Toon posts:

Maakt een HD nou echt veel geluid?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat denken jullie? is dat getik in die kast de CPU of de HD? domme vraag natuurlijk, maar vinden jullie dat een HD veel lawaai maakt? is zo'n silent drive nou echt het mooiste kwa geluid? of is dat verschil nauwelijks hoorbaar?

Verwijderd

:'(

• d-Frag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-04 10:39

d-Frag

74% completed

Sommige drives wil je wel eens horen bij veel activiteit, maar de gemiddelde ventilator (kast/CPU/voeding) maakt meer herrie.

Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-04 14:24

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Getik lijkt me meer aan een brakke ventilator ofzo te liggen. Mijn Seagate kan wel behoorlijk wat geluid produceren, maar dat is geen getik.

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Verwijderd

Topicstarter
getik/geratel als de PC hoger als 80% load heeft, en dus erg veel bezig is

• r.e.n
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Een stille HDD is echt waardevol. Ik word soms, zoals nu, tierlier van dat gezuis van mijn HDD. Een hele verademing is het altijd als ik mijn bak uit zet... Heerlijke rust.

Ik gebruik hier nog een oudere Maxtor DiamondMaxplus2500 7200RPM. Ik heb niet veel andere 7200RPM schijven gehoord, maar wel diverse 5400RPM's. Dat was vaak een wereld van verschil. Ik heb het idee dat die laatste gewoon stiller zijn omdat ze minder snel draaien.

Ik lees hier vaak berichten van mensen over hun nieuwe 'stille' Maxtor schijf, anderen zeggen tegelijkertijd dat ze luidruchtig zijn. Het zal wel aan de luisteraar liggen. Misschien zijn sommigen zo aan het zuisen van een hardisk gewend, dat ze dat niet als herrie bestempelen?

Maar jij had het over tikken... Ik heb nog nooit een CPU horen tikken. Mijn HDD tikt bij een boot-up. Hij ratelt bij lezen/schrijven (hij ratelt wel ruig ja als ie het druk heeft).

Nou, dat was nou mijn verhaal omtrent HDD sound experience.

• Korras
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-04 00:29
de CPU zelf zal nooit geluid maken, tenzij je 'm opblaast. de fan erbovenop wel.

en uit ervaring weet ik dat er veel verschil in zit tussen de hoeveelheid lawaai die een HDD maakt. mijn WD maakt als 'ie niet in gebruik is nauwelijks tot geen lawaai, en als 'ie wel in gebruik is ook weinig geluid, maar de HDD van m'n vader maakt ook als 'ie niet in gebruik is een hoop herrie.

en schijven met meer toeren maken ook meer lawaai ja. ;)

7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

De oudere hdds maakten nog wel veel geluid.

Door de verbeterde casing van de hdd maken ze minder geluid, ook is er (door ik meen IBM) een nieuwe vloeistoflager in de hdd gekomen.

Ik heb hier een Seagate Barracuda II @ 7200rpm. Deze maakt meer geluid dan zijn grotere broer, de Barracuda IV @ 7200rpm.
dit komt doordat de IV een nieuwe lager erin heeft en die oude nog niet.

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-12-2025
Mijn 3 jaar oude Quantum fileball 13 GB schijf funtioneerd nu bij mij als wekker.

Vooral met Windows XP instaleren, is het erg, dan hoor je geen gekraak meer, nee dan hoor je eerder gewoon hoge en lage tonen :) .

Maargoed, meestal is de kast hier de oorzaak van, want die funtioneerd dan als klankkast.

w00t

• Sir Vega
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-01-2022
Ik heb 2 jaar ouwe quantum en net zo ouwe western digital, vet verouderd maar ik hoor ze alleen opstarten,ze worden neit warm en maken geen geluid wat boven me coolermaster fan uitkomt want dat lijkt wel een stofzuiger, het is inderdaad een genot als ik me pc uitzet haha

Sick Nick : " K, ik ben net wakker en ik geef mijn ongelijk nu toe, jammer alleen dat ie het niet kan lezen. Wanneer komt ie m'n spullen halen"

• Packardhell
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:51
Ik hoor de hardeschijf niet ik heb een 40GB IBM, maar ja mijn CPU koeler draait meer dan 6800 rondje per minuut dus vindt je het gek :P