film op videoband zetten

Pagina: 1
Acties:

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-03 21:20
ik wil dus een film (vcd, geen divx) op videoband zetten, maar dat wil niet goed lukken..
ik heb een asus v3800 ultra met tv-in en out.. het beeld op tv krijgen is dan ook geen probleem. alleen het opnemen wil voor geen meter (op het av/aux kanaal neemt ie gewoon niks op, en op de andere kanalen heb je ontzettend klote beeld, vergelijkbaar met hoe je je canal + ontvangt zonder decoder)
kan iemand me misschien helpen?
Ik weet dat het waarschijnlijk niet ten goede van de beeldkwaliteit komt, maar dat maakt niet echt veel uit.
als iemand zo snel weet of het beter wil/kan met een tvkaartje, dat kan ik ook nog proberen, want die heb ik hier ook nog liggen (studio pctv kaart)

• Ozzy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:07

Ozzy

omnia mutantur, nihil interit

Het lijkt een beetje op het probleem als je NTSC VHSsen/Dvd's kopieert met een PAL VCR.
Dus als het formaat op de vcd NTSC is, dan ligt het (misschien) daaraan, zo niet dan kan je het volgende stukje text skippen.

De enige manier die ik weet is met een NTSC<->PAL converter tussen de source en de VCR, maar die zijn vrij prijzig wil je een beetje goed resultaat houden. Dat het beeld op je TV wel goed is, komt waarschijnlijk omdat je TV wel NTSC ondersteunt. Ik (althans IK niet persoonlijk, omdat ik nogal de neiging heb om de officele releases te kopen.) heb namelijk hetzelfde probleem, maar dan met vhssen en DVD's.

O dag schoonheid, dag schoonheid, dag schoonheid, dag, dag!

Verwijderd

Het heeft niets met NTSC te maken want dan zou het beeld op je TV ook slecht moeten zijn.
Waarschijnlijk is dit gewoon een opname beveiliging.
Wat je wel kan proberen is het signaal omzetten naar hoog-frequent, maar dan heb je nog een videorecorder nodig.
Je ga dan vanaf je videokaart naar de eerste videorecorder (met tulpjes waarschijnlijk), en daar vandaan naar de tweede via de HF kabel (met deze neem je dus ook op).
Met een beetje mazzel lukt het dan wel.
:)

• Ozzy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:07

Ozzy

omnia mutantur, nihil interit

Het heeft niets met NTSC te maken want dan zou het beeld op je TV ook slecht moeten zijn.
Hoe komt het dan dat ik als ik een regio 1 (dus NTSC dvd) of een NTSC VHS wel kan afspelen maar niet kan kopiëren. Het is GEEN MacroVision, want die beveiliging is er bij mij vanaf, alle PAL dvd's doen het wel goed, na kopiëren!

O dag schoonheid, dag schoonheid, dag schoonheid, dag, dag!

• AcidBurn
bedankt voor de hulp en de suggesties.. het is uiteindelijk gelukt (althans, 1e deel van de film staat op videoband.. de andere helft doe ik morgen wel) .... de vcr bleek het niet fijn te vinden om op het aux kanaal te moeten recorden... op kanaal 33 (vraag me niet waarom juist dat kanaal, ik weet het ook niet.. we waren blij dattie het deed) werkte het wel goed :)

Verwijderd

Wat bedoel je met kanaal 33?

• AcidBurn
gewoon het tv kanaal 33
daar kwam mijn puterbeeld namelijk ook op terecht, en niet alleen op av/aux :D
en dat wilde de vcr dus wel opnemen, daar had ie geen probs mee :)

Verwijderd

dat hangt geheel van je TV af...gewoon ff zappen en je vind de juiste
Pagina: 1