Blackbird singing in the dead of night, take these broken wings and learn to fly... all your life... you were only waiting for this moment to be free. ][ Wanna fight for human rights? www.amnesty.nl
Ook met websites bouwen is het wel relaxed ja, dan schop ik gewoon de res van die 17" naar beneden om te kijken.
En als je niet aan het html'en bent is het nog erg relaxed, film op de een, werken op de ander. Of surfen op 1 en alle chatvenstertjes op de ander. En ga zo maar door, met photoshop alle toolbars op je 2e monitor, enz, enz, enz.
Verwijderd
photoshop 7.0 ervaringen?.
Gaat dus amper over photoshop, maar des te meer over dubbele monitoren.
inclusief dope ass foto's
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
En 800x600 op een 19" is dus echt NIET om aan te zien!! Dus dat is ook niet echt een oplossing, vooral omdat ik erg veel met ontwerpen bezig ben en dan bijna constant 800x600 moet draaien...
Blackbird singing in the dead of night, take these broken wings and learn to fly... all your life... you were only waiting for this moment to be free. ][ Wanna fight for human rights? www.amnesty.nl
<== javascript n00bie, hoe precies?Op woensdag 02 januari 2002 23:48 schreef Pelle het volgende:
Yep, en je kunt ook een javascriptje in je link-bar zetten dat met resizeTo je browserwindow resized.
Ik weet alles over digitale toegankelijkheid, of ik weet wie het wel weet.
Op donderdag 03 januari 2002 00:24 schreef Karp het volgende:
<== javascript n00bie, hoe precies?
1
| <a href="javascript:window.resizeTo(800,600);">blaat</a> |
Niet getest though, maar het zou moeten werken. Zet dit in een HTML file, bekijk het in je browser, sleep de link naar je links-bar en voila.
Verwijderd
De ene monitor 19" (draait op 1024 x 768) en de andere 17" (800 x 600) en ik kan je vertellen, dit werkt zwaar relaxed!
Op 't ene scherm HomeSite open en op de andere explorer or something (voorbeeld)
[Edit: Ik heb dus een Matrox G400 Dualhead Max)
Verwijderd
Nadelen:
1) Denk niet dat je tweede monitor maar genoegen moet nemen met een cheapass videokaartje. Je monitor 1 ondersteunt dan 32 kleuren, terwijl m2 op 24 blijft hakkelen. Gevolg: je iconen etc. worden op de laagste kleurdiepte afgesteld. Niet leuk.
2) Je moet leren met die muis om te gaan. Ik heb nu twee weken bij RazorBlade met dual gewerkt en ze stonden iets te ver uit elkaar om je programma's over de schermen te verdelen (winamp bijv wel). Als je je muis kwijt was, sleur dan dat ding eerst een meter naar de kant van m1, dan heb je hem meestal weer terug. Wij hadden m2 dus links staan en met PSP was ik hem altijd kwijt als ik in de linker menubalk iets wilde aanklikken. Omdat je dan zo gedetailleerd werkt, zie je niet dat je muis (die meestal gewoon tegen de rand van het scherm botst) opeens doorsleet naar links en dat irriteert. Valt mee te leren leven.
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
Verwijderd
Weet je misschien ook hoe dat met een tekentablet werktOp donderdag 03 januari 2002 01:08 schreef Toeter84 het volgende:
Als je je muis kwijt was, sleur dan dat ding eerst een meter naar de kant van m1, dan heb je hem meestal weer terug.
bedoel je, heb jij dat zelf? Lijkt me idd errug irritant.Op donderdag 03 januari 2002 01:13 schreef Cheatah het volgende:
[..]
Weet je misschien ook hoe dat met een tekentablet werktlijkt me nogal lastig.
Ik heb op de hcc met een tablet geprobeerd, nou, die was ik ook de hele tijd kwijt... op 1 monitor al
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
Heb op m'n werk een dual-monitor-setting met 1600x1200 en 800x600. Wacom wordt gewoon over die 2 dingen uitgespreid. Je kunt het natuurlijk zelf instellen, dat hij maar 1 monitor gebruikt, maar dat zuigt want dan moet je de muis pakken om op je andere monitor te komen.Op donderdag 03 januari 2002 01:13 schreef Cheatah het volgende:
Weet je misschien ook hoe dat met een tekentablet werktlijkt me nogal lastig.
