Toon posts:

Dit slaat weer nergens op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
http://www.microsoft.com/Windows/embedded/xp/evaluation/compare/notlinux.asp

Wat een hufters daar bij M$

Vinden jullie niet?

Waarom nu speciaal Linux weer?? Ik bedoel Psion en Palm zijn er ook

Alleen het feit al dat ze als pagina "notlinux.asp" gebruiken

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Dit klopt dan al niet :
An OS foundation with proven performance and reliability

Dat reliability klopt nie echt ,als ik een servertje neerzet heb ik meer vertrouwen dat ie blijft lopen met linux als met windows.

Verwijderd

En dan nog een opmerking "Linux is not free".

Heb je dat gelezen, die gasten lullen een heel wat verkeerds.

Linux is de kernel en deze is gratis.

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:20

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Vrij oud nieuws al weer, er is al een soort 'tegenbericht' opgesteld op www.linuxdevices.com. Zie voor een lijst met nieuws hierover deze link

[edit: overigens heeft Microsoft ook een dergelijke vergelijking staan van XP-Embedded met Wind River. Zie hier.]

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 16:08

deadinspace

The what goes where now?

Op woensdag 02 januari 2002 21:52 schreef Markiedam het volgende:
Tsja, uit zulk soort streken (dit is allesbehalve het enige document van MS van deze strekking) kan ik maar 1 ding opmaken: MS is bang.
Op woensdag 02 januari 2002 21:56 schreef Bartjuh het volgende:
Dit klopt dan al niet :
Mja, dat document is 95% onzin hoor...
Op woensdag 02 januari 2002 21:59 schreef snakeeye het volgende:
Tis nog wat erger... De kernel en de base tools/libs (en nog meer software als XFree, GNOME, KDE, apache, enz) zijn Free.
En dan Free als in 'vrij', niet als in 'gratis'. Dit betekent onder andere dat

• Er absoluut geen restricties op het gebruik van de software zitten
• Het ongelimiteerd te verspreiden (kopieren, verkopen) is.
• Source code verkrijgbaar is, en dat je deze aan mag passen en her-verspreiden.

Tgaat dus ietsje verder dan alleen de kernel en ietsje verder dan alleen gratis :)

• odysseus
  • Laatst online: 17:20

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Overigens zijn dit altijd weer leuke momenten om de uitspraak van Gandhi weer eens boven te halen:

First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• zwik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-08 09:17

zwik

randomized

De kunst is lezen ;) er staat het volgende:
While the Linux kernel may be available at no charge under Open Source, the total cost profile of an embedded device is a function of multiple factors, including:
Er staat dus ook dat de Linux kernel gratis is, maar dat het bouwen van een embedded systeem met Linux erop duurder is :? ;) .

• Solarsparc
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:34
Haha typische uiting van ph34r :)

• markvt
  • Laatst online: 16:06

markvt

Peppi Cola

Op woensdag 02 januari 2002 22:22 schreef deadinspace het volgende:

<li> Het ongelimiteerd te verspreiden (kopieren, verkopen) is.
</li>

urrr, verkopen :? da mag nie dus

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

• cobratbq
  • Laatst online: 17-12-2015
http://www.microsoft.com/Windows/embedded/xp/evaluation/compare/notlinux.asp

Vinden jullie niet?
Dit is ook gewoon weg te asociaal voor woorden. Dit is geen reclame, dit is het afbreken van je concurrenten. Dit is nu een typisch geval van niet tegen verlies kunnen. Ik vind het niet erg als er iets afgebroken wordt. Doe ik zelf ook wel eens :) . Dat mag toch als je het ergens niet mee eens bent, zeker als je met goede argumenten komt. Maar de boel aan elkaar liegen maakt het er niet beter op. Zeker omdat microsoft toch al voor vanalles en nog wat aangeklaagd wordt. Zoals die melkpakken met anti-novell reclame enzo. Hoezo misbruik maken van de monopoly positie. :( :( :( :( :(
Waarom nu speciaal Linux weer?? Ik bedoel Psion en Palm zijn er ook
Is Psion niet failliet?
Ik dacht dat ik ooit zoiets gehoord heb.
Alleen het feit al dat ze als pagina "notlinux.asp"
gebruiken
Je kan zeggen wat je wilt, maar de naam zegt wel wat de inhoud is. Beter kan je hem niet kiezen :)

One ring to rule them all, one ring to find them, one ring to bring them all, and in darkness bind them...

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

Op woensdag 02 januari 2002 22:37 schreef markvt het volgende:
urrr, verkopen :? da mag nie dus
Mja, depends... Zie [topic=365915/1/25]

Verwijderd

http://www.newsforge.com/article.pl?sid=02/01/02/1353223&mode=thread
Nog zo'n mooi voorbeeld van hoe de vijand Linux te bestrijden. Imho is er maar 1 oplossing. Stoppen met het aanschaffen en gebruiken van Microsoft software. En dat is precies wat ik een aantal maanden geleden al heb gedaan. :)

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 16:52

jep

Ik ook :) Ze zijn bang, dat is duidelijk :)

Wildhagen is de enige overgebleven fanatieke supporter :D

• Mart!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-08 11:48
Wat zouden we zeggen van een url als linux.org/notwindows.php??

Nee, dat zou wel grappig zijn.

