Toon posts:

Compaq v70 en eigentijdse videokaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op dit moment heb ik hier een Compaq v70 voor me neus. Nu wil ik binnenkort een nieuwe computer kopen, zonder monitor, en deze oude nog gebruiken.

Hier wat specs over deze monitor.
http://www.zdnet.com/products/stories/reviews/0,4161,58605,00.html

Hier een stukje uit dit artikel:
17-inch Invar shadow-mask tube (0.28-mm dot pitch), 1,024-by-768 maximum recommended resolution (85-Hz refresh), 1,280-by-1,024 maximum resolution (60-Hz refresh). $699 direct.

Aangezien dit artikel's datum (1997). Is dit niet bepaald een nieuwe monitor meer.

Tevens staat er:
While it may not be the best choice as a multimedia monitor, the Compaq V70 remains a solid buy for typical corporate business applications.

Dus hij word niet bepaald als multimediabeeldscherm gebruikt. Nu zou ik dat graag wel willen, namelijk eind januari koop ik bijvoorbeeld een Asus V8200 64 MB GF3 Ti200 Pure

Is dit te doen? Immers, de videokaart zorgt toch gewoon dat die pixels gaan branden. En niet mijn monitor bepaald dat. Dus wat maakt een monitor eigelijk tot dusverre uit?
Refresh rate? Dus ga ik schokkerige beelden krijgen als ik hem bijvoorbeeld op 1,280-by-1,024 zet? Want dan is immers die refreshrate maar 65. Of is dat juist genoeg? Lijkt me wel leuk namelijk die resolutie, met zoeen kaart :D

Of raden jullie mij echt aan om een ander beeldscherm te kopen, omdat ik anders weinig winst haal uit die gf3?

//EDIT: Sorry, kom erachter dat ik het in het verkeerde forum heb geplaatst. Kunnen jullie mij vraag toch nog beantwoorden, of deze topic anders verplaatsen naar Videoplanken & Beeldkanonnen

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14:11

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Tjah, wat moet ik ervan zeggen.... :?

Je monitor is eigenlijk te oud om er nieuwe games op te spelen. De meeste spellen zijn het mooist @ 1024x767 en hoger. Die 65Hz refreshrate is ook niet echt geweldig... ik denk dat je beter een nieuwe monitor kan kopen.

Je hebt er zelf dan ook meer baat bij. :)
* Harmen heeft een LG 795FT+

Windows res @ 1280 x 1024 @ 85Hz 8-)

Whatever.

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 07:10
Op woensdag 02 januari 2002 23:20 schreef meendering het volgende:
Je monitor is eigenlijk te oud om er nieuwe games op te spelen. De meeste spellen zijn het mooist @ 1024x767 en hoger. Die 65Hz refreshrate is ook niet echt geweldig... ik denk dat je beter een nieuwe monitor kan kopen.
-)
Ongelooflijk dat je dat zo durft te zeggen, echt!
Ik heb deze monitor ook gehad, prima 17 inch monitor! De term "multimedia" is een marketingterm, moet je je niets van aantrekken. JIJ bepaalt of je monitor fijn is, niet het foldertje. In de praktijk kun je hier uitstekend mee gamen, op 1024x768 op 85 Hz als ik me niet vergis... 60 Hz is de maximum refresh rate bij een resolutie van 1280x1024.

ach...in een volgend leven lach je er om!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14:11

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Ik d8 dat 65Hz het max was op 1024 x 768.... zoja, dan krijg je koppijn van het trillen van het beeld.... ik kan het weten.

Je kan beter investeren in een monitor i.p.v bezuinigen, het gaat tenslotte om je ogen.

Whatever.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:18
Hmm.. Ik heb wel eens met die monitor gewerkt en ik vond het ding nog helemaal niet zo tegenvallen..
Dus als jij het ding goed vind... Gewoon op blijven werken..

Overigens zeggen die frequenties van compaq ook niet alles.. Ik heb zelf nog een P70, die 1600x1200@75Hz trekt (niet volgens de specs).. En een P110 op m'n werk die 1600x1200@120Hz trekt (wederom niet volgens de specs!)

(verder denk ik dat dit in VB thuis hoort!)

Verwijderd

moved HA >> V&B

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien de toch vrij positieve reacties van ex-v70 bezitters, denk ik er toch over om mijn monitor gewoon te blijven gebruiken. Blijkbaar was deze monitor in zijn tijd al vrij de tijd voorruit. 5 jaar is in computertermen toch echt wel al verouderd, normaal gesproken. Bedankt!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op woensdag 02 januari 2002 23:20 schreef meendering het volgende:

Je hebt er zelf dan ook meer baat bij. :)
* J0YR1D3R heeft een LG 795FT+

Windows res @ 1280 x 1024 @ 85Hz 8-)
Tip gebruik eens 1280x960, 1280x1024 is niet 4:3 dus je krijgt niet ronde rondjes.
* J0YR1D3R heeft ook een LG 795FT+ en krijgt morgen een nieuwe

En offe ontopic:
Die monitor is idd vrij oud, bij Mediamarkt heb je een schitterende Dell Trintron staan voor 499. Die Dot pitch van .28 is vrij veel.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

dit ding is toch heel goed bruikbaar op 1024 * 768 @ 85Hz (zoiezo de aanbevolen werkresolutie voor een 17 inch monitor) ... Heb hier een vergelijkbaar schermpje en dat werkt best goed op een GeForce :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Pagina: 1