Toon posts:

Is dit nog te verantwoorden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik was een beetje aan het neuzen voor een nieuwe pc-kast en kwam toen een leuk kastje tegen op: http://www.vapochill.com/products/

Dat leek me nu een vette kast voor mijn xp 1900 die ik volgende week krijg :9

Toen ging ik op zoek naar een prijs en sloeg toen vierkant achterover |:( ruim 770 Euro

Ik ging toen kijken wat die kast wel kan wat een ander niet kan en dat is extreem koelen. Hadden ze een P4 2.0 Gig opgeschroefd naar max 2,4 Gig. Dan vraag ik mij af zoveel geld voor 400 meg meer

zit ik nu te Hollands te zijn of wat?

Verwijderd

niet echt origineel,
hier zijn al heel veel topics over geweest...

Verwijderd

Je zit gewoon verstandig te zijn. Voor het geld van een P4 + geheugen + kast, heb je makkelijk een Tyan Tiger of Thunder, met 2 AMD Athlon XP 1900+ procs.

Lijkt me veel nuttiger, en goedkoper.

770 euro voor een kast vind ik complete gekkigheid.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Mwah ik weet nog dat ze een Athlon bij de introductie al op 1GHz lieten draaien.. pretty impressive :) Het is gewoon wel het ultieme koelingsysteem.. het verschil met luchtkoeling is misschien wel niet altijd zo heel groot, maar denk eens aan de herrie die dat maakt.. en waterkoeling is altijd een hoop geklus en onderhoud enzo. Hier plaats je een professioneel ontworpen koel-unit op je socket en klaar is Kees en tenslotte krijg je nog een zeer vet uit ziende kast :)
Ik zou best zo'n kassie willen hoor :9

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-08 14:34

markvt

Peppi Cola

Op woensdag 02 januari 2002 22:25 schreef ice_man het volgende:

Ik ging toen kijken wat die kast wel kan wat een ander niet kan en dat is extreem koelen. Hadden ze een P4 2.0 Gig opgeschroefd naar max 2,4 Gig. Dan vraag ik mij af zoveel geld voor 400 meg meer
Mhz bedoel je zeker, ik vind die kast ook zeer prijzig

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

• Rebels
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

Als ik het goed begrijp is ie WATERGEKOELD!!!!!!!!!!
en wel op een hele geavanceerde manier!

• juanp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08 20:35
Op woensdag 02 januari 2002 22:43 schreef gjrebels het volgende:
Als ik het goed begrijp is ie WATERGEKOELD!!!!!!!!!!
en wel op een hele geavanceerde manier!
is vapochill echt wel waterkoeling
ik hoorde iets over een andere vloeistof

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

VAPOCHILL is een vorm van FREON cooling. Natuurlijk is dit niet goedkoop, maar wel zeer effectief.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

• Rebels
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

Op woensdag 02 januari 2002 22:46 schreef juanp het volgende:

[..]

is vapochill echt wel waterkoeling
ik hoorde iets over een andere vloeistof
zoiets ja, dus GEEN HERRIE zoals boven beschreven!
Het=<35db. :P

• macho
  • Niet online

macho

No Pain, No Gain

Op woensdag 02 januari 2002 22:25 schreef ice_man het volgende:
Ik was een beetje aan het neuzen voor een nieuwe pc-kast en kwam toen een leuk kastje tegen op: http://www.vapochill.com/products/

Dat leek me nu een vette kast voor mijn xp 1900 die ik volgende week krijg :9

Toen ging ik op zoek naar een prijs en sloeg toen vierkant achterover |:( ruim 770 Euro

zit ik nu te Hollands te zijn of wat?
Ik persoonlijk denk niet dat je nu te hollands bezig bent. Ik vraag me alleen maar af of je nu zoveel meer plezier van je nieuwe pc krijgt door zo'n dure kast aan te schaffen :).
De kast vindt ik er persoonlijk niet verkeerd uitzien, maar de extra euro's die je na de aanschaf van een ander type/merk goede kast en koeling, overhoudt kan je dan weer mooi gebruiken voor ander kwaliteitsspul in je nieuwe systeem :). Maar ja, wie ben ik.... :7

Don't give up

Verwijderd

Het gaat er niet om dat het voor die prijs 'maar' 400Mhz meer is... voor de mensen die die kast kopen gaat het erom dat ze er op een makkelijke manier snelheden mee kunnen halen die tegenwoordig met conventionele koelers nog niet te halen zijn. Zulke lui zullen dus ook niet een athlon 1Ghz naar 1.5 overklokken ofzo... Nee, die hebben altijd het aller, allernieuwste en zullen daarmee de snelste computers van dat moment hebben.

Als je dus echt een enthousiasteling met flink wat geld bent vind ik het het geld wel waard. Zo'n kast gaat als het goed is ook heel wat systeempjes mee en daarmee heb je dan wel de garantie dat je zonder te modden ongelovelijke snelheden kunt halen.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 02 januari 2002 22:48 schreef Rick2001 het volgende:
VAPOCHILL is een vorm van FREON cooling. Natuurlijk is dit niet goedkoop, maar wel zeer effectief.
ja dit is gebaseerd op het zelfde principe als de koelingen op vrachtwagens die diepgevroren producten vervoeren of je eigen diepvriezer

• Twynn
  • Laatst online: 21-08 09:18
Op donderdag 03 januari 2002 10:31 schreef ice_man het volgende:
ja dit is gebaseerd op het zelfde principe als de koelingen op vrachtwagens die diepgevroren producten vervoeren of je eigen diepvriezer
Precies.. Net zoals je koelkast, airco etc..

Phase-change koeling dus..

Tja, en die hoge prijs.. 't is maar net wat de gek ervoor geeft...

• Korn21
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-03-2017
Een dikke 1700 gulden voor een kast is een beetje duur. Maar het is wel van een hoog "cool"gehalte. Anders kun je net zogoed een dual MP/XP nemen voor dezelfde prijs. Ik denk dat je daar meer voordeel van hebt dan van een overgeclockte P4!

|Specs|

Verwijderd

Op donderdag 03 januari 2002 10:40 schreef Korn21 het volgende:
Anders kun je net zogoed een dual MP/XP nemen voor dezelfde prijs. Ik denk dat je daar meer voordeel van hebt dan van een overgeclockte P4!
De lui die dit kopen pleuren er dan ook nog eens een dual XP in ;)
of natuurlijk op z'n minst wel de nieuwste athlon en dat jaar na jaar... niet 1x eventjes een supersnel dual systeempje, nee dan telkes de nieuwste athlon en zwaar overgeklokt.

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
-> OCM :).
Pagina: 1