Natuurlijk doet M$ er alles aan om Linux buiten de deur te houden. En ja, misschien zijn ze bang, maar dergelijke vergelijken zijn we in het verleden ook al tegengekomen.

Dit is zeker niet als flame bedoeld en ik ben ook zeker geen MS fan (Ik draai thuis 2x windhoos en 1x Linux) maar dit is wel weer een duidelijke flame richting MS.

Microsoft verdedigt zich als het aangevalle nwordt, en daarbij worden bepaalde zaken mooier voorgedaan als ze zijn. Dat noemen ze marketing. (Denk eens aan de sketch van Herman Finkers en de verkoper die de klant doorverwijst naar de overkant omdat ze daar meer keuze hebben. Daar zou MS nou eenmaal niet aan beginnen)

• moto-moi
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Vinden jullie niet?
Ach ik begin er gewend aan te raken :

Halloween documents

Eerst Halloween document is uit 1998 (Sjips.. Ik kan me dat verhaal op Slashdot nog herrineren * moto-moi wordt oud :) )
En de laatste is geloof ik van 2000 ofzo..

En geef toe, tis een leuke theorie, 'if you can't beat them, flame them to death' ?
Wat we hierdoor weten, is dat Microsoft vreselijk bang is voor Linux. En ach, of dat logisch is.. Ik denk, ik _hoop_ beter gezegt, dat Linux nog niet klaar is om alle newbies op te vangen...

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-07 21:13

Servowire

prutser:~#

lol @ Microsoft

Sorry hoor, wat sneu :Y)

met papier mache kun je alles maken!!

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:47

Duinkonijn

Huh?

Op woensdag 02 januari 2002 21:56 schreef Bartjuh het volgende:
Dit klopt dan al niet :

Dat reliability klopt nie echt ,als ik een servertje neerzet heb ik meer vertrouwen dat ie blijft lopen met linux als met windows.
je moet ze gewoon goed configureren.
Ik werk met netservers van hp en die dingen draaien contenu van af 97. Ze gaan alleen down bij update of power-down.

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:21
For example, there are at least five different window managers and at least four competing browsers, increasing programming complexity and reducing the pool of available developers.
Dat is juist de kracht van linux, de keuze die je hebt.....

[edit]
Linux is a follower, not an innovator.
WTF???
Ach, er valt niet echt met die jongens te praten die dit paginaatje hebben gemaakt geloof ik.

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-08 14:28

Apache

amateur software devver

dit is nu eenmaal de marketing van een groot bedrijf, jammer is dat sommige mensen het geloven, vaak out-of-school developers die enkel mooi hun les hebben geleerd en met ms-shit hebben gewerkt, wat wel jammer is, maar meestal veranderd dat wel wanneer ze meer ervaring opdoen :)

If it ain't broken it doesn't have enough features

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Om te kotsen is dit!!!

• marcelk
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik moet zeggen dat ik kostelijk heb kunnen lachen om het verzinseltje van MS :)

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

Op donderdag 03 januari 2002 00:07 schreef MikeN het volgende:
code:
1
Linux is a follower, not an innovator.

WTF???
Ach, er valt niet echt met die jongens te praten die dit paginaatje hebben gemaakt geloof ik.
Zit wel degelijk veel waarheid in hoor... Het grote concept van het OS is gejat van UNIX, het windowing system is een implementatie van (het niet zelf-verzonnen) X, de GUI is een samenraapsel van ideëen van o.a. NeXTSTEP, MacOS, Windows, CDE, VUE en nog ouder spul waar ik niet mee bekend ben.

Uiteraard zijn op vele fronten wel innovaties te vinden in GNU/Linux, maar het is niet de innovatie zelve.
GNU/Linux is imho een mooie combinatie van bewezen, veelgebruikte technieken met wat innovaties, waar plaats is voor nieuwe ideëen.

Hetgene wat zo 'fout' aan dat regeltje van MS is, is dat zij ermee suggereren dat ze zelf wel de innovatie zelve zijn, wat evenmin waar is. MS heeft (net als de meeste andere groepen als Apple, IBM, GNU/Linux, enz) ook wat vernieuwende ideëen gehad en toegepast. Maar ondanks het feit dat ze met het woord 'innovatie' smijt daar waar ze er de kans toe krijgt is ook MS bepaald niet de innovatie zelve.

MIT, AT&T, Bell Labs, Xerox PARC... DAT zijn (/waren) de echte innovators!
Dezen zijn oa verantwoordelijk voor het uitvinden van C, UNIX, het window-menu-pointer-icon concept, ethernet, Free software, en hebben er voor gezorgd dat het internet zo groot is kunnen worden (het internet was begonnen door de Amerikaanse defensie, met een ietwat ander doel, magoed).

