[XP] logon als andere user

Pagina: 1
Acties:

• TheSlider
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik heb hier twee computers met XP. Ik heb een shortcut naar de andere pc d.m.v. \\PC2 . In XP krijg je dan een logonscherm waarin je gebruiker en wachtwoord moet invullen. Nu heb ik een keer ingelogd als user: PC2\Administrator en dat werkt gewoon.

Alleen nu wil ik in plaats van als administrator gewoon als guest op PC2 inloggen. Maar als ik nu een shortcut maak of op een andere manier de pc benader dan krijg ik het logonschermpje waarin de user (PC2\administrator) grijs is en niet veranderd kan worden, er kan alleen het paswoord ingevuld worden.

XP slaat dit dus ergens op, maar ik kan het nergens vinden. Iemand enig idee hoe ik daar als user PC2\guest te voorschijn kan krijgen?

• dijkmane
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:59

dijkmane

biertje ?

volgens mij moet je dan op PC2 een user aanmaken die de rechten hebt die jij wilt.
kan via controll panel, computer manager, users

of via de eigenschappen van het startmenu, daar staat de usermanager standaard op hidden, die moet je dus op "show advanced tools" zetten.

misschien een beetje onduidelijk zo, maar ik denk dat het wel gaat lukken. suc6

specs : wil je niet weten

Verwijderd

gewoon enable guest, en hoppa ;)

• Arno
  • Laatst online: 21-08 17:38

Arno

PF5A

Is wel beetje UTFS in WOS :)

Deze vraag wordt enkele keren per maand gesteld :P

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-06 23:37

Gé Brander

MS SQL Server

<Een beetje off topic, maar het moet ergens>

Niet iedereen is bekend met de termen UTFS en WOS. Het zou fijn zijn, voor de beginners en de minder afkortingsbekenden onder ons, dit wat minder te gebruiken. :?

Het is natuurlijk wel lekker snel typen, maar het moet natuurlijk ook duidelijk en leesbaar zijn. Zijn hier richtlijnen voor hier?

Met vriendelijke groet

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• Muppet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

[topic=309815/1/25]

FAQ of even voor de duidelijkheid Frequently Asked Questions :)

There is no art to find the minds construction in the face

• TheSlider
  • Niet online
Bedankt voor de antwoorden, maar dit is toch niet helemaal wat ik bedoel. Misschien dat ik niet helemaal duidelijk was. De guest en zo is wel enabled.

Het probleem is dat vanaf PC1 ik eerst een logonscherm kreeg voor PC2 waarin username en password kon invullen. Toen heb ik een keer als administrator met bijbehorend password ingelogd. Dit werkt gewoon goed.

Het password voor administrator is nu veranderd op PC2, dus krijg ik weer het logonschermpje, maar nu kan ik alleen een password invullen en de username (administrator) kan ik niet veranderen.

XP onthoudt dus ergens (op PC1) dat ik blijkbaar als administrator op PC2 wil inloggen. Als ik PC2 benader krijg ik dus altijd
het logonschermpje met username administrator dat niet te veranderen is. Ik zou dus weer een logonscherm willen hebben waarin ik zowel username als password zelf kan invullen.

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-08 18:30
Wat boeit het nou of je als administrator of als guest bent aangemeld?
Ik denk trouwens dat het meer te maken heeft met de account waarop je op PC1 bent ingelogd. Als dat ook een admin account is zal xp je waarschijnlijk altijd als admin inloggen...
Pagina: 1