Toon posts:

Wildcard --> Windows 2000

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Je bedoeld een wildcard, echter is dit in onze ogen niet mogelijk op de dns servers van windows 2000 en hier draaien wij de dns'en op. Als je de truck kent voor Windows 2000 dan horen wij dat graag!

Dit kreeg ik als antwoord op een mailtje... Misschien dat één van jullie hier een antwoord heeft (of zoals zij zeggen een truck voor heeft)?

BVD :)

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Als je nou slim was, had je in DNS manager even op <F1> gedrukt en dan op search geklikt. Dan vind je:

DNS wildcarding
The DNS service can use wildcards to associate multiple possible DNS name destinations with a single computer acting as a gateway for all names based on a wildcarded name. The most common use of wildcards in DNS records is with the mail exchanger (MX) resource record, such as to configure DNS for an Internet mail gateway host routing mail between your private network and the Internet.

And there's more where this came from...

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben niet helemaal duidelijk geweest bij mijn vorige vraagstelling, sorry. Hierbij geef ik mijzelf een herkansing :).

Ik laat mijn domein hosten op een linux account waarbij ik geen gebruik kan maken van subdomeinen. Nu stuurde ik een e-mail naar mijn provider met als antwoord. "Je bedoeld een wildcard, echter is dit in onze ogen niet mogelijk op de dns servers van windows 2000 en hier draaien wij de dns'en op. Als je de truck kent voor Windows 2000 dan horen wij dat graag!"

Misschien iets duidelijker. Ik hoop dat iemand kan helpen c.q. een concreet antwoord heeft...

BVD

Verwijderd

Stop de DNS server, edit de zone-file en frot erin:\

%systemroot%\system32\dns\_tcp.subdomein.com.dns

herstart de (DNS) server.

anders moet je de DNSCMD tool gebruiken van de 2000 resourcekit.

• luc
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

luc

ff offtopic:
meteen weggaan bij die prutsprovider :)

Verwijderd

Gewoon new host adres maken met een * ?

Dus *.domein.nl ?? Werkt echt wel volgens mij.
Pagina: 1