Verwijderd

[enigszins offtopic]
bereid je maar voor! zaterdag komt 'hackers' op tv. dan krijg je alle 14 jarige microsofties die denken, hmmm unix->linux, yeah! dat ga ik doen! komt er hier een hele stroom linuxertjes binnen :D :D :D
ze moeten die films verbieden
[/enigszins offoptic

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-08 14:28

Apache

amateur software devver

Op donderdag 03 januari 2002 03:38 schreef Reflex het volgende:
[enigszins offtopic]
bereid je maar voor! zaterdag komt 'hackers' op tv. dan krijg je alle 14 jarige microsofties die denken, hmmm unix->linux, yeah! dat ga ik doen! komt er hier een hele stroom linuxertjes binnen :D :D :D
[/enigszins offoptic
idd |:(
krijg je van die mensen op je icq lijst: hey jij hebt al met linux gewerkt he
jah
ziet er wel koel uit zo in 3D door je systeem vliegen

...
|:( |:(

(hackers 2: takedown veel realistischer, was ook op een waar gebeurd verhaal gebaseerd dacht ik)

If it ain't broken it doesn't have enough features

Verwijderd

Op donderdag 03 januari 2002 01:45 schreef deadinspace het volgende:

[..]
respect, maar als er een een innovatief bedrijf is, dan is Apple t echt wel! die een beetje in een adem/zin met microsoft noemen is gewoon NOT done!

verder had XeroX de GUI gejat van Dough Engelbart, hij heb de GUI en de muis bedacht. en de PostScript(aka JaM) is keihard gejat van John Warnock.

XeroX PARC heb veel uitgevonden, maar ook gestolen!

verder:
praise the lords... (Steve Jobs en Steve Wozniak( (8> ) that is)

Verwijderd

Op donderdag 03 januari 2002 03:51 schreef Apache het volgende:

[..]
(hackers 2: takedown veel realistischer, was ook op een waar gebeurd verhaal gebaseerd dacht ik)
kevin mitnick jah.... loser... t is een groot 'oh wat is mitnick goed' film... :r :r realistischer, maar ook ideolistisch...

dade murphy kix ass!

• RG
  • Laatst online: 28-11-2025

RG

Lambda

Op donderdag 03 januari 2002 03:53 schreef Reflex het volgende:
verder:
echt niet. Steve Jobs is een aap ;) Les het boek van Linus er maar op na.
Als we het over innovatie hebben dan is een ding duidelijk: dan hebben we het ZEKER niet over Microsoft. Microsoft vind een nieuwe knop in IE al innovatie, das gewoon onzin.
Innovatie komt van universiteiten en een aantal bedrijven, waaronder:
AT&T: (was dat vroeger geen beel labs?): Unix en veel aanverwante dingen
XEROX: Beginselen der GUI
Intel: een van de eerste werkbare transistor processors (nee dat was niet AMD voor de freaks hier)
Transmeta: ja ook die doen mooi werk, namelijk een compleet nieuwe concept gebruiken om CPU's bouwen
IBM: kennen jullie de ENIAC nog? ik niet, maar dat was wele en van de eerste computers (stamt uit eind jaren 30). en daar waren ze toen trotst op, hebben ze meteen Pi tot in 2037 decimalen hebben berekend.
3dfx: eerste die een hardwarematige 3D accelerator bouwde voor in een pc. Zijn hebben de computer voor goed superieur gemaakt aan consoles.

Dus dat zijn de echte innovators en er zijn er nog wel meer trouwens. Apple, tja dat was wel de eerste die een goede gebruikersinterface maakte, maar uitgevonden hebben ze hem niet.

[deze advertentieruimte is te koop]

Verwijderd

Op donderdag 03 januari 2002 16:17 schreef RG© het volgende:

[..]

echt niet. Steve Jobs is een aap ;) Les het boek van Linus er maar op na.
linus is pas een aap... die vent is net zow zielig als bill gates. ik gebruik linux ook,. maar dat maakt hem zeker niet tot god....
AT&T: (was dat vroeger geen beel labs?): Unix en veel aanverwante dingen
was bell labs jah
XEROX: Beginselen der GUI
*en je gaat niet verder voor de koelkast!
XeroX heeft de beginselen van de GUI gejat van Dough Engelbart, ze hebben daar enkel op verderborduurd en dat maakt ze, op GUI gebied niets beter dan Apple of Microsoft of wie dan ook.
Dus dat zijn de echte innovators en er zijn er nog wel meer trouwens. Apple, tja dat was wel de eerste die een goede gebruikersinterface maakte, maar uitgevonden hebben ze hem niet.
en XeroX ook zeker niet

iedereen denkt altijd dat xerox de GUI bedacht heeft. net als PostScript, well forget about it, daar werd net zo hard gejat...

Verwijderd

Het feit dat je iets kan gratis kan downloaden maakt het nog niet gratis (shareware, freeware), er zit ontwikkeltijd in, compiletijd, tijd = geld.... etc. Linux is slechts tot op zekere hoogte 'free as in beer' (gratis).

Linux is 'free as in speech' (vrij). Je mag er mee doen wat je wilt. Dat is politiek, geen geldkwestie :)

