Bulletproof vindt dat mijn ip dynamisch is...

Pagina: 1
Acties:

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-08 09:58

DJTimo

Cuyoapart.mza

Topicstarter
...maar mijn ip is toch echt statisch.

Ik heb thuis een klein ftp servertje opgezet voor mijn vrienden en bekenden. Hiervoor gebruik ik bulletproof FTP server 2.15. Het boeltje loopt al een maand of 3 zonder problemen, maar sinds een week of 2 doet bulletproof wat raar. Hij heeft namelijk wat opstartprobleempjes.
Als hij alle accounts, settings e.d. geladen heeft en de server online gooit dan wordt er een heel verkeerd ip adres gebruikt. Ik heb toen de optie gebruikt in bulletproof waarmee je automatisch je ip adressen kan laten checken, en wat blijkt? Na 10 minuten vindt hij mijn oorspronlijke ip adres weer terug, gaat offline, past de gegevens aan en gaat weer online. Zie plaatje voor details:

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/andre.berg/bulletproof2.jpg

Mijn vraag is nu dan ook: Hoe komt bulletproof in hemelsnaam aan dat ip adres waar hij mee begint als ik voor de 1e keer online ga (169.254.180.225)?

vakantiewonng huren in Mendoza? www.airbnb.com/h/cuyoapartmza

• The Bad Seed
  • Laatst online: 15-08 12:04

The Bad Seed

Chaotic since 1983

En kan je in die tijd wel normaal surfen?
Want 169... is uit de range die je hebt als hij geen dhcp adres kan krijgen.

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• DJTimo

DJTimo

Cuyoapart.mza

Topicstarter
Op woensdag 02 januari 2002 22:29 schreef Duracell het volgende:
En kan je in die tijd wel normaal surfen?
Want 169... is uit de range die je hebt als hij geen dhcp adres kan krijgen.
Surfen gaat op zich wel goed. Af en toe 'hangt' IE wel ffies, maar volgens mij is dat die stomme spyware van kazaa. Of zou dit ook een mogenlijkheid zijn?

• DJTimo

DJTimo

Cuyoapart.mza

Topicstarter
Op woensdag 02 januari 2002 22:34 schreef DJTimo het volgende:
Surfen gaat op zich wel goed. Af en toe 'hangt' IE wel ffies, maar volgens mij is dat die stomme spyware van kazaa. Of zou dit ook een mogenlijkheid zijn?
Ik heb ff een uurtje mn server afgesloten, maar IE blijft nog steeds hangen af en toe. Dit heeft dus niets met Bulletproof te maken, maar idd met Kazaa...

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:54

Predator

Suffers from split brain

Erm als je ip via dhcp krijgt is dat altijd dynamisch zelfs al is het altijd hetzelfde ip.
Statisch wil zeggen dat je zelf configureerd.

Overigens is dat 169..... ip indd een ip dat je krijgt als je dhcp geen antwoord krijgt.
Maar als je kan surfen heb je natuurlijk wel je goeie ip gekregen.
Heel raar
Als je je ftp opstart nu bv 1 min nu ja in je OS geboot hebt, doet ie het dan ook ?

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• DJTimo

DJTimo

Cuyoapart.mza

Topicstarter
Op donderdag 03 januari 2002 11:01 schreef Pr3d4t0r het volgende:
Erm als je ip via dhcp krijgt is dat altijd dynamisch zelfs al is het altijd hetzelfde ip.
Statisch wil zeggen dat je zelf configureerd.

Overigens is dat 169..... ip indd een ip dat je krijgt als je dhcp geen antwoord krijgt.
Maar als je kan surfen heb je natuurlijk wel je goeie ip gekregen.
Heel raar
Als je je ftp opstart nu bv 1 min nu ja in je OS geboot hebt, doet ie het dan ook ?
hmm, het is idd wel zo dat bulletproof automatisch opstart als ik mn pc aanzet. Hij is soms al klaar met opstarten voordat ik mn bureaublad in beeld heb. Ik wil natuurlijk wel ff kijkuh of het nog gebeurt als ik hem zelf opstart nadat windows is opgestart, maar het is wel de bedoeling dat bulletproof naderhand weer automatisch opstart.

Waar kan ik precies die dhcp instellingen aanpassen/bekijken? Mijn internet werkt al maanden perfect, dus ik heb me eignlijk nog niet zo verdiept in dit soort instellingen. Het probleem is pas een paar weken, terwijl de server al een paar maanden goed draaid.

Ik weet eigenlijk nog niet of je op mn ftp kan komen in de 1e 10 minuten, dus voordat hij mn 'echte' ip adres ontdekt.
Dat zal ik vanavond ff proberen als ik weer thuis ben.

