven, bijna onhoorbaar, wegens een clippende versterker. Daarom nooit meer kijken naar speaker vermogens, dat zijn waarden, die je versterker toch nooit zal halen, tenzij je een versterker van dik over de 1500 gaat aanschaffen voor disco gebruik.....

• Jag

Jag

Inderdaad, een clippende amp is gevaalrijker dan een amp die af en toe meer vermogen levert dan dat de speaker kan hebben. Meer vermogen leveren dan de speaker kan hebben gebeurt vaak niet continu, een amp laten continu laten clippen gebeurd makkelijker.
Maar vergeet die power specs, niet interessant voor HiFi.

Jag

• TB

TB

pompiedom

Nou vind ik de CAT serie wel erg goedkoop. Zelf de SLG-P 380 in 120 liter gesloten met Tonsil 20/40 midden en DT-25 of zo tweeter, da's lekker rammen, maar een woofer, die een niet al te beste baskromme geeft....alleen gesloten geeft een acceptabele oplossing
wekkel> Verdomd, weet je wat ik nu heb? De SLG serie woofer/midrange en een Tonsil tweeter. 30 cm Woofer en 13 cm mid. Een kast heb ik al af en ik heb al geluisterd. De tweeter valt me tegen, in vergelijking met mijn vorige (monacor). De tweeters zijn ook misschien meer voor discotheken en dergelijk. Ga maar na> gevoeligheid van 102 DB en 200 watt vermogen vanaf 5000 hz. Geen goeie baskromme van de woofer? Ik heb dan niet dezelfde, maar ik hoop dat ie bij mij wel goed is. Ik heb een bas-reflex systeem. 200 liter. Ik zal wel n's ff wachten met het definitieve oordel als ik ze beide af heb.
Maar de Cat-serie klont machtig hoor! Ik had dat bouwpakketje 2. Geweldig diepgaande bas, maar de tweeter was 3x nix, heb ik dus een monacor bij gekocht. Geweldig zuiver geluid!

SilverBolt > Sorry voor dit gelul wat niet zo veel met jouw toic te maken heeft.

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

TB, doet eens de gegevens van je CAT basspeaker sturen en je kast, en de gegevens van je SLG speaker met kast gegevens (dus dat hele gelul dat in de Conrad gids bij zo'n speaker staat, en de inhoud, met eventuele baspijpen doorsnee, lengte en aantallen erbij). Ga ik die boel eens simuleren en stuur ik je de grafiekjes terug. Zelf ben ik mijn conrad gids kwijt, dombo die ik ben.

Weer Offtopic, sorry

• TB

TB

pompiedom

Uhm... Het spijt me ook zeer, maar ik ben de gids ook kwijt. zal em binnnenkort ff aanvragen, dan stuur ik je de gegevens wel

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Ga bij de RAF voor 199 per stuk de Mission 701's halen.. die dingen zijn echt PERFECT !
vind ik persoonlijk.. heb ze net als extra aangeschaft.. ben helemaal blij.. en nog een koopje ook ! wees wel snel want het is uitverkoop en ze gaan heel snel !

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Verwijderd

"Ik heb ooit eens een paar Mission boekenplanmodel speakers gehoord in combinatie met een Marantz amp, en een Yamaha cd-speler, en dat vond ik dus gewoon echt zo'n slap geluid".

Ga ff snel poepen... de mission 731 is tot beste luidspreker uitgeroepen rond die prijs
Kijk maar op www.mission.co.uk !
Dus ik ben bang dat dat slap geluid met iets anders te maken heeft!

• TB

TB

pompiedom

Smaak is persoonlijk...
Pagina: 1