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Een flink aantal Linux-advocates is minstens zo sneu als zij vinden dat Microsoft is.
Slechts enkelen komen verder dan 'Typisch M$ wat sneu', en nog minder weet juiste feiten en argumenten te noemen.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

respect, maar als er een een innovatief bedrijf is, dan is Apple t echt wel! die een beetje in een adem/zin met microsoft noemen is gewoon NOT done!
Naja... Ze hebben best gave dingen gedaan (laten zien dat je een UNIX zo kunt maken dat lastige details netjes afgeschermd zijn enzo, gigabit ethernet en firewire in alle nieuwe compu's), maar echt revolutionaire ideëen heb ik van Apple eigenlijk niet gezien. Maar ik ken Apple ook niet zo heel erg goed (ik heb niet veel tegen Apple overigens, mocht je dat denken).
verder had XeroX de GUI gejat van Dough Engelbart, hij heb de GUI en de muis bedacht. en de PostScript(aka JaM) is keihard gejat van John Warnock.
Ah, dat wist ik niet.
Op donderdag 03 januari 2002 16:17 schreef RG© het volgende:
Intel: een van de eerste werkbare transistor processors (nee dat was niet AMD voor de freaks hier)
I beg to differ... Intel was zeker niet de eerste met werkbare CPUs en x86 (wat het resultaat is van Intels eerste CPUs) is een mess.
Wat Intel wel mooi gedaan heeft is eenvoudige systemen goedkoop massaproduceren en aan het gewone publiek verkopen, iets wat toentertijd buiten ieders verwachtingen lag, maar het heeft ook voor een diversiteit gezorgd die de x86 mess alleen maar groter maakt.
Op donderdag 03 januari 2002 16:43 schreef Reflex het volgende:
linus is pas een aap... die vent is net zow zielig als bill gates. ik gebruik linux ook,. maar dat maakt hem zeker niet tot god....
Nounou...
Ik gebruik ook GNU/Linux, en beschouw Linus (en niemand anders btw, maar dat is een discussie apart) niet als god.
Maar om hem aap/zielig te noemen? Mijn indruk van hem is dat het best een toffe kerel is... Hij heeft iets gaafs geprogd en dit met mensen gedeeld, met alle gevolgen van dien.
Hij heeft humor, en ik vind dat hij de positie als betwiste 'leider' van GNU/Linux goed draagt (namelijk gewoon lekker kernelhacken en verder zich weinig bemoeien met politieke zaken, iedereen in zijn waarde latend en niet op Windows zeikend).
Ik weet niet of Bill Gates zielig is, dus een vergelijking kan ik niet zo goed trekken. Maar ik heb weinig behoefte om het te weten eigenlijk.
Op donderdag 03 januari 2002 17:03 schreef beelzebubu het volgende:
Linux is 'free as in speech' (vrij). Je mag er mee doen wat je wilt. Dat is politiek, geen geldkwestie :)
Precies :)
Het impliceert min of meer dat het gratis te verkrijgen is, maar dat vind ik eigenlijk maar een (prettige) bijzaak.
Op donderdag 03 januari 2002 18:20 schreef mithalph het volgende:
Een flink aantal Linux-advocates is minstens zo sneu als zij vinden dat Microsoft is.
Slechts enkelen komen verder dan 'Typisch M$ wat sneu', en nog minder weet juiste feiten en argumenten te noemen.
Tsja :{ What can I say...
Ik zou zeggen: probeer er iets aan te doen: probeer mensen dieper te laten denken dan hun OS diep is.

Aan de andere kant: de negatieve dingen die ik over MS hoor stapelen zich wel op, en dan doe ik nog niet eens moeite om die negatieve dingen op te zoeken... Misschien is het wel typisch voor MS.

Over andere monopolisten (ja, die zijn er) hoor je zelden zoveel gezeur. Unilever bijvoorbeeld (die al als voorbeeld in verscheidene andere discussies is aangehaald) heeft een erg groot gedeelte van de levensmiddelenmarkt in handen (Het feit dat er verschillende merken zijn doet er weinig toe... Veel van dat soort spul wordt toch door Unilever geproduceerd). Toch hoor je hier nooit iets over. Misschien omdat zij (ondanks het feit dat ze een monopolie hebben) kwaliteit leveren. (Just a thought)

Verwijderd

Op donderdag 03 januari 2002 20:10 schreef deadinspace het volgende:
Nounou...
Ik gebruik ook GNU/Linux, en beschouw Linus (en niemand anders btw, maar dat is een discussie apart) niet als god.
Maar om hem aap/zielig te noemen? Mijn indruk van hem is dat het best een toffe kerel is... Hij heeft iets gaafs geprogd en dit met mensen gedeeld, met alle gevolgen van dien.
Hij heeft humor, en ik vind dat hij de positie als betwiste 'leider' van GNU/Linux goed draagt (namelijk gewoon lekker kernelhacken en verder zich weinig bemoeien met politieke zaken, iedereen in zijn waarde latend en niet op Windows zeikend).
Ik weet niet of Bill Gates zielig is, dus een vergelijking kan ik niet zo goed trekken. Maar ik heb weinig behoefte om het te weten eigenlijk.
dat was een 'ik speel de bal terug' opmerking naar RG :) NOFI to linus.

ik bedoel daarmee, linus komt net om de hoek kijken, terwijl mensen als steve jobs toch al heel lang meedraaien, hij mag best wat respect tonen voor t werk wat steve heeft vericht.

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

Op donderdag 03 januari 2002 20:22 schreef Reflex het volgende:
dat was een 'ik speel de bal terug' opmerking naar RG :) NOFI to linus.

ik bedoel daarmee, linus komt net om de hoek kijken, terwijl mensen als steve jobs toch al heel lang meedraaien, hij mag best wat respect tonen voor t werk wat steve heeft vericht.
Oh mja, over dat innovativiteitsgebeuren... Hij heeft vast prachtige oplossingen in de kernel moeten bedenken, maar mega-innovatief, nee idd.

