Toon posts:

Pentium 3 dual component of wat ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik was wat aan het rondsnuffelen op GoT, kom ik opeens deze 2 plaatjes tegen, en vraag me nu af what the f.... dat nou weer is?,is dat uberhaupt een PCI-slot of wat ?

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/sinister/p1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/sinister/p2.jpg

is het niet iets om je ouwe Pentium3 om te klote'n naar een
compu met 2 sockets of zo iets in die geest
dual heet dat volgens mij , zo ja waar vindt ik meer info over de desbetreffende componenten, en wat kosten ze, en verhoogd het m'n P3 performance aangezien PCI met een kloksnelheid van 33MHz loopt ? (ik heb namenlijk ook een P3 vandaar)

BVD *D

• JJJ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-08 20:25

JJJ

Lijkt me onmogelijk. De chipset die op zo'n mobo zit moet ook speciaal voor dual zijn denk ik.

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:38
Volgens mij is dit gewoon een slotket adapter die het evenuteel mogelijk maakt om 2 celerons dual te draaien.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-08 11:46

Sick Nick

Drop the top!

|:( Dat is gewoon een slotket converter. Dan kan je je socket 370 cpu gebruiken op een slot 1 moederbord....

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 03 januari 2002 00:08 schreef Dromer het volgende:
Volgens mij is dit gewoon een slotket adapter die het evenuteel mogelijk maakt om 2 celerons dual te draaien.
nou de processor lijkt verdacht veel op een P3 FCPGA
het is namenlijk dezelfde als ik heb vandaar

Verwijderd

idd, en hij komt me heel bekent voor :)

• korp_hi
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Dit is een converter.
Hij maakt van socket370 P3's, Slot 1.

is handig als je een "oud" moederbord met slot1 slot had en je wouw een nieuw proc maar geen nieuw mobo(moederbord).

Wat zit nou ook alweer de ANY-key?

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-08 11:46

Sick Nick

Drop the top!

Op donderdag 03 januari 2002 00:09 schreef Smokehead het volgende:

[..]

nou de processor lijkt verdacht veel op een P3 FCPGA
het is namenlijk dezelfde als ik heb vandaar
P3 EN Celeron zijn socket 370 ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 03 januari 2002 00:10 schreef korp_hi het volgende:
Dit is een converter.
Hij maakt van socket370 P3's, Slot 1.

is handig als je een "oud" moederbord met slot1 slot had en je wouw een nieuw proc maar geen nieuw mobo(moederbord).
dus dit werkt niet echt als je compu om wilt bouwen tot dual cpu ondersteuning (bestaat zoiets niet voor PCI of mot ik dan gewoon een ander mobo kopen

Verwijderd

wanneer je jou moederbord op 33 mhz fsb wilt laten lopen.?? :?

• korp_hi
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op donderdag 03 januari 2002 00:14 schreef Smokehead het volgende:

[..]

dus dit werkt niet echt als je compu om wilt bouwen tot dual cpu ondersteuning (bestaat zoiets niet voor PCI of mot ik dan gewoon een ander mobo kopen
nope sorry... je moet dan echt een nieuwe moederbord kopen.

Wat zit nou ook alweer de ANY-key?

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Als je naar de koper-sporen kijkt, dan zie je al dat het geen PCI kan zijn, want ze liggen niet recht naast elkaar, maar in elkaar zoals bij AGP.
En zoals al opgemerkt, er is veel support van de chipset nodig om in staat te zijn met 2 processoren om te gaan.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op donderdag 03 januari 2002 00:14 schreef Smokehead het volgende:

[..]

nope, je zult dan een dual mobo moeten kopen (bovendien trekt je PCI dat niet eens)

• connected
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-02 22:07

connected

tja daarnet deed ie nog :P

ha ha ha das een socket 370---->slot 1 converter }:O

• gerhald
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-08 22:46

gerhald

:P

nee dat is een converter van socet 370 naar slot 1
en dat past niet iin een pci slot of een isa
allen in een slot 1

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Het is een converter van Slot 1 -> Socket 370, dat is nog in de tijd toen de Socket 370 pas eventjes uit was, die dingen zijn er ook in PGGA socket enzo, vroeger hadden mobo's een Slot 1 ingang voor de PIII & PII & Celeron CPU, alleen iets later stopte Intel met de Slot 1 uitvoeringen, dus alles ging over op PGGA en Socker 370 en om niet iedereen met een Slot 1 mobo zomaar te laten zitten hebben ze daarvoor die converter uitgevonden, is btw ook van verschillende merken te krijgen (Abit e.d.).

Verwijderd

Topicstarter
Thnx voor alle info, alleen jammer dat ik nu een nieuw mobo-tje mot gaan kopen als ik dual CPU ondersteuning wil hebben, dan kan ik net zo goed een AMD of P4 mobo met dual socket kopen ,just 2 bad :(

*D

Verwijderd

als je zo'n slot-converter koopt neem dan wel die van asus dat zijn echt werelddingen.

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 22:46

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Move HA->PMG

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Pagina: 1