Toon posts:

deeplinken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik weet niet waar dit precies thuishoort.. maar het heeft met websites te maken... hier komt denk ik het meest in de buurt..

Weet iemand of deeplinken toegestaan is? een hele tijd geleden heb hoorde ik dat er een wet was waarin stond dat deeplinken gewoon mocht (een of andere site had toen een rechtzaak verloren) maar is dit al veranderd ?

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:26

Pelle

🚴‍♂️

Check een topic of 20 naar onderen: [topic=367559/1/25]

• Bas_f
  • Laatst online: 09-09 15:52
Wellicht dat je hier meer info vind: http://www.emerce.nl/archives/magazine/maart2001/reviews/12180.html

edit:
verkeerder URL

...

Verwijderd

Topicstarter
het zit namelijk zo:

ik heb een site (gewoon voor klasgenoten/vrienden etc. niet commercieel, erg openbaar of bedoeld om veel bezoekers te trekken) en op die site wil ik videoclips laten zien...

op launch.com kun je videoclips bekijken en het is ook mogelijk om via de source die videoclip op je eigen site af te laten spelen...

mag dit? launch.com bezit niet over de rechten van die videoclips lijkt me...

• Bas_f
  • Laatst online: 09-09 15:52
Nee, dat mag niet.. Jij bent immers ook niet in 't bezit van de rechten van die filmpjes.

Wat je wel mag doen, is een link plaatsen naar de website die die filmpjes host.

(Maar als jouw website niet veel bezoekers trekt, en het alleen voor een select groepje mensen is, dan zou ik me er niet zo druk om maken.)

...

• Oefening
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op donderdag 03 januari 2002 00:03 schreef Phuq-R het volgende:
het zit namelijk zo:

ik heb een site (gewoon voor klasgenoten/vrienden etc. niet commercieel, erg openbaar of bedoeld om veel bezoekers te trekken) en op die site wil ik videoclips laten zien...

op launch.com kun je videoclips bekijken en het is ook mogelijk om via de source die videoclip op je eigen site af te laten spelen...

mag dit?
Nee, dat mag niet. Je bent nu namelijk niet meer aan het deeplinken maar gewoon aan het rippen van bestanden. Wat je wel mag doen is linken naar de site/page waar die filmpjes op afgespeeld worden (deeplinken dus), je hoeft dus niet per se naar de frontpage te linken. Of je direct naat het filmpje mag linken (dat er dus bij het klikken geen site wordt geopend maar je standaard filmspeler) weet ik niet.
Pagina: 1