• Korn21
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-03-2017
Dit is gewoon marketinggeblaat. Mensen die echt verstand van OS-en hebben, zullen wel weten dat MicroSoft nu maar wat neerkalkt om Linux embedded in een slecht daglicht te plaatsen!

|Specs|

Verwijderd

Topicstarter
Laten we met z'n allen een e-mail sturen naar Microsoft dat dit nergens op slaat... :)

• Brent
  • Laatst online: 15:13
Op woensdag 02 januari 2002 23:24 schreef janjanjansen het volgende:
Imho is er maar 1 oplossing. Stoppen met het aanschaffen en gebruiken van Microsoft software. En dat is precies wat ik een aantal maanden geleden al heb gedaan. :)
Dat is iets wat ik nooit heb gedaan :)
For example, there are at least four competing browsers
Alsof dat niet voor windows geld...

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Verwijderd

Het feit dat jullie discusieren over wie wat heeft uitgevonden. Is het
bewijs dat open source de grootste innovatie in de software industrie is.

Kijk maar naar de commerciele software industrie, niemand is echt innovatief.
Die heeft het weer van die, maar die heeft het kleine eerste zetje gegeven
wat leidt tot die groote innovatie. Dit pricipe is open source ten top. Dit is
het enige wat echte innovatie voortbrengt. Innovatie breng je niet alleen maar
met zijn allen.

Dus open source is de grootste innovatie van de software industrie, ongeacht hoe
het er gekomen is.

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Tsja :{ What can I say...
Ik zou zeggen: probeer er iets aan te doen: probeer mensen dieper te laten denken dan hun OS diep is.
Dat doe jij al vrij goed, moet ik zeggen :)
Aan de andere kant: de negatieve dingen die ik over MS hoor stapelen zich wel op, en dan doe ik nog niet eens moeite om die negatieve dingen op te zoeken... Misschien is het wel typisch voor MS.
Dat begin ik ook zo te denken. Gelukkig neemt ook de massa niet meer alles van MS voor lief, dat is een goed teken.
Op donderdag 03 januari 2002 20:59 schreef Korn21 het volgende:
Dit is gewoon marketinggeblaat. Mensen die echt verstand van OS-en hebben, zullen wel weten dat MicroSoft nu maar wat neerkalkt om Linux embedded in een slecht daglicht te plaatsen!
Dat bedoel ik: inhoudelijke argumentatie nul. Microsoft is slecht, en Linux is goed. 'Mensen die echt verstand van OS-en hebben'. Hoezo suggestief, of gewoon maar gelijk drogreden? :Z

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

Op donderdag 03 januari 2002 23:24 schreef mithalph het volgende:
Dat doe jij al vrij goed, moet ik zeggen :)
* deadinspace doet zijn best.
Dat bedoel ik: inhoudelijke argumentatie nul. Microsoft is slecht, en Linux is goed. 'Mensen die echt verstand van OS-en hebben'. Hoezo suggestief, of gewoon maar gelijk drogreden? :Z
Nouja, hij zegt niet dat 'mensen die echt verstand van OS-en hebben' GNU/Linux gebruiken, maar dat die mensen door het onzin-verhaaltje heenzien en zelf beslissen (tenminste, dat maak ik eruit op).

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Op donderdag 03 januari 2002 23:55 schreef deadinspace het volgende:

Nouja, hij zegt niet dat 'mensen die echt verstand van OS-en hebben' GNU/Linux gebruiken, maar dat die mensen door het onzin-verhaaltje heenzien en zelf beslissen (tenminste, dat maak ik eruit op).
Dat bedoel ik ook niet, maar meer dat z'n arguement (mensen die verstand van OS-en hebben) een non-argument is. Een beetje suggestief zonder echt onderbouwing.

Ik gebruik deze reactie ff als voorbeeld, maar je ziet het overal (van slashdot tot GoT) zo vaak voorkomen. Argumentatie-loos zwart/wit (Microsoft/de rest) denken. De werkelijkheid is vaak vele malen genuanceerder.

