Toon posts:

[XP] svchost gebruikt tot 99% van CPU

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb eigenlijk twee problemen, die misschien wel iets met elkaar temaken hebben.

Probleem 1:
Als ik mijn PC opstart in XP (ik heb dual-boot met W98, gelukkig, anders kon ik dit niet typen) word mij CPU (Athlon 1400) voor 99% gebruikt door svchost.exe. Wat is svchost.exe eigenlijk? Ik hoorde dat het iets met netwerken temaken heeft. Wat kan ik hiertegen doen? Een paar dagen geleden kwam mij CPU usage nooit boven de 5% uit als ik XP gebruikte.

Probleem 2:
Als ik met mijn modem een internet verbinding maak (in XP) kan ik die niet gebruiken. Hij geeft wel een "gezonde" snelheid aan van ongeveer 52.000 bps, maar de beeldschermpjes onder in de hoek knipperen niet als ik de verbinding probeer te gebruiken. De Explorer, Outlook, IRC, ICQ, noem maar op, ze maken geen gebruik van de verbinding. Ik gebruik in XP de drivers die pas nog goed werkte, het zijn XP drivers van de fabrikant De modem is in orde want in W98 werkt hij prima.

Heeft dit misschien iets te maken met svchost.exe ?? Naar mijn weten zijn de 2 problemen tegelijk gekomen. Of is dat toeval?

• sarcast
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03 15:22
scvost is 'dacht' ik een prog om je Internet connectie mee te delen. dus check ff alle netwerk instellingen ..van firewall tot connection sharing. en kijk ff op je programma's wel je modem connectie gebruiken om online te komen.. gewoon ff alles nalopen dus.

k. zooitje typo's . . maar jammer dan, 5:46 is geen tijdstip om slimme posts te maken :z

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-05 15:09
CSCdu32362
CPU runs at 100 percent with svchost.exe consuming most of the CPU time.

This occurred under a heavy call load. Application was unable to accept calls within 4 seconds.

Workaround: None exists.
Dit is svchost: http://www.jsiinc.com/SUBE/tip2000/rh2060.htm

svchost schijnt ook nog wat memoryleaks te hebben gehad, heb je alle fixes al geinstalleerd?? Windows Update draaien..

Pvouput live

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-05 17:29

bonzz.netninja

Niente baffi

ik zou het ook niet weten (trap omhoog ;))

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet nu wel dat het iets met elkaar te maken heeft. Als ik svchost.exe namelijk afsluit kan ik wel gebruik maken van internet.

weet nu misschien iemand nog hoe je ervoor kunt zorgen dat svchost.exe niet 99% van m'n cpu gebruikt ?

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 16:32
Wat heb je tijdens de installatie ingevuld bij het type verbinding? Je kunt op een gegeven moment kiezen uit pc=router of enige pc in het huis.

Verwijderd

Topicstarter
Dat weet ik om eerlijk te zijn niet meer. Maar op dit moment heb ik heb ik het vakje "internet verbinding delen" NIET aangevinkd

• Macaco
  • Laatst online: 09-03-2022
Als je nou op je gemakkie eens hier naar kijkt kom je al een eind denk ik http://www.blkviper.com/WinXP/servicecfg.htm

Ik heb ook wel eens last van 100% cpu load vooral als ik met zo'n download applet van een of andere mp3 site te maken hebt dan staat ie constant op 100% zodra ik dat applet afsluit dan zakt gelijk mijn cpu load.

iedergeval ik heb behoorlijk wat van die sevices uitgezet en dat svschoft gebruik gelijk niks meer.

sucksex

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

Op vrijdag 04 januari 2002 01:45 schreef NEWBIE het volgende:
Als je nou op je gemakkie eens hier naar kijkt kom je al een eind denk ik http://www.blkviper.com/WinXP/servicecfg.htm

Ik heb ook wel eens last van 100% cpu load vooral als ik met zo'n download applet van een of andere mp3 site te maken hebt dan staat ie constant op 100% zodra ik dat applet afsluit dan zakt gelijk mijn cpu load.

iedergeval ik heb behoorlijk wat van die sevices uitgezet en dat svschoft gebruik gelijk niks meer.

sucksex
sucksex?

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

• Macaco
  • Laatst online: 09-03-2022
Op vrijdag 04 januari 2002 09:42 schreef bonzz.netninja het volgende:

[..]

sucksex?
Dat is voor jou een vraag en voor mijn een weet.En wees daar blij om.

Maar help aub de topic starter daar is dit forum voor i.p.v op andere te letten.

no offence pls.

Verwijderd

Topicstarter
Hoera, mijn probleem is verholpen. Die site heeft me inderdaad geholpen. Ik heb gewoon gekeken welke services svchost nodig hebben. Vervolgens keek ik welke services er werden uitgevoerd als ik de svchost afsloot die 99% van m'n cpu. Dan even kijken welke services er worden uitgevoerd als ik die beruchte svchost NIET afsloot. Toen kwam ik tot de conclusie dat het in de volgende services moest zitten:

3Com+ systeem
DNS client
Logical disk manager

Allemaal even uitgevinkt, reboot. En hop, alles werkt weer normaal

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

maar zijn die services niet van belang eigenlijk?

Verwijderd

Topicstarter
Niet dat ik weet, anders zet ik ze wel weer aan :)! Maar nu werkt alles goed

Verwijderd

Probeer es een virusscanner.... als die binnen 2 mins wordt afgesloten dan zou ik maar es gaan formateren.

• FabiandJ
  • Niet online
Verwijderd schreef op 17 maart 2004 @ 22:07:
Probeer es een virusscanner.... als die binnen 2 mins wordt afgesloten dan zou ik maar es gaan formateren.
Dit is wel een hele erge kick he.

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:50

momania

iPhone 30! Bam!

oud :z

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.