Vreemde Vastloper

Pagina: 1
Acties:

• pwes
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-10-2023

pwes

Onkel Seppel

Topicstarter
Ik heb een

Athlon 900
MSI K7T Pro
MSI NVIDIA GeForce2 MX.
1,25 GB SDRAM,
2 x HD's 7200t
2 x CD-Romstation waarvan 1 brander
2 x NIC
Hauppauge TV kaart
Firewirekaartje
300W voeding.

Dit draait onder WXPNL. Ik heb de laatste drivers en BIOS updates geïnstalleerd.

De laatste maanden loopt de boel af en toe vast. Bij het opnieuw opstarten, branden de lampjes van de twee CD Rom's en van de HD. Dat blijft verder zo, er gebeurt verder niets, geen BIOS-scherm de monitor blijft zelfs uit, ook niet na 6 uur wachten. De laden van de CD's gaan niet open als je op eject drukt. Het scherm blijft zwart, je komt dus ook niet bij de BIOS. Ik moet de computer dan minimaal een uur uitzetten en dan start hij weer normaal op.

De BIOS is ingesteld op "optimal" waarden. "Fail Safe" heb ik ook geprobeerd, zonder succes.

Ik dacht: warmteprobleem. Inderdaad, de twee 7200t. harde schijven worden behoorlijk warm. Maar als je ze loskoppelt, gebeurt precies hetzelfde: de computer hangt, zonder dat het scherm van de BIOS instellingen voorbij komt.

PC allertIII meldt steeds 46 graden voor de temperatuur van de processor. Na een crash voelt de processor noch de video kaart bijzonder heet aan. Er is wel een diagonaal gemonteerd IC - ik geloof dat dat de south bridge heet - die opvallend warm word, maar toch niet zo warm dat je hem niet een tijd aan kunt raken.

MSI heeft dit moederbord uitgerust met diagnostische lampjes. Die branden allemaal rood wanneer de computer hangt, en het manual zegt dan "check battery". Daar heb je dus niet veel aan.

Wie kan mij helpen.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

trek de stekker er eens uit en druk de powerbutton 15 sec in. vervolgens weer inpluggen.
vaak helpt dat nog wel eens.

en is het systeem geaard of niet?

• pwes

pwes

Onkel Seppel

Topicstarter
Mmm... zal ik proberen wanneer hij weer crasht. Hij is geaard overigens.

Verwijderd

Op donderdag 03 januari 2002 02:34 schreef pwes het volgende:
Mmm... zal ik proberen wanneer hij weer crasht. Hij is geaard overigens.
Mijn systeem loopt al 2 jaar ongeaard nooit problemen meestal is het gewoon weer een microsoft bug.

• pwes

pwes

Onkel Seppel

Topicstarter
Op donderdag 03 januari 2002 02:38 schreef mshrak het volgende:

[..]

Mijn systeem loopt al 2 jaar ongeaard nooit problemen meestal is het gewoon weer een microsoft bug.
Nou, het lijkt me iets in de hardware, omdat je lang, echt heel lang moet wachten voordat hij weer opstart na een crash. Ik moet minimaal een uur wachten, dus de computer uitgeschakeld laten, voordat de opstartroutine wordt afgelopen. Doe ik dat niet, dan blijven alle lampjes op de kast branden tot sint juttemis, zonder dat er verder iets gebeurt.

• UnderFlow
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-01-2024
Dit lijkt wel heel erg op het probleem wat ik sinds kort heb met mijn msi kt7 pro2a. Zie ook deze topic: [topic=366702/1/25].

Overigens staan er op het forum van msi (www.msi.com.tw/forum) ook een aantal topics waarin precies hetzelfde probleem voor komt. Misschien kun je ook daar even kijken.

Verwijderd

Op donderdag 03 januari 2002 02:43 schreef Dannizman het volgende:
Dit lijkt wel heel erg op het probleem wat ik sinds kort heb met mijn msi kt7 pro2a. Zie ook deze topic: [topic=366702/1/25].
Dit probleem komt mij buitengewoon bekent voor.
Je moet tijdens het opstarten kijken hoeveel rode en groene lampjes er op je moederbord branden.
In de beschrijving van je moederbord vindt je terug wat dan het probleem is.
Als er 3 rode lampjes op je moederbord branden in wat voor combinatie dan ook is haast wel zeker dat je moederbord beschadigd is en bezig is definitief door te branden.
Dat is geen grap ik heb precies het zelfde gehad,sterker nog 2 keer achter elkaar.

