Toon posts:

Beamer voor een feestje.

Pagina: 1
Acties:
  • 139 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Goed ik heb een vraagje:

Over een paar weken organiseer ik een feestje. Voor de muziek heb ik leuk playlistje gemaakt van winamp, en de hele zooi doorgeschakeld naar de stereo. Werkt allemaal perfect. Nu kwam ik op het idee om een beamer (zo'n m3 ding) op de pc aan te sluiten en een plug-in te organiseren van winamp om een beetje leuke effectjes te krijgen op het plafond.

Heeft iemand hier ervaring mee? En kan me ff uitleggen hoe ik dat het beste zou moeten doen. (beamer + software heb ik geregeld via een vriend, hij heeft er alleen geen verstand van. :( )

• brikoe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-03-2022

brikoe

Lekker handig ;)
Beamer kunnen lenen, maar niet kunnen gebruiken. Nou ja, het lost zich hier wel op denk ik....

helaas niet via mij, want ik kan alleen met beamers werken als een ander alles ingesteld heeft :9 ;)

Check this out: http://www.elmarvanloon.nl/

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-03 21:54
De beamers waar ik weleens mee gekloot heb werkten zonder problemen.
Zorg wel dat de resolutie niet te hoog staat (800*600 is wel goed), anders gaat de beamer dat resizen naar 800*600 ofzo en krijg je kleine, niet leesbare, tekst.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 07:03
kweet niet wat voor pc je hebt en welke plug in je voor winamp gebruikt ????
daarnaats heb je wel een tv out of alleen video out voor je monitor ???

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Verwijderd

Ik heb nooit met een beamer gewerkt( :( i wish i had..) maar ik heb misschien wel met tips. Plugins kun je halen op http://www.winamp.com (ok wist je misschien al maar verbazend genoeg veel mensen weten dat niet) er zijn aardig wat leuke plugins(heb er ook wel eens mee gespeeld). Over het aansluiten van een beamer, dit kan op 2 manieren: bijna elke beamer heeft een aansluiting voor de video out van je videokaart(heeft ie een video out?) , sommige (heb ooit eens een philips gezien) hebben een monitor aansluiting. In ieder geval moet je met je drivers van je kaart het apparaat wel kunnen aansturen. (als je nVidea reference drivers gebruikt zla je waarschijnlijk terug meoten naar stock drivers)
veel succes meer weet ik helaas niet.

thavinny

• D.R.
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

D.R.

XBox Live Tag: CrazyCavia

Heb tijdens stage elke dag met beamers gewerkt, Philips f 15.000,-. :)
Dingen werken met puntjes en niet vlakken zoals sanyo doosjes van 3000,-.
Maar de Philips had aansluiting voor op je video uitgang, en tulpaansluitingen. De bediening en het aansluiten zijn niet moeilijk, vooral Toca2 op een beeld van 2 meter doorsnede spelen is gaaf..

Flickr | Groningen Eelde Aviation Society | Flightdiary

Verwijderd

Topicstarter
Yo tot zover bedankt iedereen.
mijn pc'tje is er een uit een ontwerpafdelin van een scheepswerf :)
Loodzware videokaart, met inderdaad tulpaansluitingen. Gister ff geproefdraait op 't plafond. <BIG>Vet kewl</Big>

Audio en video kan in iedergeval niet meer mis gaan....

• Frank Timmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:21
Ik zou 'm aansluiten met de VGA-out en dan je monitor weer aansluiten op de beamer (die is dan dus doorgelust).
Ik denk dat je dan betere kwaliteit hebt, omdat de tv-out van de meeste videokaarten brak is.
Pagina: 1