Verwijderd
Ah, op zo'n manierOp donderdag 03 januari 2002 01:19 schreef Pelle het volgende:
[..]
Heb op m'n werk een dual-monitor-setting met 1600x1200 en 800x600. Wacom wordt gewoon over die 2 dingen uitgespreid. Je kunt het natuurlijk zelf instellen, dat hij maar 1 monitor gebruikt, maar dat zuigt want dan moet je de muis pakken om op je andere monitor te komen.
Maar voorlopig heb ik nog geen 2 monitoren, maar ik zal het in ieder geval meenemen in m'n overwegingen
Ach, je kan ook gewoon 2 wacoms naast elkaar leggen en 1 pen gebruikenOp donderdag 03 januari 2002 01:21 schreef Cheatah het volgende:
Ah, op zo'n manierIk hoopte meer op een soort van shortcut key om van monitor te swappen.
De goedkoopste cheapass-kaarten ondersteunen gewoon 32bits op 800x600. Of je moet nog aan een kaart kunnen komen met 512Kb mem ofzo.. wel knap. Gewoon duf kaartje met 4 of 8 MB volstaat. Volgens mij is 2 zelfs nog genoeg. Als je ook met FS2002 (flightsim) plezier wil hebben van je 2e monitor dan is een sneller kaartje wel prettig.Op donderdag 03 januari 2002 01:08 schreef Toeter84 het volgende:
Werkt zeker flex.
Nadelen:
1) Denk niet dat je tweede monitor maar genoegen moet nemen met een cheapass videokaartje. Je monitor 1 ondersteunt dan 32 kleuren, terwijl m2 op 24 blijft hakkelen. Gevolg: je iconen etc. worden op de laagste kleurdiepte afgesteld. Niet leuk.
Verder zijn twee monitors voor elke devver aan te raden, werkt veel ontspannender.. 1280x960 zou ik trouwens gebruiken.,. dan hou je dingen met ontwerpen nog een beetje in verhouding.
Verwijderd
Nee, maar ik wil graag een beeld krijgen van hoe mijn ontwerpen eruit zien op 800x600 op een monitor die 800x600 hoort te draaien. Soort reality check. Als ik dat op mijn 19" doe krijg ik niet echt een representatief beeld.Op woensdag 02 januari 2002 23:37 schreef Pelle het volgende:
Zo moeilijk is het toch niet om je resolutie even terug te schroeven naar 800x600? Daar heb je geen extra monitor voor nodig hoor.
Hmm, dat vind ik toch raar op de een of andere manier. De 800x600-check is om te zien of alles er dan nog goed uit ziet, er geen horizontale scrollbars ontstaan en of er geen vitale navigatiedelen buiten het beeld vallen. Vind het echt een beetje onzin om daar een aparte monitor voor neer te zetten.Op donderdag 03 januari 2002 10:02 schreef Blues het volgende:
Nee, maar ik wil graag een beeld krijgen van hoe mijn ontwerpen eruit zien op 800x600 op een monitor die 800x600 hoort te draaien. Soort reality check. Als ik dat op mijn 19" doe krijg ik niet echt een representatief beeld.
Goed, heb je er nog een staan en nog een videokaartje ook, dan houdt natuurlijk niemand je tegen, maar om het speciaal daarvoor aan te schaffen gaat mij toch net iets te ver.
Jij had um al lang moeten hebben voor PshopOp donderdag 03 januari 2002 10:30 schreef Pelle het volgende:
[..]
Goed, heb je er nog een staan en nog een videokaartje ook, dan houdt natuurlijk niemand je tegen, maar om het speciaal daarvoor aan te schaffen gaat mij toch net iets te ver.
Ja, maar dat is dus een andere reden dan het checken van je site op 800x600. Heb je het over PS, dan zeg ik inderdaad: kopen die handelOp donderdag 03 januari 2002 11:17 schreef OzBoz het volgende:
Jij had um al lang moeten hebben voor Pshop
* Pelle moet nog even ergens een PCI-kaartje op de kop tikken zodat hij z'n 17'' NEC multisync thuis als 2e monitor kan gebruiken
ik heb nu gewoonOp donderdag 03 januari 2002 00:30 schreef Pelle het volgende:
[..]
code:
1 <a href="javascript:window.resizeTo(800,600);">blaat</a>
Niet getest though, maar het zou moeten werken. Zet dit in een HTML file, bekijk het in je browser, sleep de link naar je links-bar en voila.
