Volumeregelaar voor luidsprekers

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Vjenne
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-07 22:34
Ik heb achter mijn computer twee luidsprekers van Philips zitten. Deze heb ik van een oude (jawel) platenspeler gehaald. Ze hebben beide een versterker aan boord. Het werkt allemaal perfect, maar omdat ik tussen mijn soundblaster en luidsprekers niets meer heb zitten kan ik het volume alleen in Windows regelen. Ik moet het volume bijna op minimaal hebbben staan omdat de luidsprekers er anders doorheen gaan.
Weet iemand een klein kastje waarmee ik het volume kan dimmen? Is dit te koop of moet ik zelf iets bouwen mbv een potmetertje of zo?

(Ik heb gezocht in de search maar alleen versterkers gevonden)

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 08:55
Op woensdag 02 januari 2002 23:04 schreef Vjenne het volgende:
Weet iemand een klein kastje waarmee ik het volume kan dimmen? Is dit te koop of moet ik zelf iets bouwen mbv een potmetertje of zo?

(Ik heb gezocht in de search maar alleen versterkers gevonden)
Is een optie, kost maar iets van 7-10 euro.

• Vjenne
Maar is er niet zo'n los volumeknopje te koop zoals bij die Creative suround luidsprekers?

Verwijderd

Je kan er een gewone dimmer tussengooien, alleen dimt die het voltage, en dat lijkt me niet zo'n goed idee :+ dus moet je zelf iets in elkaar flansen lijkt mij. succes iig.

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

die dingen die je zoekt zijn wel wat prijzig..omdat et een goeie weerstand moet hebben.... Ook is het zo dat een klein potmetertje zoals de creative niet voldoet, omdat simpelweg het vermogen wat door de draadjes (en zeker koolstof) daar niet tegen kan en zou doorfikken.
conra heeft dat soort dingen dacht ik ook..kost tussen de 15 en 30 euro

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• Vjenne
Op donderdag 03 januari 2002 16:50 schreef gitaarwerk het volgende:
Ook is het zo dat een klein potmetertje zoals de creative niet voldoet, omdat simpelweg het vermogen wat door de draadjes (en zeker koolstof) daar niet tegen kan en zou doorfikken.
Het vermogen stelt toch niets voor omdat de versterker in de luidsprekers zit. De out van je geluidskaart heeft toch het vermogen voor een koptelefoon?
En waarom moeten die krengen zo duur zijn, er zit toch niets in?

Verwijderd

Precies, als er al een versterker voor je speakers zit kun je volstaan met een logaritmische stereopotmeter van 50 - 100K. Kost ca 7 piek.

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

ow zo bedoel je et..ik dacht NA de versterker.. nee sorry
dan kost ie zelfs misschien maar een knaak.. das een 1,20 eurocent :P

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• siemenz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:27

siemenz

Koetje

en hier een nuttig antwoord

waarscheinlijk heb jeje uitgang van je computer in je verkeerde ingang van je versterker gedaan (klopt het dat het geluid soms een beetje opgeblazen klinkt?)
je moet die kabeltjes wel in je aux doen (of wat er op lijkt) en niet in je pickup ingang

Imac 27" i5 + Dell XPS Laptop

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-08 16:05

Jag

Op vrijdag 04 januari 2002 00:32 schreef siemenz het volgende:
en hier een nuttig antwoord

waarscheinlijk heb jeje uitgang van je computer in je verkeerde ingang van je versterker gedaan (klopt het dat het geluid soms een beetje opgeblazen klinkt?)
je moet die kabeltjes wel in je aux doen (of wat er op lijkt) en niet in je pickup ingang
Nou nuttig hoor :P. Als je goed gelezen had, had je gezien dat het hier om Philips MFB boxen gaat, speakers met (eind)versterkers ingebouwd. En daar zit dus geen phono input op :P.
Pagina: 1