stelling: Nederland is traag qua internet!

Pagina: 1
Acties:

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:24

inXs

known as inXs

Topicstarter
Wat vinden jullie van deze stelling?? Ik hoor vele verhalen dat ze in sandinavië al super snel internetten.. bijvoorbeeld 10mbit lijntje voor 100 piek in de maand.. In Duitsland hebben ze al internet via het electriciteitsnet.. In Amerika gaat ook alles super snel! Hoe kan het nou dat een land zoals NL zo rijk en dan zo achterloopt met internet verbindingen... Dus hierbij: Nederland is traag qua internet

superB

• MacDokie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-08 20:28
mee eens, doe er wat aan!

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 13:31

Sick Nick

Drop the top!

In amerika gaat het voor particulieren echt niet snel hoor, de overgrote meerderheid is daar nog bezig over de telefoonlijn.

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eh!

nederlandse bedrijven die een beetje breedband kunnen leveren zijn zowat failliet of hebben een miljardje of 50 schuld :P
Overheid is traag qua regelen..we lopen zo hopeloos achter binnen een jaar of zo..

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• inXs

inXs

known as inXs

Topicstarter
Ja omdat er zooooveel woestijnen zijn enzow.. Maar in NY en noem al die steden maar daar is echt wel snel internet!

superB

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 12:00

Arjan A

Cenosillicafoob

Nederland gaat best snel, alleen niet waar ik woon (is altijd zo toch?)

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

• inXs

inXs

known as inXs

Topicstarter
Nouw hier vinden de meeste mensen 1mbit al snel in al die andere landen is 1mbit ongeveer het minste van het minste :(

superB

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:17

Kettrick

Rantmeister!

(jarig!)
@home gaat best lekker, alleen die upstream cap is redelijk irri.

Maar als ik die casema verhalen mag geloven heb ik mazzel hier :)

• inXs

inXs

known as inXs

Topicstarter
Heb je ook en ik kan het weten..

superB

Verwijderd

Vriend van mij uit sweden krijgt een 100 mbit lijntje voor 5 tientjes per maand :P

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-08 16:58

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Nederland is een van de snelste kwa internet imho.
Alleen Scandinavie gaat vaak nog harder voor particulieren maar ja.

• inXs

inXs

known as inXs

Topicstarter
Op woensdag 02 januari 2002 23:24 schreef MM het volgende:
Vriend van mij uit sweden krijgt een 100 mbit lijntje voor 5 tientjes per maand :P
Nou ja als je dit ziet.. En duitsland is ook al veel verder :(

superB

Verwijderd

Op woensdag 02 januari 2002 23:25 schreef IceStorm het volgende:
Nederland is een van de snelste kwa internet imho.
Alleen Scandinavie gaat vaak nog harder voor particulieren maar ja.
/me gaat zo snel mogelijk verhuizen :P

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-08 09:58

DJTimo

Cuyoapart.mza

Ik vindt die radiospotjes van mxstream bv misleidend. Ze roepen dan:

[foutspotje]SUPERsnel internetten voor een vast bedrag per maand![/foutspotje]

Maar ik vindt mxstream echt niet supersnel hoor. Het is 'normaal' internet. Iets wat iedereen eigenlijk minimaal moet hebben. Als mxstream bv SUPERsnel zou zijn, dan zouden ze eerst eens moeten beginnen met die lijnen niet te knijpen. Ik bedoel: als er bv overal om ons heen al gewoon gedaan word over een 1mbit lijntje, wie is dan KPN om mij te vertellen dat mxtream SUPERsnel is. Laat dat 'SUPER' maar weg. En die upload zuigt helemaal, dus laat 'snel' ook maar weg! Dus:

[beter spotje]internetten voor een vast bedrag per maand[/beter spotje]

vakantiewonng huren in Mendoza? www.airbnb.com/h/cuyoapartmza

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-08 12:38

Crazy D

I think we should take a look.

