beste opstelling speakers?...

Pagina: 1
Acties:

• Korras
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-07 16:50
de situatie is momenteel als volgt:

Afbeeldingslocatie: http://www.kedanya.org/jlob/Koras/speakers.JPG

linksonder is ingang kamer. de deur zit verderop, achter de meterkast.

die streep rechtsboven moet de deur naar de badkamer voorstellen...

die mand is een rieten geval met daarin m'n deken etc voor m'n bed/bank. moet dus vrij vaak open.

dat ding rechts van de meterkast is m'n buro (snel getekend, in 't echt ziet 't er toch wel wat beter uit. ;) ). S1 en S2 zijn de speakers, staan op 't buro (urgh...zie nu dat ik 't buro niet heb aangegeven in 't plaatje... moet maar zo dan), 100 watt elk, met een versterker ertussen(ja, 100 watt, niet pnpo ofzo...), beide ongeveer 50 centimeter boven het buroblad (buro bestaat uit meerdere 'verdiepingen'. :Y) )

zoals te verwachten staan de speakers op mij gericht tijdens het gamen, en bij films lig ik meestal op m'n bed, dus S1 draait dan mee, en de balance wordt dan bijgesteld.

nu 't probleem: als eerste wordt je 't steeds draaien van een speaker snel zat, maar van 't stereogeluid blijft ook niet veel over in zo'n hoek. dus wat zou de beste oplossing zijn waarbij ik EN bij spellen, EN bij films behoorlijk stereogeluid heb?

oh ja... kast is ongeveer een meter hoog, dus er zou evt. een speaker op kunnen staan, alleen het achteraanzicht van een speaker is niet 't beste aanzicht als je binnenkomt...

7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-08 19:34

JT

VETAK y0

Koptelefoon. Sennheiser HD 570 :Y)

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:23

Smarron

The bend

Is best moeilijk. Ik heb er zelf ook last van gehad, maar heb het volgende besloten:
- Wat vind ik belangrijker, spellen of TV/films kijken. Het laatste vond ik wat belangrijker, dus heb ik de boxen op die manier geoptimaliseerd. Nu speel ik spellen met 1 box in de buurt en 1 veraf.

Een extra optie is om 4 speakers aan te schaffen, dan kun je er in elke hoek 1 zetten! Dat wil ik ook binnenkort nog doen. Vooral in een grote kamer lijkt me dat erg gaaf! :9~

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Verwijderd

Ik zou als ik jou was indien je nog wat centen over hebt na de feestdagen gewoon een klein setje voor de computer kopen en je speakers van je setje mooi ophangen voor je bank. Ik neem aan dat je tijdens het gamen het volume toch niet zo hoor opzweept! Verders zie ik weinig alternatieven! Misschien anders indelen.

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:25
Kan je niet bij de IKEA twee muurklips/hangers kopen voor 4 piek/1,75€? die zijn makkelijk en snel bij te draaien voor elk gewenst effect.

no comment

• Korras
Op donderdag 03 januari 2002 00:13 schreef Martinus het volgende:
Kanje niet bij IKEA twee muurklips/hangers kopen voor 4 piek/1,75€ die zijn makkelijk en snel bij te draaien voor elk gewenst effect.
helaas zijn de muren niet geschikt voor dat soort dingen... (volgens m'n vader dan... maar ook als ik voorstel 't zelf te doen kan 't niet, dus luiheid aan zijn kant zal 't niet zijn... ;) )

• Korras
Op donderdag 03 januari 2002 00:10 schreef Smarron het volgende:
Is best moeilijk. Ik heb er zelf ook last van gehad, maar heb het volgende besloten:
- Wat vind ik belangrijker, spellen of TV/films kijken. Het laatste vond ik wat belangrijker, dus heb ik de boxen op die manier geoptimaliseerd. Nu speel ik spellen met 1 box in de buurt en 1 veraf.

Een extra optie is om 4 speakers aan te schaffen, dan kun je er in elke hoek 1 zetten! Dat wil ik ook binnenkort nog doen. Vooral in een grote kamer lijkt me dat erg gaaf! :9~
extra speakers is idd de beste oplossing, alleen 4.1 of 5.1 zit er niet in (kan versterker niet<edit: en onboard geluidchip ook niet... /edit>), maar eerst moet er dan toch geld zijn voor 2 extra speakers. ;)

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-08 19:34

JT

VETAK y0

Koop je voor je pc een Altec 4.1 setje voor 190 piek.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:23

Smarron

The bend

Is het ook mogelijk om je kamer voor een deel te veranderen ?

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• Korras
Op donderdag 03 januari 2002 00:23 schreef Smarron het volgende:
Is het ook mogelijk om je kamer voor een deel te veranderen ?
ja, kan. alleen buro is nogal zwaar, en ik zie mezelf die niet naar de andere kant tillen. zuidkant van kamer is overigens in bijna gehele breedte vanaf anderhalve meter hoog raam, en 1 raam loopt door tot de grond(bijna helemaal rechts).

Pagina: 1