Toon posts:

[PHP] Directory uitlezen en dan sorteren ??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dit nu op het moment, maar nu wil ik bijvoorbeeld op datum sorteren hoe doe ik dit ik weet dat ik de directory via filemtime uit kan lezen de data bedoel ik maar hoe kan im dan sorteren ??

en is er ook een mogelijkheid om op het aantal bestanden te sorteren in die directory dat een dir met 30 bestanden bovenaan in de array staat en dat 30 max is...

alvast bedankt voor jullie help...
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<?
$dir = dir($directory);

while($dir_output = $dir->read()) 
 {
 if (($dir_output != '.') &amp;&amp; ($dir_output != '..')) 
  {
  $directories[] = $dir_output;
  }
 }

sort($directories);
?>

• cobratbq
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2015
Op woensdag 02 januari 2002 22:54 schreef hans_20 het volgende:
Ik heb dit nu op het moment, maar nu wil ik bijvoorbeeld op datum sorteren hoe doe ik dit ik weet dat ik de directory via filemtime uit kan lezen de data bedoel ik maar hoe kan im dan sorteren ??

en is er ook een mogelijkheid om op het aantal bestanden te sorteren in die directory dat een dir met 30 bestanden bovenaan in de array staat en dat 30 max is...

alvast bedankt voor jullie help...
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<?
$dir = dir($directory);

while($dir_output = $dir->read()) 
 {
 if (($dir_output != '.') &amp;amp;&amp;amp; ($dir_output != '..')) 
  {
  $directories[] = $dir_output;
  }
 }

sort($directories);
?>
Ik heb met een zelfde soort probleem gezeten, k'heb het zo opgelost (er kunnen typefouten in zitten, want ik verzin dit, de webserver staat niet aan, dus ik kan het ff niet opvragen :) )
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
<?
$dir = dir($directory);

for( $i = 0; $i < MAXIMUM; $i++ )
{
 if( ( $dir_temp = $dir->read() ) == false )
  break;

if( $dir_temp != "." &amp;amp &amp;amp $dir_temp != ".." )
  $directories[$i] = $dir_temp;
}
$dir->close(); //(=niet helemaal zeker)

sort( $directories );
reset( $directories );
?>

Ik heb hem aangepast door het jouwe te wijzigen en omdat ik het niet zomaar na kan checken kunnen er kleine foutjes in zitten, maar ik heb er toevallig gisteren mee zitten klooien en zo slecht is mijn geheugen niet dus... :)

PS: Waar dat reset voor is, weet ik niet, maar dat stond in m'n beschrijving die ik erbij gebruikt heb ;)

One ring to rule them all, one ring to find them, one ring to bring them all, and in darkness bind them...

Verwijderd

Topicstarter
weet iemand hoe ik het beter kan doen, want dit leukt me op hetzelfde script wat ik boven heb, tenmiste ik krijg dezelfde output...

alvast bedankt...