Toon posts:

word XML het???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
wat denken jullie, gaat XML het worden?

ik ben het nu aan t bestuderen en beetje mee aan t klooien maar word het ook echt wat in de toekomst???

Verwijderd

Het is al wat...

• Axel666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-10-2022
MS schijnt er helemaal voor te gaan met dat .net verhaal maar dat is meer programmeren dan webdesign en graphics :) persoonlijk mot ik het nog zien gebeuren

9worlds.net @ hattrick.org

Verwijderd

Tja, XML is niks eigenlijk, het is een manier van gegevens geordend opslaan. Het is geen technologie of wat dan ook.

De kunst zit hem in het gebruiken van die XML. Een webdesigner kan de content heel simpel door een klant zelf laten aanpassen, terwijl het design hetzelfde blijft.

Als je XML op een andere manier gebruikt, kun je er configuratiebestanden mee maken. Het is dus meer de standaard die de toekomst gaat worden.

Er moeten standaarden afgesproken worden waar iedereen (iedere professional) zich aan zou moeten houden.

Dus: XHTML, CSS, DOM, XML, XSLT en dat soort dingen zijn de toekomst. Maar eigenlijk is XML niet iets bijzonders vind ik. Het is gewoon een standaard manier om iets te structureren.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 02 januari 2002 21:22 schreef Cheatah het volgende:
Dus: XHTML, CSS, DOM, XML, XSLT en dat soort dingen zijn de toekomst. Maar eigenlijk is XML niet iets bijzonders vind ik. Het is gewoon een standaard manier om iets te structureren.
Ik heb andere verhalen gehoord maar het is dus vrij weinig

Zijn er meer meningen????

Verwijderd

Op woensdag 02 januari 2002 21:22 schreef Axel666 het volgende:
persoonlijk mot ik het nog zien gebeuren
XML is vet handig eigenlijk..
Met de XML manier kunnen verschillende applicaties allemaal met dezelfde data werken, omdat deze op een bepaalde manier gerangschikt is..

In /14 is er al eens een discussie over geweest..

Verwijderd

Op woensdag 02 januari 2002 21:34 schreef DJErwinski het volgende:

Ik heb andere verhalen gehoord maar het is dus vrij weinig

Zijn er meer meningen????
Ik bedoel dus: het zal best wel heel wat worden in de toekomst, maar ik bedoelde dat XML geen product is, met XML zelf kan je helemaal niks.
code:
1
2
3
4
<author>
  <firstname>John</firstname>
  <lastname>Doe</lastname>
</author>

Wat is dit nou? dat is net zoiets vragen als: wordt ini het helemaal?
code:
1
2
3
[settings]
homedir=C:\home\
filename=backup.dat

Ofwel: het is gewoon een manier van gegevens structureren. Met XML zelf kun je helemaal niks, je moet het ergens mee gebruiken.

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
XML is gewoon feitelijk de structuur achter .net.
.net Kon alleen gemaakt worden als je XML al uitbrengt, met alle specificaties, en daar is dus ook XSLT enzo bijgekomen. Dit op zich is al leuk voor webdesigners die nu een stagaire bijvoorbeeld alleen XSLT hoeven te leren, dat bestand wordt dan bijvoorbeeld door een standaard asp pagina geparsed die weer een layout tevoorschijn haalt. Met andere woorden: zonder enige technische kennis, toch een site kunnen maken in relatief weinig tijd, en mèt content editor etc. Name it- it`s possible.

.net gaat imho de meeste profijt krijgen van xml. Hoe, moet ik ook nog even goed zien, omdat asp.net/vb.net imho makkelijk zonder xml kunnen.
Dan zie ik nog 1 mogelijkheid voor xml: SOAP. Die heb je toch nodig om commando`s te sturen naar externe componenten enzo.
Ik weet er nog niet veel van af, maar als je met asp bezig bent raad ik je de volgende sites aan:
- http://aspnet.4guysfromrolla.com
- www.asp.net

Van Wrox kun je er goede boeken over kopen, als je veel ASP ervaring hebt raad ik 'advanced asp.net with [taal].net' aan. [taal] is dat C# of VB.net.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
XML word wel steeds meer gebruikt. Het is gewoon makkelijk omdat je dan al afspraken hebt hoe je gegevens op moet slaan en niet telkens een nieuw (binair) bestandsformaat hoeft te ontwikkelen.

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

Al een paar keer voorbijgekomen, de meest interesante was:

De echte voordelen van XML

:)

"You're only as good, as what you did last week."

Pagina: 1