CPU op Mobo, hoe doe je dat?

Pagina: 1
Acties:

• _MB_
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-10-2024
heeft iemand misschien een site of review, waar ze laten zien hoe je een CPU op een moederbord plakt?

Ik krijg over een paar dagen mijn onderdelen en ik moet dus alles in elkaar zetten, dan is het wel handig als ik precies weet hoe dat moet. Ik weet alleen niet precies hoe je de CPU erop krijg. De rest lukt wel. Ik heb gehoord van een kennis dat het niet zo moeilijk is, maar ik wil het eigenlijk wel ff zien (met plaatjes ofzo).

Alvast bedankt,

MB.

Canon Digital Ixus V2

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

[topic=152092]

Kijk daar maar es ff :P

Verwijderd

Zou me niks verbazen dat we over een weeek een posting krijgne, alles erin gestopt, maar hij werkt niet :)

• JaWa
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-04 20:42

JaWa

zie hier een icon

het staat vast en zeker in je mobo boekje beschreven ondersteund met plaatjes.

welk mobo krijg je?

Switched to the Dark Side 2005. Occasional dabbling in photography and coding

• _MB_
grapjas

Canon Digital Ixus V2

• _MB_
Soltek SL-75DRV2 (KT266A) met XP 1600+

Canon Digital Ixus V2

Verwijderd

Is vrij simpel hoor. Hoe oud is het spul? Bij het nieuwe spul kan de CPU maar op een manier op het mobo, de goeie. Heel simel dus. Je licht het handeltje op, gewoon helemaal omhoog, dan plaats je de cpu, niet die pinnetjes aanraken, druk hem voorzichtig aan, dat hij er lekker in ligt. Vervolgens pak je de koeler. Haal zonodig de beschermlaag van de heatsink, dat ijzeren gedeelte, met koelribben, plaats de koeler vervolgens op de goeie manier, slechts een mogelijkheid op de cpu. Pas bij AMD op, dat je niet de core beschadigd. Maak voorzichtig de klem vast. Alle klemmen die ik ken, kan je met een platte schroevendraaier vastzetten. Dan kan je het stekkertje op de cpufan aansluiting plaatsen. Tot slot: controleer of de fan draait! Klaarrr.

Eitje.

- meestal willen ze in de winkel de cpu wel even plaatsen, dat vervoert ook veiliger.
- druk niet zo hard tegen je mobo, dat die doorbuigt. Is niet zo gezond zegmaar...

SuCCeS }:O

• _MB_
Ik heb zooitje bij queens systems besteld, maar ik ben vergeten assamblage van ''cpu + koeler op mobo'' aan te klikken. Maar ik denk dat het wel gaat lukken als ik dat zo hoor.

Allemaal bedankt voor jullie reacties.

Canon Digital Ixus V2

Verwijderd

Op woensdag 02 januari 2002 22:50 schreef _MB_ het volgende:
Ik heb zooitje bij queens systems besteld, maar ik ben vergeten assamblage van ''cpu + koeler op mobo'' aan te klikken. Maar ik denk dat het wel gaat lukken als ik dat zo hoor.

Allemaal bedankt voor jullie reacties.
Je kan ze toch mailen om je "foutje" recht te zetten? Liever een paar eurotjes bijbetalen, dan het risico op een ontgoocheling op te lopen hé? :)

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Een processor kan er maar op een manier op, alleen de grootste botte l*l kan het op alle manieren. :)

Heb je ooit met lego gespeelt?
Mooi, dan kan jij een pc bouwen. :P

Krankzinnige muziek vind je hier.

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-08 22:23

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

:Z

Ga jij je pc maar bij Vobis kopen! |:(

Whatever.

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Op woensdag 02 januari 2002 23:26 schreef meendering het volgende:
:Z

Ga jij je pc maar bij Vobis kopen! |:(
Hoe ben jij ooit begonnen?
Juist, geef die jongen een kans.

Krankzinnige muziek vind je hier.

• _MB_
het is niet dat ik geen pc in elkaar kan bouwen. ik had alleen nog nooit een cpu op het mobo gezet. de rest heb ik al eens eerder gedaan. dus kom dan niet met die zielige opmerkingen over koop maar bij de vobis.

Canon Digital Ixus V2

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:22
Op donderdag 03 januari 2002 12:24 schreef _MB_ het volgende:
het is niet dat ik geen pc in elkaar kan bouwen. ik had alleen nog nooit een cpu op het mobo gezet. de rest heb ik al eens eerder gedaan. dus kom dan niet met die zielige opmerkingen over koop maar bij de vobis.
idd, helemaal mee eens
Pagina: 1