Kweet niet of het internet overal om ons heen nou zo supersnel is. Ik weet wel dat het gras altijd groener is.
Kijk niemand (nou ja, bijna... :P) gaat heel trots en stoer vertellen dat ie met welliefst 4kb/s download (tenzij het met een 9600 baud modempje is).
Ik denk dat het er ook wel een beetje aan ligt met wie je om gaat. In die zin, dat ik bv helemaal niet met gamers chat/mail, de mensen met wie ik mail in Amerika zijn allang happy met hun @home account dat ze 60kb/s kunnen binnen sleuren. Hun upload is wel vaak een stukje beter dan de 16kb/s hier. Die college guys zitten natuurlijk op vette pijplijdingen, net als hier, maar het gewone volk daar heeft echt geen verbindingen waar de mb's je om de oren vliegen.

Exact expert nodig?

Verwijderd

ik heb al bijna 10 jaar internet, en ik ben nog nooit boven de 8kb/sec uitgekomen, mensen die sneller dan dat hebben hebbe nix te zeure...

• inXs

inXs

known as inXs

Topicstarter
en 8x zo langzaam :'(

superB

Verwijderd

wij nederlanders hebben een probleem dat we altijd alles heel snel en beter willen hebben dan de rest. En natuurlijk mag t niet te duur zijn..

Verwijderd

Op donderdag 03 januari 2002 00:52 schreef mafiasven het volgende:
wij nederlanders hebben een probleem dat we altijd alles heel snel en beter willen hebben dan de rest. En natuurlijk mag t niet te duur zijn..
Zo hoort het ook. ;)

• BFS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-08 17:06

BFS

Rude awakening

Op donderdag 03 januari 2002 00:52 schreef mafiasven het volgende:
Niet alleen Nederlanders zijn zo toch?
Dat heet nou vooruitgang ;).

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

Verwijderd

Het words tijd dat ze hier flink wat glasvezel aan gaan leggen. Want op dat gebied lopen wij wel best ver achter |:( .

En kwa prijzen en snelheid loopt Nederland redelijk gelijk hoor. Zelfs met Amerika. Maar daar heb je als voordeel dat je in sommige staten (dacht ik tenminste) lokaal GRATIS kunt inbellen. Maar voor de rest betalen ze voor adsl of zo evenveel als wij, omgerekend met wisselskoersen bla bla bla ;)

En scandinavie is gewoon een geval apart. Het is bekend dat internet daar razendsnel is voor weinig geld. Maar dat is helaas niet over al zo! :'(

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op donderdag 03 januari 2002 10:11 schreef OdinZero het volgende:
Het words tijd dat ze hier flink wat glasvezel aan gaan leggen. Want op dat gebied lopen wij wel best ver achter |:( .
Verklaar je nader want volgens mij is dit bullshit. KPN heeft bijvorbeeld een Lambda netwerk tussen de 20-30 grootste steden van Nederland met een capiciteit van tientallen gigabit per seconde. Een beetje ISP heeft glasvezel gehuurd/van zichzelf voor een 2 tot 5 Gbs.

Internetten via het electriciteit net is ook niet alles hoor. Nog behoorlijk storings gevoelig en niet sneller dan ADSL en Kabel.

Verwijderd

Afghanistan, daar is het sloom...
stel je aan, zelfs 56k is oke...

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Op woensdag 02 januari 2002 23:13 schreef 2Dutch2 het volgende:
nederlandse bedrijven die een beetje breedband kunnen leveren zijn zowat failliet of hebben een miljardje of 50 schuld :P
Overheid is traag qua regelen..we lopen zo hopeloos achter binnen een jaar of zo..
om maar geen namen te noemen ..................................................................................................................................................UPC

/dev/null

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
In de VS heeft minder dan 2% een breedband aansluiting. Meer dan 50% van de VS zal *NOOIT* (lees: met de huidige DSL/Kabel technieken) worden aangesloten op een breedband aansluiting omdat ze tever van centrales etc af wonen....

Ik verhuis in April naar de VS, en zal julie wel op de hoogte houden. Ik ga gelukkig in een stedelijk gebied wonen met diverse DSL en Cable mogelijkheden.

