Toon posts:

digitale uitgang en spdif

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wie kan mij wat wijzer maken over digitale uitgangen en spdif.Heeft het een en ander met elkaar te maken en hoe.Is spdif een soort protocol en zo ja,zijn er dan nog meer.En zo ja,hoe worden die benoemt.
Ik zoek een compact model cd speler met een spdif uitgang.Wie kan mij verder helpen.

Verwijderd

S/P-DIF = Sony/Philips Digital Interface

Het is een digitale transfermethode, die je vaak vind op DAT devices en andere digitale apparatuur. Ook op de betere cd-spelers vind je ze. Heeft meestal een RCA connector (tulp)....
Ik zou eigenlijk niet direct weten welke compacte cd-spelertjes er 1 hebben...ik weet alleen dat er op mijn Philips CD230 een digitale uitgang zit (gaat naar m'n live)

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

S/P-DIF is alleen maar als cinch-aansluiting te krijgen; je hebt ze ook met XLR-connectoren, maar dat heet het AES-EBU en is een symetrisch systeem.
dan nog ff voor de volledigheid; we hebben ook nog TosLink, een standaard van Toshiba die met glasvezelkabels werkt.
TosLink is het meestgebruikt, omdat daar geen fouten mee gemaakt kunnen worden. (een technische analfabeet zou namelijk weleens het verkeerde kabeltje kunnen gebruiken, waardoor het zaakje niet goed functioneert)

Op welke CD-speler een S/P-DIF-aansluiting zit, zou ik ook ff niet weten, ik heb er nog wel eentje over :)