1
| javascript:window.resizeTo(800,600); |
Tussen mn favorieten gezet, en dan in koppelingen zodat hij ook nog op een balkje kan komen
werkt perfect
Verwijderd
Hier heb je natuurlijk gelijk in, maar het gaat mij ook om het esthetische aspect.Op donderdag 03 januari 2002 10:30 schreef Pelle het volgende:
Hmm, dat vind ik toch raar op de een of andere manier. De 800x600-check is om te zien of alles er dan nog goed uit ziet, er geen horizontale scrollbars ontstaan en of er geen vitale navigatiedelen buiten het beeld vallen. Vind het echt een beetje onzin om daar een aparte monitor voor neer te zetten.
Mij ook, daarom heb ik nog steeds maar een monitor.Goed, heb je er nog een staan en nog een videokaartje ook, dan houdt natuurlijk niemand je tegen, maar om het speciaal daarvoor aan te schaffen gaat mij toch net iets te ver.
|{ brrr }] |
1x 19" 1600 x 1200 en 1x 1152 x 864.
Ideaal voor het bouwen van pagina's. Op 1 monitor ontwerpen, op de andere direct zien wat er gemaakt is zonder Alt-Tab.
kan het echt aanraden
Een vriend van me heeft ook een G400, en hij heeft er wel 2 monitoren aan hangen, 1 22" en 1 17". Ik heb het gezien en lijkt me superrelaxed
Vooral (wat ook eerder werd genoemd) voor PS en andere design-progs is het errug handig.
[sup] * Scipionyx wil een groter kamer[/sup]
Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.
hmmz ja, het is niet mijn monitor, we hadden ze beide op 1024x768 lopen. Dus jij zegt dat als we die cheapass monitor hadden teruggeschroefd naar 800x600, hij dan wel zoveel kleuren had gegeven?Op donderdag 03 januari 2002 08:11 schreef OzBoz het volgende:
[..]
De goedkoopste cheapass-kaarten ondersteunen gewoon 32bits op 800x600. Of je moet nog aan een kaart kunnen komen met 512Kb mem ofzo.. wel knap. Gewoon duf kaartje met 4 of 8 MB volstaat. Volgens mij is 2 zelfs nog genoeg. Als je ook met FS2002 (flightsim) plezier wil hebben van je 2e monitor dan is een sneller kaartje wel prettig.
Verder zijn twee monitors voor elke devver aan te raden, werkt veel ontspannender.. 1280x960 zou ik trouwens gebruiken.,. dan hou je dingen met ontwerpen nog een beetje in verhouding.
en wat doet hij dan met de beeldschermverdeling, bijv. als je een programma versleept en het staat half in het ene, half in het andere scherm?
Hij ziet het gewoon als 1 grote desktop, en als je een venster versleept van 1024x768 naar 800x600 dan zal er op het 800x600 scherm gewoon een gedeelte niet zichtbaar zijn.Op donderdag 03 januari 2002 12:29 schreef Toeter84 het volgende:
en wat doet hij dan met de beeldschermverdeling, bijv. als je een programma versleept en het staat half in het ene, half in het andere scherm?
wacht ff, kzal even een screenie posten:

Zoals je ziet 'verdwijnt' de rest van je desktop.
Waarschijnlijk wel.. weet het niet meer uit mijn hoofd maar paar MB op het kaartje is volgens mij al snel genoeg voor 32bits op 800x600. Anders gewoon ff een dom 8MB PCI kaartje kopen, heb ik ook gedaan.Op donderdag 03 januari 2002 12:29 schreef Toeter84 het volgende:
[..]
hmmz ja, het is niet mijn monitor, we hadden ze beide op 1024x768 lopen. Dus jij zegt dat als we die cheapass monitor hadden teruggeschroefd naar 800x600, hij dan wel zoveel kleuren had gegeven?
Verwijderd
4 MB = net genoeg voor 800*600 en 32bits kleuren.Op donderdag 03 januari 2002 12:49 schreef OzBoz het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wel.. weet het niet meer uit mijn hoofd maar paar MB op het kaartje is volgens mij al snel genoeg voor 32bits op 800x600. Anders gewoon ff een dom 8MB PCI kaartje kopen, heb ik ook gedaan.