• RG

RG

Lambda

I beg to differ... Intel was zeker niet de eerste met werkbare CPUs en x86 (wat het resultaat is van Intels eerste CPUs) is een mess.
Wat Intel wel mooi gedaan heeft is eenvoudige systemen goedkoop massaproduceren en aan het gewone publiek verkopen, iets wat toentertijd buiten ieders verwachtingen lag, maar het heeft ook voor een diversiteit gezorgd die de x86 mess alleen maar groter maakt.
Ja dat bedoelde ik ook eigenlijk (kromme zin). Intel was de eerste met een CPU waar de consument ook nog wat aan had. De transistor is al eind jaren 50 uitgevonden bij Texas Instruments meen ik. Intel kwam pas begin jaren 70 met een CPU op de proppen.
Maar de Intel CPU was er toch wele en revolutionaire. Ze hebben er zo ongeveer de hele jaren 60 aan besteed om transistors te verkleinen en bij elkaar te stoppen: de geboorte van de chip. Toen die er was, zijn ze eigenlijk ook maar meteen begonnen met Unix te ontwikkelen :)
Ik zie Linus helemaal niet als God. Ik vind wel dat hij aardige ideëen heeft. Hij is gewoon wat hij is: een kernel hacker. Het zal hem verder een worst zijn wat andere mensen allemaal vinden en zal er ook weinig aandacht aan besteden. Je zal dan ook nooit statements van hem zien. Maar zijn ideëen steun ik wel. Namelijk vooral het respecteren van de keuzes van mensen.
Hij is vaak negatief in de pers geweest, maar het is gewoon geen PR man. Als je zijn boek leest, dan snap je alles wel. Staan ook dingen in over Steve Jobs. Hoe Steve Jobs al vrij snel aan Linus vroeg of hij Linux niet wilde opgeven en bij Apple komen werken. Maar daar bleef het niet bij en begon Linux de grond in te boren. Een zelfde soort verhaal verteld hij over Sun. Ik vind het prachtig dat iemand die zo bekend is gewoon zichzelf is en zich niet graag ziet als leider, maar gewoon het hele Linux gebeuren als een leuke hobbie.
en XeroX ook zeker niet
iedereen denkt altijd dat xerox de GUI bedacht heeft. net als PostScript, well forget about it, daar werd net zo hard gejat...
Dat vind ik eigenlijk een dom statement. De eigenlijke uitvinders kom je maar zelden te weten. Een GUI bedenk je niet, dat is het samenkomen van meerdere concepten waar Xerox voor het eerst iets werkbaars van gemaakt heeft. Net of alleen Xerox gejat heeft, uiteindelijk iedereen. Iets nieuws uitvinden is vaak slechts het combineren van reeds bestaande technieken en ideëen.

Wat mij echter stoort is dat Microsoft doet alsof ze alles zelf uit hebben gevonden, beetje Big Brother achtig. Microsoft heeft IMHO vrijwel niets nieuws uitgevonden. Anders mag iemand mij dat nu even vertellen :)

• MBMarduk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

MBMarduk

BAR-baar

Op donderdag 03 januari 2002 03:38 schreef Reflex het volgende:

[enigszins offtopic]

[/enigszins offoptic
<voice=BatMan>
Which bat-channel/ what bat-time??
</voice>

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

Op vrijdag 04 januari 2002 01:39 schreef RG© het volgende:
Toen die er was, zijn ze eigenlijk ook maar meteen begonnen met Unix te ontwikkelen :)
Intel? UNIX? Intel heeft UNIX niet ontwikkeld hoor...
UNIX is ontwikkeld in de Bell Labs, en is overgenomen door vele Universiteiten (MIT, Berkeley University) en later door vele bedrijven (Sun, IBM, HP, SGI).
Wat mij echter stoort is dat Microsoft doet alsof ze alles zelf uit hebben gevonden, beetje Big Brother achtig.
Idd.
Microsoft heeft IMHO vrijwel niets nieuws uitgevonden. Anders mag iemand mij dat nu even vertellen :)
Nou, kvin dat oerlelijke, schermvullende, onoverzichtelijke startmenu (vooral in XP dus) wel origineel eigenlijk :D
Op vrijdag 04 januari 2002 02:00 schreef MBMarduk het volgende:
<voice=BatMan>
Which bat-channel/ what bat-time??
</voice>
Heb jij geen TV gids :P
V8, redelijk laat meen ik...

Verwijderd

vrij gratis.... jongens .. het maakt niet uit

GPL ...daar gaat het om m$ is daar bang voor niet perse voor linux. zonder anders GPL software was linux _NERGENS_

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Op vrijdag 04 januari 2002 03:46 schreef Gila het volgende:
GPL ...daar gaat het om m$ is daar bang voor niet perse voor linux. zonder anders GPL software was linux _NERGENS_
En MS heeft reden om bang te zijn. Geld is macht, MS heeft geld, MS heeft macht. Bedreigingen heeft MS altijd klein kunnen houden (overkopen, aandelen enz).
Probleem: dat lukt niet met software die onder de GPL valt. Met een bazaar-ontwikkelmodel. Dus gaat MS over op andere tactieken als FUD (denk ook aan die advertentie in een duits techblad waar de Linux-pinguin belachelijk werd gemaakt).

Verwijderd

offtopic: ook een innovatie : ICQ
schaamteloos gekopieerd door zowel m$ als y! en AOL

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Op vrijdag 04 januari 2002 09:52 schreef linuxgeek het volgende:
offtopic: ook een innovatie : ICQ
schaamteloos gekopieerd door zowel m$ als y! en AOL
En ik maar denken toen het uitkwam: wat heb je er in hemelsnaam aan :? Emailen werkt toch ook? :P

• MBMarduk
  • Niet online

MBMarduk

BAR-baar

Op vrijdag 04 januari 2002 02:59 schreef deadinspace het volgende:

Heb jij geen TV gids :P

V8, redelijk laat meen ik...
Gids? Nee, serieus niet!
Noch TV...gebruikte XawTV maar moet X+DGA and friends weer gezellig laten spelen met elkaar...dan kan ik Alevtd weergebuiken voor teletext enzenzenz....
Tnx anyway.

• Mior
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 00:58
Van www.tvgids.nl (wie heeft er nou papier nodig?)
Yorin 20:30 - 22:20 Hackers
Niet echt zo laat dus :{

Edit: Het zou pas een ramp zijn dat als ze naar afloop van die film een tv reclame van tnet/GoT laten zien, dan worden we hier echt helemaal bedolven onder de Crash-Override-Wannabes :D

• Access
  • Laatst online: 06-08 19:54
Waar maken jullie je druk om :? Als linux zo goed is dan blijft het heus wel bestaan, en leiden ze niet onder een webpage die op de site van MS staat.

