Op donderdag 03 januari 2002 03:53 schreef Reflex het volgende:
respect, maar als er een een innovatief bedrijf is, dan is Apple t echt wel! die een beetje in een adem/zin met microsoft noemen is gewoon NOT done!
Naja... Ze hebben best gave dingen gedaan (laten zien dat je een UNIX zo kunt maken dat lastige details netjes afgeschermd zijn enzo, gigabit ethernet en firewire in alle nieuwe compu's), maar echt revolutionaire ideëen heb ik van Apple eigenlijk niet gezien. Maar ik ken Apple ook niet zo heel erg goed (ik heb niet veel tegen Apple overigens, mocht je dat denken).
verder had XeroX de GUI gejat van Dough Engelbart, hij heb de GUI en de muis bedacht. en de PostScript(aka JaM) is keihard gejat van John Warnock.
Ah, dat wist ik niet.
Op donderdag 03 januari 2002 16:17 schreef RG© het volgende:
Intel: een van de eerste werkbare transistor processors (nee dat was niet AMD voor de freaks hier)
I beg to differ... Intel was zeker niet de eerste met werkbare CPUs en x86 (wat het resultaat is van Intels eerste CPUs) is een mess.
Wat Intel wel mooi gedaan heeft is eenvoudige systemen goedkoop massaproduceren en aan het gewone publiek verkopen, iets wat toentertijd buiten ieders verwachtingen lag, maar het heeft ook voor een diversiteit gezorgd die de x86 mess alleen maar groter maakt.
Op donderdag 03 januari 2002 16:43 schreef Reflex het volgende:
linus is pas een aap... die vent is net zow zielig als bill gates. ik gebruik linux ook,. maar dat maakt hem zeker niet tot god....
Nounou...
Ik gebruik ook GNU/Linux, en beschouw Linus (en niemand anders btw, maar dat is een discussie apart) niet als god.
Maar om hem aap/zielig te noemen? Mijn indruk van hem is dat het best een toffe kerel is... Hij heeft iets gaafs geprogd en dit met mensen gedeeld, met alle gevolgen van dien.
Hij heeft humor, en ik vind dat hij de positie als betwiste 'leider' van GNU/Linux goed draagt (namelijk gewoon lekker kernelhacken en verder zich weinig bemoeien met politieke zaken, iedereen in zijn waarde latend en niet op Windows zeikend).
Ik weet niet of Bill Gates zielig is, dus een vergelijking kan ik niet zo goed trekken. Maar ik heb weinig behoefte om het te weten eigenlijk.
Op donderdag 03 januari 2002 17:03 schreef beelzebubu het volgende:
Linux is 'free as in speech' (vrij). Je mag er mee doen wat je wilt. Dat is politiek, geen geldkwestie

Precies

Het impliceert min of meer dat het gratis te verkrijgen is, maar dat vind ik eigenlijk maar een (prettige) bijzaak.
Op donderdag 03 januari 2002 18:20 schreef mithalph het volgende:
Een flink aantal Linux-advocates is minstens zo sneu als zij vinden dat Microsoft is.
Slechts enkelen komen verder dan 'Typisch M$ wat sneu', en nog minder weet juiste feiten en argumenten te noemen.
Tsja

What can I say...
Ik zou zeggen: probeer er iets aan te doen: probeer mensen dieper te laten denken dan hun OS diep is.
Aan de andere kant: de negatieve dingen die ik over MS hoor stapelen zich wel op, en dan doe ik nog niet eens moeite om die negatieve dingen op te zoeken... Misschien
is het wel typisch voor MS.
Over andere monopolisten (ja, die zijn er) hoor je zelden zoveel gezeur. Unilever bijvoorbeeld (die al als voorbeeld in verscheidene andere discussies is aangehaald) heeft een erg groot gedeelte van de levensmiddelenmarkt in handen (Het feit dat er verschillende merken zijn doet er weinig toe... Veel van dat soort spul wordt toch door Unilever geproduceerd). Toch hoor je hier nooit iets over. Misschien omdat zij (ondanks het feit dat ze een monopolie hebben) kwaliteit leveren. (Just a thought)