Laptop + SVIDEO

Pagina: 1
Acties:

• Clueless
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-08 20:02
Dit is vast het zoveelste topic hierover, maar ik wordt er knettergek van dat het niet werkt en dat kan ik niet hebben. Ik heb de search en de FAQ helemaal uitgeplozen.
Het gaan om de SVIDEO-uitgang van een SIEMENS C-serie. Dit is een PIII 850, 256 MB intern, DVD en Win XP. Ik wil graag DVD en DIVX op de TV kijken en dit moet met de S-video uitgang mogelijk moeten zijn. Ik heb het zo ver gekregen dat de TV het op startlogo van Win XP laat zien tijdens de opstart van de Laptop, maar als ik moet inloggen dan gaat het TV-beeld weg en m'n LCD weer aan. Als ik dan heb ingelogt dan krijg ik het beeld niet terug op de TV, ook niet als ik op Fn+F11 druk. Als ik onder de eigenschappen van het beeldscherm onder het tabblad instellingen kijk en dan op "geavanceerd" klik en het Tabblad 'Beeldscherm' dan zie ik een LCD-scherm en een Gewone TV staan.

De resolutie staat op 800*600*16bits en de boel is aan gesloten door middel van een SVIDEO + Audio -> SCART, de TV is hiervoor geschikt.

I Don't Know, So Don't Shoot Me

Verwijderd

daar je het strtlogo wel ziet denk ik dat het ligt aan de verschillen tussen startup en windows zelf - refresh rate en/of resolutie. Haal die twee eens naar beneden in windows' instellingen en try again, net zolang totdat het lukt.

een TV kan geen hoge refresh rates aan, dus windows zal automatisch terugswitchen omdat het niet werkt (denk ik - zo gaat dat onder linux)

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

De TV kan best wel 1024x768 aan hoor, het beeld past er dan gewoon niet op.. Refreshrates maken ook niet uit, dat regelt je tv-uitgang wel. Maar iid ik denk dat het een driver probleem is, die kickt pas in als je Win opstart.

Verwijderd

Op donderdag 03 januari 2002 09:20 schreef KillerAce_NL het volgende:
De TV kan best wel 1024x768 aan hoor, het beeld past er dan gewoon niet op.. Refreshrates maken ook niet uit, dat regelt je tv-uitgang wel. Maar iid ik denk dat het een driver probleem is, die kickt pas in als je Win opstart.
De meeste tv-outs halen maximaal 800x600. 1024x768 zie je een heel stuk minder. Ik zou ff 800x600 uitproberen als ik jou was.

• Clueless
Ik heb de resolutie al op 800*600*16bits staan en drivers zijn de nieuwste van Intel... Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, het opstartscherm is in zwart/wit, maar ik snap het niet, want in m'n bios heb ik de volgende opties aan staan

PAL of NTSC Huidig is PAL
Internal Flatpanel, Simultanous, External of Television
Huidig is Simultanous
Compensation Enabled/Disabled
Huidig is Enabled

Kunnen jullie hier iets mee?

• Clueless
Kan niemand mij dan helpen??

Moet ik andere kabels kopen??

Alle hulp is welkom...

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op donderdag 03 januari 2002 10:04 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:

[..]

De meeste tv-outs halen maximaal 800x600. 1024x768 zie je een heel stuk minder. Ik zou ff 800x600 uitproberen als ik jou was.
Tja... maar ook 800x600 is wazige troep op TV....

Het enige verschil tussen 800x600 en 1024x768 via tv-out op m'n TV (van m'n Compaq Armada E500) is de grootte van de letters.... maar qua scherpte maakt het geen ruk uit...

Pas bij 640x480 kan je serieus wat dingen fatsoenlijk lezen..... Ook wazig... maar okee, tis mogelijk Dit red je dus bijna niet met 800x600. Je weet dat er 'deze computer' staat e.d. en dat maakt het makkelijker en natuurlijk de 'plaatjes' (iconen ;) maar ik denk terug aan de tijd dat ik boeken 'las')

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-06 09:12
Op donderdag 03 januari 2002 18:44 schreef Clueless het volgende:
bla bla bla ... het opstartscherm is in zwart/wit, maar ik snap het niet, want in m'n bios heb ik de volgende opties aan staan... bla bla bla
S-video is een ander soort signaal als wat gebruikt word op SCART en daardoor is het signaal wel te converten maar slechts in zwart/wit, als je TV geen S-video in heeft zal je dus sowieso nooit een goed beeld krijgen, tenminste, dat is mij verteld. (ik had namelijk hetzelfde probleem)

Waarom het helemaaal niet werkt weet ik niet, mijn laptop (Toshiba S3000-514) deed het wel gewoon, op alle resoluties, maar alleen maar in zwart/wit :(

Rookworst zonder R is ook worst.

Pagina: 1