Just 'cause I'm paranoid doesn't mean they're not after me | The only operating system that does what you want: LFS
Dat zul je via cryptografische filesystemen op moeten lossen volgens mij, en die zitten volgens mij in de international kernel patch, die je op Kernel.org kunt vinden..Op woensdag 02 januari 2002 21:56 schreef tOcoOl32 het volgende:
Er zijn zat programma's die files kunnen encrypteren of virtual volumes kunnen maken enzow maar ik wilde eigenlijk mijn hele linuxschijf encrypteren ook zo dat als de schijf in een ander systeem wordt geplaatst je er niks aan hebt.
Weet iemand een programma ervoor of hoe je zoiets moet aanpakken ?
ik zou toch zweren, dat dat vroeger op kerneli.org ofzoiets stond
Verder heb ik er volgens mij ook wel eens iets op Slashdot over dit onderwerp gelezen, dus daar kun je ook ff de search gebruiken hiervoor..
God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt
Er was meen ik een experimentele kernelpatch waarmee je ge-encrypte ext2 filesystems kon maken... Ik zou eens zoeken met google en op freshmeat (zoektermen: linux ext2 encrypt).Op woensdag 02 januari 2002 21:56 schreef tOcoOl32 het volgende:
Aangezien ik nogal wat 'gevoelige' data op mijn harde schijf heb staan wilde ik eigenlijk dit eens proberen.
Er zijn zat programma's die files kunnen encrypteren of virtual volumes kunnen maken enzow maar ik wilde eigenlijk mijn hele linuxschijf encrypteren ook zo dat als de schijf in een ander systeem wordt geplaatst je er niks aan hebt.
Weet iemand een programma ervoor of hoe je zoiets moet aanpakken ?
Nirvana!(just because you're paranoid doesn't mean they're not after you)
Met de juiste zoektermen kwam ik in ieder geval alvast op http://encryptionhowto.sourceforge.net/ perfect wat ik zocht 
voordat ik hiermee ga beginnen wacht ik nog wel eventjes tot de laatste crypto kernelpatch voor 2.4.16 uit zijn testing fase is vind het een beetje risky om die te gebruiken hmm
ennu nirvana rocks
voordat ik hiermee ga beginnen wacht ik nog wel eventjes tot de laatste crypto kernelpatch voor 2.4.16 uit zijn testing fase is vind het een beetje risky om die te gebruiken hmm
ennu nirvana rocks
Just 'cause I'm paranoid doesn't mean they're not after me | The only operating system that does what you want: LFS