Een toevallige surf-actie bracht me op het volgende verhaal van Wouter in een PM draad, voor hen die dat niet kunnen lezen, doe ik (zoals op IRC beloofd) een quote:
Hij is ter info, dus reageren hoeft imo niet hierLaat, heel laat , ik werd er gister op gewezen dat hier nog geantwoord moest worden en ik had beloofd vandaag te reageren.
Je hebt een heel verhaal geschreven over te taken van de PM+, inderdaad een heel pakket, maar hoe zwaar deze taken zijn is natuurlijk afhankelijk van het aantal ingrepen dat door de PowerMods gedaan moet worden. Ik heb altijd begrepen dat de PowerMod alleen voor vrij extreme gevallen is waarbij de normale modforce geen krachten genoeg heeft om een correctie uit te voeren. Ik kan me dan ook niet goed voorstellen dat het aantal gevallen waarbij een waarschuwing/edit/ban of modcoef aanpassing nodig is te groot is. De meeste gevallen waarbij dat soort dingen op dit moment nodig zijnm, zijn trouwens overtredingen in de shopsurvey en V&A, buiten de PowerMod zone dus. Ik denk verder dat de PowerMod groep niet al te omvangrijk hoeft te zijn en bovendien weinig doorstroming zal kennen, waardoor evalueren niet zo'n enorme klus hoeft te zijn.
Als ik het goed begrijp ben je bang dat de PowerMod niet goed gaat werken omdat er te weinig aandacht aan wordt besteed doordat relatieve buitenstaanders een aantal functies moeten gaan verrichten. Ik geef toe dat de betrokkenheid bij TMF verbeterd moet worden, en dan vooral de zichtbare aanwezigheid van de mensen die de taken op zich gaan nemen.
De basisdoel waarvoor de Powermod in het leven is geroepen kan echter ook bereikt worden als er even geen PM+ aanwezig is. Het moet natuurlijk niet te zot worden, maar de PM+ heeft geen mogelijkheden die PM's niet hebben en 'kritiek' zijn. Ik ben echter erg benieuwd naar de proef-periode, daaruit zal moeten blijken of het PM+ team daadwerkelijk meer mensen (van buiten de huidige crew) nodig heeft. Als het veel werk blijkt te zijn ben ik de eerste die toegeeft dat er meer mensen bij moeten komen, maar ik wil in eerste instantie toch voorzichtig zijn met het uitdelen van dit soort privileges, te veel mensen die iets te zeggen hebben is ook niet goed natuurlijk.
Upgraden van PM naar PM+ is in mijn ogen niet zo'n groot probleem als jij aangeeft. Het gaat immers om te titel, niet om de rechten. Ik heb al eerder aangegeven dat het goed mogelijk is dat mensen de rechten krijgen maar geen officiële PM+ pet op hebben.