• Adonias
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-07 21:20

Adonias

Oe! Buttons :9

Op donderdag 03 januari 2002 01:45 schreef deadinspace het volgende:

[..]

Zit wel degelijk veel waarheid in hoor... Het grote concept van het OS is gejat van UNIX, het windowing system is een implementatie van (het niet zelf-verzonnen) X, de GUI is een samenraapsel van ideëen van o.a. NeXTSTEP, MacOS, Windows, CDE, VUE en nog ouder spul waar ik niet mee bekend ben.

Uiteraard zijn op vele fronten wel innovaties te vinden in GNU/Linux, maar het is niet de innovatie zelve.
GNU/Linux is imho een mooie combinatie van bewezen, veelgebruikte technieken met wat innovaties, waar plaats is voor nieuwe ideëen.

Hetgene wat zo 'fout' aan dat regeltje van MS is, is dat zij ermee suggereren dat ze zelf wel de innovatie zelve zijn, wat evenmin waar is. MS heeft (net als de meeste andere groepen als Apple, IBM, GNU/Linux, enz) ook wat vernieuwende ideëen gehad en toegepast. Maar ondanks het feit dat ze met het woord 'innovatie' smijt daar waar ze er de kans toe krijgt is ook MS bepaald niet de innovatie zelve.

MIT, AT&T, Bell Labs, Xerox PARC... DAT zijn (/waren) de echte innovators!
Dezen zijn oa verantwoordelijk voor het uitvinden van C, UNIX, het window-menu-pointer-icon concept, ethernet, Free software, en hebben er voor gezorgd dat het internet zo groot is kunnen worden (het internet was begonnen door de Amerikaanse defensie, met een ietwat ander doel, magoed).
Gedeeltelijk mee eens, maar ik vind dan ook dat X niet echt tot Linux behoort. Het is "slechts" een schilletje die gewoon makkelijk moet werken en ja, daar zijn anderen linux al voor geweest.

• AkaXakA
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-03 16:12

AkaXakA

Just Kidding...

Uit de Halloween Docs:
* Linux's process iterates VERY fast. For example, the Linux equivalent of the TransmitFile() API went from idea to final implementation in about 2 weeks time.
Dat is snel! >:) Geen wonder dat ze zo bang zijn, ach ja ;t verbaast me eigenlijk dat ze erachter zijn.....;)

8-)

http://www.akaxaka.tk/ - "Knowledge is power. Power corrupts. Study hard, be evil." - 4 Jaar GoT en nog steeds niet evil: er moet een verband zijn...

• lvh
  • Laatst online: 02-11-2022

lvh

Linux is a follower, not an innovator
Op wat baseren ze dit

• MBMarduk
  • Niet online

MBMarduk

BAR-baar

Op vrijdag 04 januari 2002 10:49 schreef Phantom_ het volgende:
Van www.tvgids.nl (wie heeft er nou papier nodig?)
Huh? WTF!?
Ik zweer 't; gisteren heb ik deze URL ff "zomaar" ingetypt om te kijken of 'ie bestond en ik kreeg "Could not locate server".
Freak luck I guess.
Tnx.

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Op vrijdag 04 januari 2002 12:42 schreef R4C00N_SL4Y3R het volgende:

[..]

Op wat baseren ze dit
Op het aantal baanbrekende innovaties die we aan Linux hebben te danken (of dat alles zegt, is ook een interessant punt, mja).

Verwijderd

[..]

XeroX PARC heb veel uitgevonden, maar ook gestolen!

verder:
Hehe,ik neem aan dat je dan al de film "Pirates of Silicon Valley" hebt gezien?

Zo niet,aangezien ik aan je mac icon en je uitlatingen merk dat je best apple wel cool vindt,zit je kwijlend achter je tv als je hem kijkt,trust me!

Ik kan hem overigens iedereen aanbevelen,afgezien dat ik denk dat 90 % em al gezien heeft....

vooral dat stuk dat billie boy wordt opgeroepen naar steve's kantoor en dat steve tegen een kast aan hangt met harde muziek aan.Komt billy binnen heel bangerig,gaat jobs tegen hem schreeuwen "YOU STOLE MY IDEAS!!!!!!!"

en dan billy zien smeken/ontkennen...i love it >:)

Verwijderd

Op vrijdag 04 januari 2002 18:48 schreef zaag het volgende:

[..]

Hehe,ik neem aan dat je dan al de film "Pirates of Silicon Valley" hebt gezien?

Zo niet,aangezien ik aan je mac icon en je uitlatingen merk dat je best apple wel cool vindt,zit je kwijlend achter je tv als je hem kijkt,trust me!

