maxtor kapot?

Pagina: 1
Acties:

• GTTC
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-03 14:54
IK heb mijn Maxtor 40Gig 7200 rpm in de hard disk houder zitten van mijn chieftek server tower, ik had deze + houder even uit de pc gehaalt om er een HD-cooler op te zetten, nadat ik dat had gedaan en de harde schijf weer had ingeplugd, wilt windows NIET meer opstarten, ik krijg een bericht dat windows NIET word opgestart om geen verdere schade ofzoiets te maken. ik snap er niks van ik heb hem heel voorzichtig erin en eruit gehaalt en nu heb ik de maxtor als slave gezet en een andere hd als master, maar in windows zegt ie dat de harde schijf kapot is ofzoiets en ik kan er niet meer opkomen, wat is nu gebeurt? HELP!

AMD Thunderbird 1200@1370Mhz/Msi K7T Turbo/512 Mb Sdram/GeForce2 Ultra 64Mb DDR/40Gig 7200

Verwijderd

ik heb ook 2 maxtor schijven.. en daar is al heel wat mee gebeurd, dus lijkt me sterk dat die van jou nu al kapot is, probeer eens met bootflop op te starten en dan met fdisk kijken of alles er nog opstaat, of anders even in een andere pc pluggen en alles backuppen

Verwijderd

Hmmm, dit heb ik niet eerder meegemaakt...
Kan er niks van zeggen..
Suc6

Verwijderd

Op donderdag 03 januari 2002 00:27 schreef Zulukop het volgende:
Hmmm, dit heb ik niet eerder meegemaakt...
Kan er niks van zeggen..
Suc6
Waarom reageer je dan?? |:(

Zet het eens terug zoals het wel werkte....

Verwijderd

Zet die eerste weer terug als master en hij zou het gewoon weer moeten doen.

• GTTC
Ik heb de hd al in andere pc gedouwt en gekeken of er wat op staat maar windows kan daar ook niks ind e harde schijf vinden, als ik er op dubbelklik zegt ie dat de harde schijf beschadigd is en niet meer leesbaar is.... :(

AMD Thunderbird 1200@1370Mhz/Msi K7T Turbo/512 Mb Sdram/GeForce2 Ultra 64Mb DDR/40Gig 7200

Verwijderd

download bij maxtor ff een utility die hem ff nakijkt, grote kans dat je je garantie moet gaan halen...

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-04 23:15

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

je hebt de hd die 1st als master stond nu als slave staan?

Zet het weer andersom want hierdoor raakt windows in de 'war',
Zal verder niks met je hds aan de hand zijn. :)

Verwijderd

Kijk of je er iets mee kan met zo'n data recovery tool.
Zo eentje die bit voor bit kan lezen en zet dat naar je nieuwe hdd. doe dan weer een fdisk op de oude hdd. Zou het dan weer gan werken?

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-04 23:15

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Op donderdag 03 januari 2002 00:40 schreef just_started het volgende:
Kijk of je er iets mee kan met zo'n data recovery tool.
Zo eentje die bit voor bit kan lezen en zet dat naar je nieuwe hdd. doe dan weer een fdisk op de oude hdd. Zou het dan weer gan werken?
nix geen datarecovery gewoon je hd weer terugzetten zoals die stond. :Z
werkt het weer ??

• Dr.Dokter
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-04 21:28
Is niet toevallig zoiets mee gebeurd (ook een Maxtor)
Afbeeldingslocatie: http://212.187.65.210/temp/aaaaargh.jpg

• GTTC
yeah, hij doet het weer, tijdens het opstarten van de andere pc, met andere HD vroeg ie steeds of ie de D;\ moest controleren ( maxtor) maar de pc draaide op de c:\ (seagate) dus heb ik dat gedaan heeft ie ene hele tijd dingen liggen controleren, iets van 3 verschillende stappen waarna hij het weer deed erg fuzzy weer met die maxtors...

thx, voor de nodige hulp

Verwijderd

he gast,
je moet er ff je opstartdiskette indouwen en opstarten en dan heel droog format c ik weet dat het moeilijk is maar ut moet!!! >:)
Pagina: 1