HD kapoet? damned ik haat dit...

Pagina: 1
Acties:

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-04 21:38

jotheman

Was like that when I got here!

Topicstarter
Nou mijn computer draait al behoorlijk lang lekker met 4 HD's (allemaal kleine bagger maarja) 'n IBM deskstar (die bevalt overigens ZEER goed), 'n Seagate bagger rot 20 gieg ding (hij is half dood, maar werkend), 'n 4 gieg Fujitsu gewoon van de beurs van zo'n berg af en het sl8offer, een 6,4 gieg Quantam Fireball, deze is rond de 2 jaar oud en als ik nu mijn computer boot spint de schijf toch op en begint daarna te laden right? (zoals bzwieeeeeeeeeeeeeeeeeb, krrr, brrr), nou dat krrr, brrr doet ie dus niet meer, hij piept (spint op) wel veel langer als normaal en gaat daar lang mee door en wordt daarna niet meer gevonden in de (raid)bios...
Ik balen want m'n mp3's en irc staan erop maarja.
Hoe kan ik nou zien of ie echt kapot is of dat ie alleen maar in 'n dipje zit (wat vaker is voorgekomen)?

MvG en thx alvast

I see dead pixels...

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

volledige format en fdisk, blijft hij hier te vaak hangen of duurt dit te lang, dan zou ik het schijfje verhuizen naar de plaats die men definieert als prullenbak.

• jotheman

jotheman

Topicstarter
Op donderdag 03 januari 2002 00:57 schreef terw_dan het volgende:
volledige format en fdisk, blijft hij hier te vaak hangen of duurt dit te lang, dan zou ik het schijfje verhuizen naar de plaats die men definieert als prullenbak.
euhm zou ik graag doen maar mun bios vind em niet eens dus dat gaat niet lukken, dat is net het probleem :(

Thx anyways :)

I see dead pixels...

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

debug.

• MaxxBass
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-03 14:12

MaxxBass

Waar een wil is ben ik weg!

Op donderdag 03 januari 2002 00:59 schreef jotheman het volgende:

[..]

euhm zou ik graag doen maar mun bios vind em niet eens dus dat gaat niet lukken, dat is net het probleem :(

Thx anyways :)
Als een schijf zo moeilijk doet, kan het zijn dat hij niet meer juist opspint, of dat de koppen blijven hangen...sommige schijven melden zich dan ook niet meer aan de bios...een voorzichtig welgemeend tikje wil dan nog wel eens helpen...als ie het dan weer doet, backuppen die zooi, en dat ding naar de schroot....

Verwijderd

Een flinke tik verkopen, kan wel is helpen :D

• jotheman

jotheman

Topicstarter
aaight thx guys, tis nu un beetje laat maar ik ga dat morgen zeker proberen (/me zet de honkbalknuppel vast klaar) en dat ding gaat morgen ff de G-kr88 testen van hoe hard ik kan gooien want zodra ik er mun irc en mp3's af heb gaat ie eruit en tegen de muur aan :)
U've served me long enough my dear HD
Ik wil 1 grote nieuwe eigenlijk maar ze zijn zo duur... damned ik moet werk hebben...

I see dead pixels...

Pagina: 1