Toon posts:

[XP] 2x startup

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik een link in mijn startup zet zoals winamp of Folding@home dan start hij dit proggie 2 x op.

2 keer winamp open of welk prog dan ook vind ik vrij zinloos. Ik heb al in mijn msconfig gekeken. Daar staat ie 2x in. 1 keer als "common startup" en 1 keer als "startup" haal ik een van die twee weg dan wordt ie helemaal niet meer opgestart. :(

Ik draai XP Prof EN op een PIII866 met 512RAM. Zou toch moeten werken.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Open in de explorer
C:\Documents and Settings\All Users\Start Menu\Programs\Startup
en
D:\Documents and Settings\(jouw loginnaam)\Start Menu\Programs\Startup

En verwijder een van de twee snelkoppelingen..

Eventueel hetzelfde doen in het register

HKLM/software/microsoft/windows/currentversion/run
HKLM/software/microsoft/windows/currentversion/runservices
HKCU/software/microsoft/windows/currentversion/run
HKCU/software/microsoft/windows/currentversion/runservices

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Nee dit was het niet en ik heb met TweakUI mijn startmenu al in de directory (8> All Users (8> gezet. Ik werk toch alleen achter deze pc en ik word gestoort >:) van 3 plaatsen een startmenu. In mijn regestry staat ook geen dubbel key of iets in een startup of run dir, dus...schiet mij maar lek. :?

• Dielie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:53

Dielie

*BURP!*

Is hier nou een oplossing voor? Ik heb precies hetzelfde! Kan de oorzaak niet vinden in de profiles, en ook niet in MSConfig. Als ik daar de startup of common startup entries weghaal, verwijdert ie de andere ook (en starten de bewuste progs dus helemaal niet meer automatisch op).

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-03 15:48

mutsje

Certified Prutser

Wat gebeurd er als je dit zonder TWEAKUI doet?
In wezen wordt winamp automatisch opgestart en komt het in je balk bij je klok te staan.. dus is het automatisch al opgestart, hier hoef je alleen nog op te dubbel klikken en dan opent de speler.

cheers

• Dielie

Dielie

*BURP!*

Het gaat er juist om dat de software twee keer wordt gestart. Dit is op zich nog niet onoverkomelijk met software als Winamp of Zonealarm. Die voorkomen namelijk dat ze twee keer worden gestart.

Wel is het problematisch met bv Trillian of Cidial. Die komen gewoon twee keer in je systray te staan |:(

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Dan staat het dus waaarschijnlijk in
en in HKCU/software/microsoft/windows/currentversion/run

Of C:\Documents and Settings\All Users\Start Menu\Programs\Startup
en
C:\Documents and Settings\(jouw loginnaam)\Start Menu\Programs\Startup

Haal de verwijzing in een van de twee weg en het zou goed moeten zijn.

Als je net als Mick_bravo je start menu in all users hebt gezet is het je eigen fout *D
Het is niet vreemd dat het dan twee keer komt, aangezien ze beide gedaan dienen te worden, als ze dan toevallig in dezelfde dir staan gebeurt het dus twee keer.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Dielie

Dielie

*BURP!*

Op vrijdag 31 mei 2002 10:30 schreef F_J_K het volgende:

en
dir staan gebeurt het dus twee keer.
DIe laatste is het zeker niet, heb ik gisteren al gechecked. Je eerste suggestie ga ik straks (ben nu op m'n werk) zeker ff na, hoewel dat niet zichtbaar was in MSCONFIG. Ben er wel van overtuigd dat het aan het profiel ligt. Straks es een nieuwe aanmaken... Dank!

Verwijderd

Ik heb dit probleem ook!

hebben jullie (Mick_bravo & Dielie ) de oplossing al gevonden??

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Verwijderd schreef op 24 maart 2004 @ 10:10:
Ik heb dit probleem ook!

hebben jullie (Mick_bravo & Dielie ) de oplossing al gevonden??
Druk eens op crl atl del en kijk in processen. Dan zie je er een draaien onder jouw naam en de ander niet. Dan is de conclusie snel getrokken dat het postje voor jouw de oplossing bevat. (een start op door user profiel ander als standaard/service)
Of is dat niet het geval!?

Verwijderd

SSH schreef op 24 maart 2004 @ 10:20:
[...]

Druk eens op crl atl del en kijk in processen. Dan zie je er een draaien onder jouw naam en de ander niet. Of is dat niet het geval!?
Beide processen staan onder dezelfde User Name .

(NB. 't programma Winbar laat zich niet 2x opstarten maar laat een foutmelding zien, dus heb ik Total commander in de startup map geplaatst en die is 2x opgestart onder dezelfde User Name naam)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2004 11:47 ]

• Mexicanos
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
OK ik had dit probleem net dus ook maar ik heb bij mij de oplossing gevonden.