• Predator

Predator

Suffers from split brain

Op donderdag 03 januari 2002 11:28 schreef DJTimo het volgende:

[..]

hmm, het is idd wel zo dat bulletproof automatisch opstart als ik mn pc aanzet. Hij is soms al klaar met opstarten voordat ik mn bureaublad in beeld heb. Ik wil natuurlijk wel ff kijkuh of het nog gebeurt als ik hem zelf opstart nadat windows is opgestart, maar het is wel de bedoeling dat bulletproof naderhand weer automatisch opstart.

Waar kan ik precies die dhcp instellingen aanpassen/bekijken? Mijn internet werkt al maanden perfect, dus ik heb me eignlijk nog niet zo verdiept in dit soort instellingen. Het probleem is pas een paar weken, terwijl de server al een paar maanden goed draaid.

Ik weet eigenlijk nog niet of je op mn ftp kan komen in de 1e 10 minuten, dus voordat hij mn 'echte' ip adres ontdekt.
Dat zal ik vanavond ff proberen als ik weer thuis ben.
Dat zal dus het probleem zijn...
Je ftp server start reeds op voor je NIC zijn ip via DHCP heeft aangevraagd. Dat is het nadeel van win2k, die wacht niet tot ie een ip heeft via dhcp: ie vraagt het aan maar boot ondertussen door. Ik weet niet of je ervoor kan zorgen dat ie wacht tot ie een ip heeft.

Als je echt een ip address voor jezelf hebt kan je eventueel aan je ISP vragen of je deze zelf als statisch mag configuren en niet via DHCP. Dan moet je wel alles zelf configgen, gateway & dns instelling ook.
Maar het kan zijn dat zij nog steeds willen dat je het via DHCP aanvraagd omdat ze bv met die info als je connecteerd bepaalde andere dingen doen.

Veel dhcp instelling ga je niet vinden op je pc :)
Gewoon bij networking & dailup bij ip instelling staat er van optain ip address automatic o.i.d en bij dns ook.

• DJTimo

DJTimo

Cuyoapart.mza

Topicstarter
Op donderdag 03 januari 2002 12:40 schreef Pr3d4t0r het volgende:
Dat zal dus het probleem zijn...
Je ftp server start reeds op voor je NIC zijn ip via DHCP heeft aangevraagd. Dat is het nadeel van win2k, die wacht niet tot ie een ip heeft via dhcp: ie vraagt het aan maar boot ondertussen door. Ik weet niet of je ervoor kan zorgen dat ie wacht tot ie een ip heeft.
Is dat ook bij win 98 SE, want dat draai ik namelijk.
Als je echt een ip address voor jezelf hebt kan je eventueel aan je ISP vragen of je deze zelf als statisch mag configuren en niet via DHCP. Dan moet je wel alles zelf configgen, gateway & dns instelling ook.
Maar het kan zijn dat zij nog steeds willen dat je het via DHCP aanvraagd omdat ze bv met die info als je connecteerd bepaalde andere dingen doen.
Ik denk niet dat mijn ISP (hccnet) dat wil. waarschijnlijk zeggen ze daar: U wilt een server draaien, zoekt U het maar zelf uit, anders kunnen we straks iedereen zn ip statisch laten configureren en dan is het eind zoek. Er zijn nog wel tal van redenen voor hccnet om dat niet te doen...

Wat ik dus raar vindt is dat het pas sinds een paar weken gebeurt. Het is een hele periode goed gegaan, dus waarom ineens dit en niet al 3 maanden terug?

• Predator

Predator

Suffers from split brain

Op donderdag 03 januari 2002 13:43 schreef DJTimo het volgende:

[..]

Is dat ook bij win 98 SE, want dat draai ik namelijk.
[..]

Ik denk niet dat mijn ISP (hccnet) dat wil. waarschijnlijk zeggen ze daar: U wilt een server draaien, zoekt U het maar zelf uit, anders kunnen we straks iedereen zn ip statisch laten configureren en dan is het eind zoek. Er zijn nog wel tal van redenen voor hccnet om dat niet te doen...

Wat ik dus raar vindt is dat het pas sinds een paar weken gebeurt. Het is een hele periode goed gegaan, dus waarom ineens dit en niet al 3 maanden terug?
Hun dhcp server is overbelast en is trager geworden ;)
Misschien hebben ze iets aangepast waardoor de dhcp server net wat later zijn data doorstuurt.

Als jij echt een ip hebt dat je voor jou alleen hebt en waar je voor betaald hebt, dus niet dat je provider je voor weken hetzelfde ip geeft dan moet je dat wel statisch kunnen regelen.

Maar ik vermoed dat je ISP gewoon altijd zelfde ip geeft ( voor lange tijd ) dan heb je wel geen vast ip.
Je kunt aan de meeste isp's een vast ip vragen maar dat kost je dan ook wel een aardige € ;) ,meestal mag je dan wel een server runnen.

