Toon posts:

Oude Elpees via computer naar CD ??

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Een tijdje geleden las ik, dat het mogelijk is om oude elpees via de computer op te nemen en later in te branden in CD's.
Weet iemand hoe dit in zijn werk gaat en waar ik eventuele software kan vinden.

havel

• chaozz
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-07 12:04
lijkt me vrij eenvoudig..
je speelt de plaat af via een versterker? sluit die versterker (line out) aan op de line in van je soundcard.

neem de nummers van die plaat op in WAV met een WAV editor (zijn er genoeg).

je hebt nu de nummers in wav. bij adaptec easy cd creator krijg je Spin Doctor. die haalt tikjes, ruis en krasjes (zoveel mogelijk) uit oude opnames vandaan... laat die er even overheen fietsen.

dan brand je de WAV files op een cd (bijv. met easy cd creator 4)

legio mogelijkheden...
eigenlijk kon je dit zelf wel verzinnen~!

chaozz.nl | RetroGameCouch

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-08 12:02

Nietzman

Woei!

nee hoor, chaos heeft niet gelijk, weet je wat je moet doen?.... je moet een schaar nemen, en de plaat een beetje bijwerken, zodat hij in je cdrom past, en dan kan je met clonecd (clonelp) een copietje maken....
tot zo ver mijn onzinnige antwoord....

Verwijderd

Ik doe het regelmatig oude vinyl opname overzetten naar de computer.

Je sluit je platenspeler op je versterker aan, en vandaar een audio kabeltje naar je geluidskaart.

Ik gebruik Soundforge om daadwekelijk opname te maken. Met Soundforge kun je ook heel professioneel allerlei klikjes en krassen weghalen. Je kunt zo wie zo met soundforge heel veel ''geintjes'' met de muziek uithalen. Eigenlijk alles wat je nodig hebt.

Je kunt klikken en krasjes ook automatisch laten weghalen, maar handmatig geeft het beste resultaat. Als je het echt perfekt wil doen gaat er wel heel veel tijd inzitten (ook al voordat je het programma onder de knie hebt) Maar het is maar net welke kwaliteits eisen je stelt, en in wat voor conditie de vinyl lp of single nog is.

Maar goed, via Soundforge save je de opname als wav file, en daarna kun je hem op cd branden. Zo kun je ook concerten van de radio of de tv of van video op cd branden. Net wat je wilt :)

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

SoundForge roeleert zwaaaaaaaar een echte aanrader.

Greetz Jur

• obme_ief
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-05-2022

obme_ief

houd niet van wannebe modjes

is er nog iets voor steinberg's "clean plus!" te zeggen?

tijd voor verandering.

• Roel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-08 07:47

Roel

screen -x addict

steinberg's clean plus vind ik een beetje een wazig programma.
Ik heb zelf Cool Edit 2000, dat werkt ook lekker.

Ik zoek nou alleen nog een programma dat bijvoorbeeld vrijdags tussen 12 en 2 'smiddags een wavje kan opnemen. Dan komt Leuk is anders met dolfjansen op de radio :)

Resistance is futile (If < 1 Ohm)

Pagina: 1