Verder is DSL in de VS ook afgeknepen, gewoonlijk op 768 kbit/s voor de consumenten versie, en 1,5 Mbit/s voor de professionele versie. Net als in Nederland is het aantal 8 Mbit/s providers ENORM beperkt, en wordt het slechts beperkt aangeboden. Kabelmodems van @Home zijn in de VS ingesteld op 3 Mbit/s, waar dat in Nederland 4 Mbit/s ligt.

Qua nieuwe technologie ligt de VS inderdaad voor, maar qua uitrol liggen ze gigantisch achter op Nederland. DSL afstanden zijn een enorm probleem in de USA, omdat een woonwijk (allemaal 1 verdiepings woninging met tuin erom heen) over een enorm gebied uitgestrekt ligt. Iedereen kan wel telefonie krijgen, maar DSL is niet aan de orde. Er zijn ook meer kabelgebruikers dan DSL gebruikers, en dat zal ook wel zo blijven.

Nee, de enigen die echt voor liggen op Nederland is Scandinavie. In Nederland mogen we trouwens echt niet klagen, want we staan in de top 10 van breedband gebruikers..... ik denk dat als je dat haalt, dat je niet kunt spreken van de stelling "Nederland is traag qua internet".

Ik denk dat je daar pas van kan spreken als alle Vietnamezen een communistisch georienteerde breedband verbinding van de staat krijgen.... DAN pas ligt Nederland echt achter ;) ;) :D :D

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• inXs

inXs

known as inXs

Topicstarter
Maar het jammere was dat een zweeds bedrijf geloof ik.. Die wou een internetverbinding in zonwijk (geloof ik) nieuwe wijk van Eindhoven aanleggen voor 50 gulden in de maand.. Een 10mbit lijntje allemaal glasvezel.. Maar die zijn helaas failliet gegaan..Maar zoals iedereen het met me eens zal zijn moeten we NUMMER 1 worden qua breedband :) En goedkoop natuurlijk.!

superB

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

In Duitsland is men een stapje verder dan in Nederland. Ik woon zelf half in Duitsland :) . Het is daar ook lang niet perfect, het is bijna hetzelfde in Nederland.. veel mensen met ISDN en in bepaalde gebieden heeft men breedband internet. Dat gaat veelal niet via de kabel omdat het kabel systeem in Duitsland per regio anders is.. zo is het kabel systeem bij Gelnhausen (nabij Frankfurt in de deelstaat Hessen) enkel geschikt voor 1-richtings signaal verkeer.

Een goede vriend van mij werkt als radio/TV technicus in Frankfurt en heeft mij in zoveel detail proberen uit te leggen waarom in het gebied van Gelnhausen (waar mijn schoonfamilie woont) geen internet via de kabel mogelijk is dat ik er duizelig van werd en heb er niet zoveel van begrepen. Bottomline, het kan daar dus niet. :)

Echter Duitsland verschilt met Nederland op 2 gebieden. Allereerst zijn de telefoonLIJNEN, de fysieke infrastructuur, NIET in handen van een specifiek Telecom bedrijf. Dit maakt het mogelijk om geheel andere Internet abbo's aan te kunnen beiden. Zo had mijn vriendin daar een abbo bij Addcom waarbij ze veel minder 'per tik' betaalde dan voor het 'spraakverkeer' en deze 'tikken' gingen niet via de 'normale' telefoonrekening maar via Addcom. Er zit daar dan dus geen "KPN" tussen.

Dat is dus een enorm verschil ten opzichte van Nederland waar de KPN dus overal met z'n tengels tussen moet zitten omdat 'de lijnen van de KPN zijn'.