Ik kan hem overigens iedereen aanbevelen,afgezien dat ik denk dat 90 % em al gezien heeft....

vooral dat stuk dat billie boy wordt opgeroepen naar steve's kantoor en dat steve tegen een kast aan hangt met harde muziek aan.Komt billy binnen heel bangerig,gaat jobs tegen hem schreeuwen "YOU STOLE MY IDEAS!!!!!!!"

en dan billy zien smeken/ontkennen...i love it >:)
ik heb maar een klein stuk ervan gezien... t meeste wat ik van de hele geschiedenis weet, komt uit 'Accidental Empires' (by Robert X Cringely) (een boek ;))

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

Op vrijdag 04 januari 2002 10:49 schreef Phantom_ het volgende:
Niet echt zo laat dus :{
Ik zei ook 'meen ik' ;) Ik had zelf ook nog niet in een gids gekeken, ik had alleen gehoord dattie kwam.
Op vrijdag 04 januari 2002 10:57 schreef Access het volgende:
Waar maken jullie je druk om :? Als linux zo goed is dan blijft het heus wel bestaan, en leiden ze niet onder een webpage die op de site van MS staat.
Neemt niet weg dat het onterecht is wat ze doen.
Op vrijdag 04 januari 2002 11:07 schreef Adonias het volgende:
Gedeeltelijk mee eens, maar ik vind dan ook dat X niet echt tot Linux behoort. Het is "slechts" een schilletje die gewoon makkelijk moet werken en ja, daar zijn anderen linux al voor geweest.
Mja, ik gaf er alleen even mee aan waar de meestgebruikte delen van GNU/Linux vandaan komen. En je kunt zeggen wat je wilt, maar praktisch elke GNU/Linux desktop draait XFree.

• Mior
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 00:58
Op vrijdag 04 januari 2002 19:16 schreef deadinspace het volgende:

[..]

Ik zei ook 'meen ik' ;) Ik had zelf ook nog niet in een gids gekeken, ik had alleen gehoord dattie kwam.
[..]
Nou vooruit dan ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 04 januari 2002 10:57 schreef Access het volgende:
Dat is niet echt de goede instelling vind ik....
Microsoft heeft op dit gebied toch een behoorlijke monopoly positie, omdat Microsoft meer geld heeft voor dingen zoals reclame, en omkoping vna bedrijven.

• RG

RG

Lambda

Op vrijdag 04 januari 2002 02:59 schreef deadinspace het volgende:
Intel? UNIX? Intel heeft UNIX niet ontwikkeld hoor...
UNIX is ontwikkeld in de Bell Labs, en is overgenomen door vele Universiteiten (MIT, Berkeley University) en later door vele bedrijven (Sun, IBM, HP, SGI).
Hehe, ik zou maar eens eerder gaan slapen, want dat heb ik helemaal niet gezegd ;) Ik zei dat toen er een beetje een fatsoenlijke chip was dat er toen meteen is begonnen met de ontwikkeling van UNIX. UNIX is ook eigenlijk het eerste fatsoenlijke OS. Intel kwam pas in de jaren 70 met procs. Dit waren echter wel een van de eerste niet dure bruikbare dingen.

• ironx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-08 23:13
Vooral in leuzen verzinnen zijn ze bij MS goed:

Windows NT kwam uit: Windows NT is the most reliable version of Windows ever.

Windows 95 kwam uit: Windows 95 is the most reliable version of Windows ever.

Windows 98 kwam uit: Windows 98 is the most reliable version of Windows ever.

Windows 98SE kwam uit: Windows 98SE is the most reliable version of Windows ever.

Windows 2000 kwam uit: Windows 2000 is the most reliable version of Windows ever.

Windows ME kwam uit: Windows ME is the most reliable version of Windows ever.

Windows XP kwam uit: Windows XP is the most reliable version of Windows ever.

Windows XP Embedded is uit: Windows XP Embedded is the most reliable version of Windows ever.

:?

[klein typfoutje ;(]

This posting is provided "AS IS" with no warranties, and confers no rights.

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

Op vrijdag 04 januari 2002 20:34 schreef RG© het volgende:
Hehe, ik zou maar eens eerder gaan slapen, want dat heb ik helemaal niet gezegd ;) Ik zei dat toen er een beetje een fatsoenlijke chip was dat er toen meteen is begonnen met de ontwikkeling van UNIX. UNIX is ook eigenlijk het eerste fatsoenlijke OS. Intel kwam pas in de jaren 70 met procs. Dit waren echter wel een van de eerste niet dure bruikbare dingen.
Mja, UNIX is ontwikkeld op een PDP11, waar eerst andere OSsen op draaiden (DECs PDP11 timesharing OS en ITS), dus helemaal klopt dat ook niet... Magoed, beetje nutteloze discussie imho.
Op vrijdag 04 januari 2002 20:40 schreef ironx het volgende:
Vooral in leuzen verzinnen zijn ze bij MS goed:

<snip>
Hehe...

• RG

RG

Lambda

Op vrijdag 04 januari 2002 22:28 schreef deadinspace het volgende:
Mja, UNIX is ontwikkeld op een PDP11, waar eerst andere OSsen op draaiden (DECs PDP11 timesharing OS en ITS), dus helemaal klopt dat ook niet... Magoed, beetje nutteloze discussie imho.
Hmmz, ja maar of ik ben heel onduidelijk of jij kan niet lezen ;) Natuurlijk waren er eerst andere OS'en, maar UNIX was eigenlijk het eerste (en laatste?) fatsoenlijke OS (ze hebben er ook een aantal jaartjes over gedaan).

nutteloze discussie, tja, ik vind discussies met Microsoft onzin erin sowieso niet nuttig ;)

Pagina: 1