aangezien dat ik geen zin had en wel over wou op utp heb ik een 486 onder het stof weggehaald en er 3 nic's ingezet, samen met een floppy(voor freesco) en een videokaart, het systeem is een 486 zonder extra koeling. de voeding is een 200w at, neemt dit zootje veel meer stroom dan een normale hub? en zou ik dit kunnen verminderen door bv. een 150w at voeding te plaatsen?? of maakt dit niet uit?
Dat maakt volgens mij niet uit.
de voeding verbruikt toch maar wat hij nodig heeft (dus als er maar 100 watt nodig is maakt dat verder niet uit op een 150 of 200 watt voeding, wordt maar 100 gebruikt)
de voeding verbruikt toch maar wat hij nodig heeft (dus als er maar 100 watt nodig is maakt dat verder niet uit op een 150 of 200 watt voeding, wordt maar 100 gebruikt)
Verwijderd
Ding zal zo'n 100 watt vreten, ongeacht wat voor voeding je hebt natuurlijk (wel opgelet bij de natuurkunde lessen
)
Verwijderd
15 watt?Op woensdag 02 januari 2002 23:16 schreef Brainpiggy het volgende:
en wat neemt een normale hub dan zo ong?
Verwijderd
Neem gewoon zo'n miniHub die eten echt bijna niets. Als er geen verkeer is gebruikt ie iets van 8 watt.
Heb ik ook en weet wel zeker dat een aparte compu meer stroom eet. Alleen de videokaart al zo'n 15 watt een proc +-15 watt (denk ik
) dan 3 NIC ook een watje of 10 gok ik dus tel uit je winst met een hub.
Trouwens die miniHubs zijn bij alternate een gulden of 75 das een euro 28 als ik het zo gok. Maar voor een klein beetje meer heb je gelijk een miniSwitch
ik wou dat ik een switch had op 100Mbit nu heb ik 10Mbit Hub.
Heb ik ook en weet wel zeker dat een aparte compu meer stroom eet. Alleen de videokaart al zo'n 15 watt een proc +-15 watt (denk ik
Trouwens die miniHubs zijn bij alternate een gulden of 75 das een euro 28 als ik het zo gok. Maar voor een klein beetje meer heb je gelijk een miniSwitch
die 486 zal ong 40 watt trekken.
Een klein hubje waarschijnlijk minder.
Heb hier een 19" hub staan die ong 47 watt trekt daarentegen.
Stroom van je hubpc verminderen, zet er zo'n voeding in die een stapje terug doet bij minder belasting. Passieve koeling op je proc scheelt ook weer 1 ventilatortje (zal je toch wel niet hebben met een 486 denk ik)
Stroom van je hubpc verminderen, zet er zo'n voeding in die een stapje terug doet bij minder belasting. Passieve koeling op je proc scheelt ook weer 1 ventilatortje (zal je toch wel niet hebben met een 486 denk ik)
Uitlaten
, een manier is je harde schijf in standby laten gaan, als alles eenmaal draait heb je de HD in princiepe niet nodig tijdens het draaien meer. Een tweede manier is het underclocken van je processort, dan kan je ook het voltage verlagen, waardoor een eventuele actieve koeling niet meer nodig is (overstappen op pasief), ik weet alleen niet of de vcore zich automatisch aanpast aan de snelheid van de processor op die ouwe MB'tjes. Vervang de twee netwerk kaarten door 1 en zet er een hubje tussen die geen stroom verbruikt.
Neem een goedkope switch met een uplink poort voor de eventuele kabel of ADLS poort (gaat niet als je ISDN gebruikt) quanta kosta ongeveer 130,-
Zet je andere netwerkkaarten in een andere PC die toch altijd al aan staan (maar dat zal wel niet de situatie zijn).
Kijk of je voeding zonder actieve koeling de boel koel genoeg kan houden.
Haal overbodige apparatuur eruit zoals CD-rom speler (deze blijven stroom gebruiken)
Nou voorlopig moet je effe voort kunnen.
Neem een goedkope switch met een uplink poort voor de eventuele kabel of ADLS poort (gaat niet als je ISDN gebruikt) quanta kosta ongeveer 130,-
Zet je andere netwerkkaarten in een andere PC die toch altijd al aan staan (maar dat zal wel niet de situatie zijn).
Haal overbodige apparatuur eruit zoals CD-rom speler (deze blijven stroom gebruiken)
3015 Wp-z 5360 Wp-nno op 2 x SMA-SB3600 TL-21, Warmtepomp: ERSC-VM2CR2 / PUHZ-SHW140 YHA, WTW Q350, EV Kia Ev6 GT-Line
idd zit alleen nog een fan in de voeding, verder is't ie helemaal kaal, alleen ik kan die videokaart er volgens mij niet uit trekken want dan boot ie niet meer, proc is trouwens een dx 33 @ 25mhz...Op woensdag 02 januari 2002 23:39 schreef LAN het volgende:
die 486 zal ong 40 watt trekken.
ik wil er geen geld verder aan uit geven maar, enige active koeling is fan in psu op 7v (vereist) zit alleen floppy in geen hd of cdrom speler, dus ik denk dak er zo wel benOp woensdag 02 januari 2002 23:43 schreef ronaldmathies het volgende:
Uitlaten, een manier is je harde schijf in standby laten gaan, als alles eenmaal draait heb je de HD in princiepe niet nodig tijdens het draaien meer. Een tweede manier is het underclocken van je processort, dan kan je ook het voltage verlagen, waardoor een eventuele actieve koeling niet meer nodig is (overstappen op pasief), ik weet alleen niet of de vcore zich automatisch aanpast aan de snelheid van de processor op die ouwe MB'tjes. Vervang de twee netwerk kaarten door 1 en zet er een hubje tussen die geen stroom verbruikt.
mooi rip ik die ouwe isa videokaart er ook uit, scheel toch weer 15w volgens de mensen hierboven.. nou dan zit ik bijna op het niveau van een normale hubOp woensdag 02 januari 2002 23:45 schreef LAN het volgende:
Hij boot wel.
Zet in je bios: 'halt on - no errors' aan
Dan hoor je alleen maar een piep bij het opstarten omdat je mobo de graf kaart niet vindt en hij die toch echt denkt nodig te hebben.Op woensdag 02 januari 2002 23:48 schreef Brainpiggy het volgende:
[..]
mooi rip ik die ouwe isa videokaart er ook uit, scheel toch weer 15w volgens de mensen hierboven.. nou dan zit ik bijna op het niveau van een normale hub
Blaat
zo'n 386 kan je nog wel op een 90 watt voeding laten draaien
Pagina: 1