Bij de user staat in het register de verkeerde map bij de start-up map.
De key is:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Shell Folders

Hier staat bij de String value van Startup iets met All Users en hier moet je dus je eigen username van maken.

EDIT: Ik kwam erachter dat de key iedere keer gereset wordt als je opnieuw opstart. Zoek dus even verder in het register wat er zit nog een key ( bij mij HKEY_USERS\S-1-5-21-HELEBOELCIJFERS\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Shell Folders )
hier moet je het dan ook aanpassen

[ Voor 29% gewijzigd door Mexicanos op 15-04-2004 12:00 ]

Verwijderd

Weet je zeker dat dit de oplossing is Mexicanos? want ik heb beide locaties aangepast maar blijf nog steeds het probleem behouden. Hebben de anderen dit al opgelost gekregen?? zo ja kan iemand het even concreet zeggen waar het aangepast moet worden???

Verwijderd

oeps 8)7 stomme ik. Niet goed gelezen. Heeft de TS al geprobeerd 8)7

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2004 15:07 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 mei 2004 @ 15:05:
oeps 8)7 stomme ik. Niet goed gelezen. Heeft de TS al geprobeerd 8)7
Wat is TS?
edit: ah weet het al TopicStarter

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2004 17:05 ]

• flippertw
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-11-2021
Download en installeer JV16 powertools eens en zoek even naar starting programs

Heel fijne tool voor dit soort grappen

Verwijderd

flippertw schreef op 06 mei 2004 @ 02:26:
Download en installeer JV16 powertools eens en zoek even naar starting programs

Heel fijne tool voor dit soort grappen
Deze tool haalt of alle startups weg OF laat het dubbel staan, net als vele andere tools die ik gebruikt hebt. Hieruit concludeer ik dat het een tool is voor algemene problemen en tweaks, terwijil dit een specifiek foutje is van XP denk ik.

Ik kan me herrineren dat ik het ooit ook gehad heb en in de registry ergens een aanpassing hebt gemaakt van user of all users (weet niet meer welke van de twee) naar default user (of iets dergelijks??) en daarmee het probleem opgelost had. Maar ik weet niet meer precies WAT ik veranderd had EN WAAR in de registry ik het veranderd had. Met andere woorden het is oplosbaar in de registry.

Wie kan ons dat vertellen!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Verwijderd

F_J_K schreef op 06 mei 2004 @ 12:02:

en

Haal de verwijzing in een van de twee weg en het zou goed moeten zijn.
foutje 1 reply teveel: zie hieronder voor tekst

[ Voor 107% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2004 12:32 ]

Verwijderd

bij de 2e mogelijkheid van F_J_K zei Diele al dat dat niet werkt. Ik ga dus nu in HKCU/software/microsoft/windows/currentversion/run deze sleutel weghalen zoals jij dat zegt. hopelijk gaat het wel werken... Edit: werkte niet.

(oh ja F_J_K, je zette Mexicanos erbij, maar dat werkte dus niet die oplossing van hem) Edit: werkt ook niet!

Edit2: Heb het eindelijk zelf opgelost. De oplossing staat hier nog nergens beschreven dus ik zet het hier neer voor iedereen en tevens voor mijzelf (als ik later dit probleem weer heb).

met Find in regedit de volgende string opzoeken "Start Menu\Programs\Startup"
alles wat je vindt die met ALLUSERSPROFILE voor Start Menu\Programs\Startup begint veranderen in USERPROFILE.

Heel BELANGRIJKIS:
in HK_USERs deze shell folders in "LocalService\Start Menu\Programs\Startup" veranderen en
en eentje ook onder HK_USERS in "NetworkService\Start Menu\Programs\Startup" veranderen

(terugvindpost)

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2004 00:02 . Reden: OPLOSSING! ]

• mars-L
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-01-2024
Verwijderd schreef op donderdag 06 mei 2004 @ 12:26:

met Find in regedit de volgende string opzoeken "Start Menu\Programs\Startup"
alles wat je vindt die met ALLUSERSPROFILE voor Start Menu\Programs\Startup begint veranderen in USERPROFILE.
ik had het probleem inderdaad ook, nadat ik vanuit de specifieke user alles naar in C:\Documents and Settings\All Users\Start Menu\Programs had verplaatst.

leek mij handiger gezien alle users dan alle programma's in het start-menu krijgen.

Gevolg was dus inderdaad dat een aantal programma's dubbel opstartte...

De oplossing was inderdaad wat in de quote omschreven staat. bij de HKEY_CURRENT_USER zoekt hij inderdaad ook naar het startmenu van ALL users. die link even aanpassen en het werkt weer als vanouds.

best een windows bugje dus... thnx for the tip!!
Pagina: 1