Toon posts:

newsgroepen server chello

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn computer haalt heel langzaam bestanden en headers uit de newgroepen binnen de laatste tijd.
s'morgens gaat het goed maar s avonds super slecht.
Terwijl mijn verbinding gewoon goed is (net een test op speedsuite gedaan 148 kByte/s)
ook op de testpagina is alles in orde
heb ook verschillende server adressen gebruikt maar blijft zwaar $%#%.
Kan dit aan mij liggen of staan er bij upc filters verkeerd ingesteld op poort 119
Ik heb problemen sinds ik newspro na een trial periode probeerde te reggen , dat lukte maar newspro haald nu bijna niks meer op.
heb nu grabbit geinstald die het wel doet maar veel te langzaam.
Weet iemand wat

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-07 21:25

Bergen

Spellingscontroleur

De newsservers van Chello hebben al problemen sinds oktober 2000 geloof ik. Kan iemand van Chello Support dit bevestigen? Ik weet het niet zeker namelijk.

Als oplossing zou ik je kunnen aanbevelen: probeer een nieuwsserver van een andere provider. news.xs4all.nl bijvoorbeeld.

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht het al, maar dat werkt niet een server van een andere provider.

Verwijderd

Ik weet wel dat de newsservers inderdaad al lang problemen hebben, een exacte datum weet ik niet.

als je in Brabant woont is dit misschien het geval:

-----------
Symptomen: klanten met een 62.195.*.* ip adres die in brabant wonen kunnen niet op de news.brabant.chello.nl server komen.

Akties: klanten tijdelijk news.arnhem.chello.nl laten gebruiken
-----------

anders is het nog altijd afwachten totdat de servers, etc eens een keer opgeschoont worden. maarja, je kent UPC als het gaat om vervangen van kasten, daar hebben ze de $$ niet echt meer voor lijkt het. zoniet duurt het wel zeer lang voordat het goed werkt.

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:49

Wimo.

Shake and Bake!

Mooi dat er een topic over wordt geopend :)

Ik zit sinds kort ook te spelen met die nieuwsgroepen.. wat vooral erg irri is is het feit dat mijn downloads constant van 0 naar 140+ schieten.. en soms hele tijden stil staan!

Edit: Als iemand nog andere alternatieve nieuwsservers heeft (naast die van chello) dan hoor ik het graag :) Ik wil eventueel ook wel betalen maar begin niet aan dat cc geneuzel :)