Grote monitor of toch tv voor dvd?

Pagina: 1
Acties:

• Martijnos
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-03-2025
Hoi,

ik zal de situatie proberen uit te leggen. Op dit moment heb ik een Yamaha RX-v795 dolby digital versterker en Magnat Project 4 boxen (waar ik overigens niet echt tevreden mee ben). Een probleem: geen televisie om mijn Hollywood plus op aan te sluiten.
Het computer systeempje dat ik nu heb (met 17" monitor), wil ik binnenkort gaan vervangen door een nieuw systeem. Het oude systeem hou ik wel. Ik heb een aantal opties:

Optie 1:

22" Iiyama voor de nieuwe computer die ik dan tevens kan gebruiken voor het kijken van Tv en dvd. Voor gebruiksgemak kan ik altijd later een goedkoop tv'tje kopen voor normaal televisie kijken.
Ik zit veel achter m'n computer dus een 22" is natuurlijk wel heel fijn. Maar hoe is de dvd ervaring in een kleine kamer? Het geluid vind ik fantastisch, maar geeft een computermonitor dezelfde ervaring als een breedbeeldtelevisie?

Optie 2:

Een breedbeeldtelevisie van ongeveer fl 2000 (een Philips) en de huidige 17" houden voor het nieuwe systeem. Oude systeem dan wegdoen of een goedkope monitor kopen.
Ik ben niet echt overtuigd van breedbeeld. Voor gewone uitzendingen lijkt het me niet zo mooi. Ik heb het alleen nog in de winkel gezien, dus het zou kunnen dat ik m'n mening nog bijstel. Trouwens als ik een dure televisie zou willen, zijn er nog veel meer opties dan alleen direct view televisie, zoals projectieschermen enz.

Optie 3:

22" monitor en wat later de grootste en goedkoopste Sony trinitron die ik maar kan vinden. Dilemma: komt de dvd kwaliteit wel tot z'n recht op een 4:3 televisie? Zijn de gigantische balken dan geen ergenis?

Nou, dat is het wel zo'n beetje :). Ik hoop dat jullie wat adviezen voor me hebben.

"Choose life"

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Ga voor een gewone 50hz 4:3 toestel.. is beste waar voor je geld.. immers.. dvd's zien er perfect uit ! zwarte balken ?? maakt dat nou uit ? het is nog steeds hetzelfde oppervlakte waar je naar zit te kijken als bij een 16 :9 toestel..
en als je dan gewoon televisie wilt gaan kijken.. alles is toch in 4:3 en bij een 16 :9 toestel krijg je dan hele dikke zwarte balken aan de zijkant van je beeld.. kun je wel weer uitrekken maar dan mis je altijd een stuk van je beeld..

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• Commander Zulu
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23-02 15:21
Hoewel een monitor een hogere resolutie heeft, lijkt me een breedbeeld tv toch lekkerder kijken.

Alle DVDs zijn breedbeeld, dus dan gebruik je meer oppervlak.

• Stefano
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-02 14:26

Stefano

Ondertitel Not Found

IK heb een 22" Ilyama maar DVD kijk ik toch echt op de breedbeeld TV, daar kan geen monitor aan tippen.

• Martijnos
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-03-2025
Bedankt voor jullie reacties. Ik ben vanavond wezen kijken bij een vriend die in het gelukkige bezit is van een 22" Iiyama. Tjonge, dat ik vind ik toch wel mooi. Nog maar een baantje erbij nemen dus!! :) :)
Maar dan moet ik later nog steeds de beslissing maken tussen een 4:3 scherm, zoals een Sony trinitron van ongeveer fl.900,- en een breedbeeld televisie. Als ik een breedbeeld wil, is het in mijn ogen echt noodzakelijk om een veel duurdere televisie te kopen, zoals bijvoorbeeld de Philips 28 PW9525. Zaken als 100hz en dergelijke zijn volgens mij veel beter bij de iets duurdere televisies? Is dat zo? Als dat niet zo is hoor ik het graag.
Ik denk dat ik dan toch ga voor een 22" monitor en een wat goedkopere grootbeeld televisie.

"Choose life"

Verwijderd

hmm kijk maar naa mijn reactie bij "Welk merk TV heeft het beste beeld?" topic misschien helpt dat je wat.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:59

Jag

Ik heb zelf de 32PW9503/12 tv van Philips. Dat is een 32-inch breedbeeld, 100Hz, gewoon stereo. Hij was in de winkel toen 3600,-, adviesprijs 4200,-, en ik heb hem gekocht voor 2500,-, omdat ik 40% korting kon krijgen bij mijn oom die bij Philips werkt. Echt een hele mooie tv, maar het is inderdaad zo dat bijna alle tv-programma's nog in 4:3 worden uitgezonden. DVD's zijn wel breedbeeld, en dat is erg relaxed kan ik je vertellen! Het verschil tussen 100Hz en 50Hz is er zeker wel, maar 50Hz tv's zijn niet echt storend. De nieuwste breedbeelds van Philips zijn echt het allermooiste, die design dingen in het zilver, maar wel erg duur.

Jag

Verwijderd

Ik heb de zelfde versterker en als je in een kleine kamer zit moet je oppassen dat je het geluid niet te hard zet. voor dvd geld : BREEDBEELD RULEZ !!!!! Zeker breedbeeld, en je kan je lol niet op als je een Philips 72 cm 100 hz heb !!
Pagina: 1