DivX donker !

Pagina: 1
Acties:

• Ricoh
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-03-2025
Ik kijk de laatste tijd nog wel eens een divx-je (ndat ik hem op dvd bewonderd heb) maar het valt me op dat het allemaal zo donker is, dus ik daacht, laat ik de brightness van mediaplayer even wat opkrikken, maar dan loopt het voor geen meter mee (langzaam)

Weet iemand hoe je dit op kunt lossen?
Het ligt niet aan de monitor, want als je die brightness omhoog gooit dan wordt al het zwart, grijs, en dat is lelijk.

Thnx in advance

Ricoh

Verwijderd

Ik denk dat het aan de videokaart ligt.
Ik had eerst een Viper 770 en die gaf een heel donker beeld. Nu heb ik een Matrox G400 DH en die geeft een mooi licht beeld. Echt een oplossing heb ik niet. Misschien de brightness van je monitor veranderen? (heb je waarschijnlijk al gedaan)

Verwijderd

Weet je zeker dat je alleen de brightness hebt opgekrikt en niet de Quality (CPU)?

Want van het brightness-schuifje wordt ie echt niet trager hoor...

Ik heb zelf alleen het probleem dat als ik de brightness en contrast-schuifjes teveel naar rechts zet, de super-felle (witte) stukken ineens groen worden, heel lelijk... iemand suggesties?

• Unex
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb dat ook, met mijn CL Geforce DDR zijn de divx'jes ook een stuk donkerder dan met mijn 3dfx velocity. Ik hep geen brightness gevonden in Mediaplayer (is mij scheel?).
Nu heb ik de brightness omhoog gezet in de windows video instellingen ofzo, werkt wel goed.
Ik moet wel zeggen dat ik met mijn velocity het beeld mooier vond (gek?), het was wat waziger, soort van 'laagje'ofzo erover dat de randen wat mooier maakte(soort fsaa, tot hoeverje dat met elkaar kan vergelijken)

(soort v

specs

Verwijderd

Mediaplayer 6.4.x:
File - Properties - Advanced - DivX - Properties :

CPU Quality
Brightness
Contrast
Saturation
Hue

Als een hogere brightness een te grijs beeld geeft (zwart is geen zwart meer), corrigeer je dat weer met een hoger contrast (net zoals met je monitor dus, een samenspel van de twee).
Saturation regelt de hoeveelheid kleur.
Hue de fase van de kleur (speel er maar eens mee!)
Hogere CPU quality geeft een mooiere softening (minder blokkerig) maar kost wel veel CPU-power, dus als je systeem te langzaam is krijg je een schokkerig beeld.

• Unex
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Thnx Bunny, ik gebruik mediaplayer 7 d8 ik en daar werkt dat niet zo... met 6.4 wel ja

specs

Pagina: 1