Ander verschil is dan DSL in meer gebieden te verkrijgen is dan in Nederland. T-Online is bijvoorbeeld hard bezig DSL kits te verkopen en onlangs heeft mijn zwager zelf een DSL pakket van T-Online in ontvangst mogen nemen. Gewoon een DSL modem, deze zus en zo aansluiten en voila - u bent klaar. Nu alleen nog een FlatFree DSL provider want bij T-Online zelf gaat DSL wel veel sneller maar.. nogaltijd tikken betalen. Deze tikken zijn dan wel weer goedkoper (behoorlijk goedkoper) dan spraakverkeer. Maar je bent vrij om elke andere DSL provider te kiezen met je T-Online DSL modem. Het fijne weet ik er nog niet helemaal van maar het werkt daar dus wel anders dan hier.

Nog een ander verschil is dat men daar veel verder is met het uitproberen van alternatieven. Zo kan je inderdaad in bepaalde gebieden ook Internetten via het stroomnet of per Sat. verbinding en ook was DSL daar veel eerder "in zwang" dan hier in Nederland.

Mijn eigen mening wat betreft snelheid:

Dat hoeft van mij allemaal niet zo .. ik internet nu al jaren met een 64K ISDN verbinding en ik vind het prima. Gamen (Falcon 4.0) gaat goed en normaal "Internet gebruik" is probleemloos.

Alleen ik wil van die rekeningen af en gewoon flatfree internetten voor een vast bedrag. En dat hoeft helemaal niet supersnel ofzo te zijn.. Als ik voor een bedrag van 100 piek per maand een vaste 64K ISDN verbinding zou kunnen krijgen dan teken ik daarvoor. (Zonder elke 2 uur gedisconnect te worden of meer onzin).

Ik woon zelf in Houten wat op een steenworp afstand ligt van Nieuwegein, Utrecht en IJsselstein.. in het hart van Nederland zo'n beetje, midden in de Randstad. En wat voor flatfree alternatieven hebben wij? *GEEN*! NIKS! Geen Wannadoo Cable en geen ADSL in elke vorm dan ook.

Het lijkt er op dat het Flatfree gebeuren een beetje doodgevallen is..:? Eerst kon ineens iedereen via de kabel internetten.. Chello, @Home, Casema/Wannadoo.. maar ik lees nergens dat deze Cable providers nogaltijd hun gebied flink uitbreiden. Nationale dekking is er gewoon niet. Ook de opmars van ADSL lijkt met biggestapjes tegelijk genomen te worden..

Wat dat betreft lijkt me dat de overheid wel kan roepen "Nederland gaat Digitaal" maar het BLIJFT ook gewoon bij roepen. Ik verwacht niet dat Den Haag ineens op eigen houtje in Steden glasvezel gaat lopen trekken maar ik mag toch verwachten dat ze eens met KPN gaan praten om ook de buiten gebieden in Nederland te voorzien van Flatfree Internet.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• Lampie
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13-08 10:00
In Scandinavië is alles f*cking duur, veel accijns enzo, en daarom kan de overheid ook heel veel dingen subsidiëren.

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-08 09:58

DJTimo

Cuyoapart.mza

Op donderdag 03 januari 2002 11:24 schreef maartena het volgende:
DSL afstanden zijn een enorm probleem in de USA, omdat een woonwijk (allemaal 1 verdiepings woninging met tuin erom heen) over een enorm gebied uitgestrekt ligt. Iedereen kan wel telefonie krijgen, maar DSL is niet aan de orde.
Maar als de telefoonlijnen er al ligegn dan kan er toch ADSL worden aangesloten? Of belt iedereen via sateliet daarro?
Nee, de enigen die echt voor liggen op Nederland is Scandinavie. In Nederland mogen we trouwens echt niet klagen, want we staan in de top 10 van breedband gebruikers.....
Ik vraag me nu dus af wanneer breedband nu echt breedband is :? Oftwel, wat is de definitie van breedband?

Als je bv streaming films wil bekijken dan geven sommige sites aan dat breedband pas vanaf 300Kbytes/sec. is terwijl KPN al beweerd dat hun Mxstream ook breedband is met maar 60 Kbytes/sec.

vakantiewonng huren in Mendoza? www.airbnb.com/h/cuyoapartmza

Pagina: 1