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-08 00:02

scorpionv

This space for rent

Ik heb hetzelfde gehad met m'n mobo, een Asus dan, en die is nu dus definitief ermee opgehouden. FYI.

Fun while it lasted: World Community Grid!

Verwijderd

Op donderdag 03 januari 2002 02:51 schreef mshrak het volgende:

[..]

Dit probleem komt mij buitengewoon bekent voor.
Je moet tijdens het opstarten kijken hoeveel rode en groene lampjes er op je moederbord branden.
In de beschrijving van je moederbord vindt je terug wat dan het probleem is.
Als er 3 rode lampjes op je moederbord branden in wat voor combinatie dan ook is haast wel zeker dat je moederbord beschadigd is en bezig is definitief door te branden.
Dat is geen grap ik heb precies het zelfde gehad,sterker nog 2 keer achter elkaar.
Overigens ben ik zelf overgestapt van de K7T Pro2a naar de K7T Turbo.Perfect moederbord.
Ik zou er trouwens niet al te lang me wachten want als het werkelijk je moederbord is kan het je processor ook mee de vernieling in helpen.

Verwijderd

Op donderdag 03 januari 2002 02:58 schreef mshrak het volgende:

[..]

Overigens ben ik zelf overgestapt van de K7T Pro2a naar de K7T Turbo.Perfect moederbord.
Ik zou er trouwens niet al te lang me wachten want als het werkelijk je moederbord is kan het je processor ook mee de vernieling in helpen.
Als je het mij vraagt is het nu goed fout met pwes want hij reageert niet meer.
Volgens mij is ze moederbord gesmolte.

• pwes

pwes

Onkel Seppel

Topicstarter
Mijn computer was inderdaad weer eens gecrashed. Ik heb mijn vraag nu bij www.msi.com.tw/forum geplaatst. Bedankt voor jullie antwoorden.

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 13:08

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Op donderdag 03 januari 2002 02:21 schreef pwes het volgende:
De laden van de CD's gaan niet open als je op eject drukt. Het scherm blijft zwart, je komt dus ook niet bij de BIOS.
die dingen moeten altijd open gaan, lijkt me een voeding probeem met te lage voltages. ook gezien die enorme berg hardware die je erin hebt hangen.

/dev/null

• pwes

pwes

Onkel Seppel

Topicstarter
Op donderdag 03 januari 2002 23:03 schreef I_Stealth_I het volgende:

[..]

die dingen moeten altijd open gaan, lijkt me een voeding probeem met te lage voltages.
Ja OK, maar waarom start hij dan na een uur wel ineens goed op en heb ik er vervolgens twee dagen geen last van?

• UnderFlow
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-01-2024
Mijn mobo gaat iig naar de distributeur van msi moederborden hier in nederland toe. Ik krijg dan een gerepareerd of nieuw moederbord terug. De mijne doet nu nog minder dan die van pwes. Ow en de drives gaan niet open omdat de pc in een dusdanige "standby" staat is dat de enige knop die nog reageert de powerknop is die je 5 sec in kunt houden. Het zal wel een soort beveiliging zijn van msi maar het is wel enorm rot :(

Verwijderd

Op vrijdag 04 januari 2002 05:01 schreef Dannizman het volgende:
Mijn mobo gaat iig naar de distributeur van msi moederborden hier in nederland toe. Ik krijg dan een gerepareerd of nieuw moederbord terug. De mijne doet nu nog minder dan die van pwes. Ow en de drives gaan niet open omdat de pc in een dusdanige "standby" staat is dat de enige knop die nog reageert de powerknop is die je 5 sec in kunt houden. Het zal wel een soort beveiliging zijn van msi maar het is wel enorm rot :(
wrom gerepareerd ?, gewoon een nieuwe :P
Pagina: 1