Dat heb ik hier in mijn pc als 2e kaartje zitten.
Eén nadeel waar ik tegenaan loop: als ik sleep met vensters op mijn 2e scherm gaat dit heel erg schokkerig, ondanks een redelijke refreshrate...
Verwijderd
Of je koopt geen GF3 of Radeon zoals veel tweakers, maar een Matrox van 300 piek, ben je gelijk klaar, en dan heb je een perfect kaartje, speciaal ervoor gemaakt om met twee monitoren te werken.Op donderdag 03 januari 2002 12:49 schreef OzBoz het volgende:
Waarschijnlijk wel.. weet het niet meer uit mijn hoofd maar paar MB op het kaartje is volgens mij al snel genoeg voor 32bits op 800x600. Anders gewoon ff een dom 8MB PCI kaartje kopen, heb ik ook gedaan.
eerst de grafische kaart van deze maar wat beter krijgen, dan eens denken aan uitbreiding.
Klopt maar momenteel wordt ik misselijk van Matrox door de ontzettende a-sociale houding tov support Marvel. Eerst drivers beloven en niet geven.. ulgh.Op donderdag 03 januari 2002 12:57 schreef Cheatah het volgende:
[..]
Of je koopt geen GF3 of Radeon zoals veel tweakers, maar een Matrox van 300 piek, ben je gelijk klaar, en dan heb je een perfect kaartje, speciaal ervoor gemaakt om met twee monitoren te werken.
Dus mijn Marvel ligt fijn in de kast en daar is ook geen Matrox voor weer gekomen. Als ze van klanten af willen, prima.
Zit hier op het werk ook achter een G400 DH en gaat prima (duurde overigens ook tijden voordat je onafhankelijke resoluties kon gebruiken onder w2k, maar lag meer aan MS en twas Matrox die een workaround moest verzinnen). Hou je ook nog van wat leuke games is het slimmer om geen G400 te gebruiken (vind ik).
Heb nu een KyroII dingetje, niet al te veel geld en gewoon een duf PCItje ernaast. Misschien dat ik nog eens een PCI DH van Matrox ernaast prik maar 3 monitors is wat overdone
* OkkE ook.Op donderdag 03 januari 2002 11:20 schreef Pelle het volgende:
[..]
* Pelle moet nog even ergens een PCI-kaartje op de kop tikken zodat hij z'n 17'' NEC multisync thuis als 2e monitor kan gebruiken
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Verwijderd
/me is helaas zijn pci kaartje kwijt
iemand nog zo'n ding te koop ofzo?
Die dingen zijn tegenwoordig bijna nergens meer te krijgen geloof ik.Op donderdag 03 januari 2002 14:01 schreef SFie het volgende:
ik vond het altijd heel handig
* OkkE is helaas zijn pci kaartje kwijt
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Verwijderd
Ik heb nog wel een zooi van die S3's liggen...Op donderdag 03 januari 2002 14:01 schreef SFie het volgende:
ik vond het altijd heel handig
/me is helaas zijn pci kaartje kwijt
Verwijderd
wow echt?!Op donderdag 03 januari 2002 14:22 schreef B-Top het volgende:
[..]
Ik heb nog wel een zooi van die S3's liggen...
wil je er 1tje kwijt?
en wat moet je er voor hebben?
dan is 50,- voor zo'n kaartje toch een mooie oplossing
heb wel een matrox maar geen dualhead
Hmm ik houd mij ook wel aanbevolen als zo'n S3 kaartje het dan maar doet op 800x600x24bits dan vind ik het best. Had zelf ook zo'n kaartje, en daar kreeg ik dit probleem mee:Op donderdag 03 januari 2002 14:22 schreef B-Top het volgende:
[..]
Ik heb nog wel een zooi van die S3's liggen...
[topic=364133]
Is het zo'n zelfde kaart, of doe ik gewoon iets fout
Foei toch:Op donderdag 03 januari 2002 00:57 schreef virtual het volgende:
Ik heb hier dus ook een dual-monitor setup
De ene monitor 19" (draait op 1024 x 768) en de andere 17" (800 x 600) en ik kan je vertellen, dit werkt zwaar relaxed!
Op 't ene scherm HomeSite open en op de andere explorer or something (voorbeeld)
[Edit: Ik heb dus een Matrox G400 Dualhead Max)