• DJTimo

DJTimo

Cuyoapart.mza

Topicstarter
Op donderdag 03 januari 2002 14:55 schreef Pr3d4t0r het volgende:
Als jij echt een ip hebt dat je voor jou alleen hebt en waar je voor betaald hebt, dus niet dat je provider je voor weken hetzelfde ip geeft dan moet je dat wel statisch kunnen regelen.

Maar ik vermoed dat je ISP gewoon altijd zelfde ip geeft ( voor lange tijd ) dan heb je wel geen vast ip.
Je kunt aan de meeste isp's een vast ip vragen maar dat kost je dan ook wel een aardige € ;) ,meestal mag je dan wel een server runnen.
ik kan het natuurlijk proberen, want in mijn contract met hcc staat: HCCnet ADSL basis, 1 vast IP-adres. :P
Ook op de site http://www.hccnet.nl/info/service/adsl/abonnement.html
staat dat ik een VAST ip-adres krijg. Ik heb dus recht op mijn eigen ip adres. Er staat niet dat ik voor een langere periode HUN ip-adres mag gebruiken. Dat gaat dus helemaal goed komen.

Wat betreft hun dhcp server, ik kan het er over hebben met HCC. Niet geschoten is immers vaak mis geschoten.

• Predator

Predator

Suffers from split brain

Op donderdag 03 januari 2002 15:15 schreef DJTimo het volgende:

[..]

ik kan het natuurlijk proberen, want in mijn contract met hcc staat: HCCnet ADSL basis, 1 vast IP-adres. :P
Ook op de site http://www.hccnet.nl/info/service/adsl/abonnement.html
staat dat ik een VAST ip-adres krijg. Ik heb dus recht op mijn eigen ip adres. Er staat niet dat ik voor een langere periode HUN ip-adres mag gebruiken. Dat gaat dus helemaal goed komen.

Wat betreft hun dhcp server, ik kan het er over hebben met HCC. Niet geschoten is immers vaak mis geschoten.
Probeer het eens gewoon statisch te configureren dan en kijk eens of alles nog goed werkt. Vergeet wel niet je gateway en dns servers & suffix ook in te geven dan he ;)

Als dat werkt heb je helemaal geen problemen meer...
en je ISP moet niet gaan zagen want er staat duidelijk dat je recht hebt op een vast ip adres.

Der zijn ook wel paar nadelen ook ->
als ze hun dns server of gateway ip's veranderen moet je dat zelf gaan aanpassen. Bij dhcp merkt je daar nix van. Maar normaal worden die nooit veranderd en je hoeft niet eens de dns servers van je isp te gebruiken.

• DJTimo

DJTimo

Cuyoapart.mza

Topicstarter
Op donderdag 03 januari 2002 16:16 schreef Pr3d4t0r het volgende:

[..]

Probeer het eens gewoon statisch te configureren dan en kijk eens of alles nog goed werkt. Vergeet wel niet je gateway en dns servers & suffix ook in te geven dan he ;)

Als dat werkt heb je helemaal geen problemen meer...
en je ISP moet niet gaan zagen want er staat duidelijk dat je recht hebt op een vast ip adres.

Der zijn ook wel paar nadelen ook ->
als ze hun dns server of gateway ip's veranderen moet je dat zelf gaan aanpassen. Bij dhcp merkt je daar nix van. Maar normaal worden die nooit veranderd en je hoeft niet eens de dns servers van je isp te gebruiken.
Tnx for now!! Als ik vanavond thuis kom ga ik dat eens proberen. Ik laat nog wel ff weten hoe het verloopt.

• DJTimo

DJTimo

Cuyoapart.mza

Topicstarter
Ik heb inmiddels het automatisch opstarten van bulletproof met windows uitgezet. Dit helpt!! Als ik wacht tot windows helemaal klaar is en dan zelf de server aanslinger krijg ik wel meteen het juiste IP te zien. :)

Hoewel het wel handig is als mn server meteen opstart (ik ben namelijk liever lui dan moe :Z ), doe ik het voorlopig maar ff zo.

• Predator

Predator

Suffers from split brain

Op dinsdag 08 januari 2002 09:47 schreef DJTimo het volgende:
Ik heb inmiddels het automatisch opstarten van bulletproof met windows uitgezet. Dit helpt!! Als ik wacht tot windows helemaal klaar is en dan zelf de server aanslinger krijg ik wel meteen het juiste IP te zien. :)

Hoewel het wel handig is als mn server meteen opstart (ik ben namelijk liever lui dan moe :Z ), doe ik het voorlopig maar ff zo.
Told u so :P

• DJTimo

DJTimo

Cuyoapart.mza

Topicstarter
Op dinsdag 08 januari 2002 10:59 schreef Pr3d4t0r het volgende:

[..]

Told u so :P
jajaja, You're the man! :)