Toon posts:

[js] popup vervangen door grotere/kleinere popup

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De search rules, anders was ik niet al zo ver gekomen als ik nu ben, maar ik kom niet uit het volgende:

Ik heb de ongeveer de volgende situatie:

link 1 opent popup van 100x100
link 2 opent popup van 200x200
link 3 opent popup van 300x300

Nu wil ik graag dat de link die als 2e wordt aangeklikt (of als 3e) er voor zorgt dat de popup die dan geopend wordt groter (of kleiner) dan de vorige is, èn dat ik em niet in de werkbalk hoef aan te klikken om tevoorschijn te komen.

Kan dit alleen met window.close() ?
En zo ja, hoe kom ik er dan achter welke link er als eerste is aangeklikt (dus welke popup er gesloten moet worden)?
Indien het laatste: een hint naar een topic is goed genoeg, hoewel ik er zelf nog niet heb gevonden wat ik zocht.

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Je kunt toch gewoon de naam van het aangeklikte venster sluiten?
Dan maak je een functie die openeenwindow heet, zoiets:
code:
1
2
3
4
5
function openeenwindow(naam){
  window.naam.close()
  window.open('+naam+', ...
  window.naam.focus()
}

Ben niet in de mood voor js nu, maar zoiets zou het toch moeten doen dacht ik?

Verwijderd

Topicstarter
Jammer dat je niet in de mood bent, want ik ben er al de hele avond mee aan het klooien.
Ondertussen boel geleerd, dat wel :P

Maar ik weet dus niet welke link er als eerste is aangeklikt, dus ik weet ook niet welk window ik met window.close() zou moeten sluiten.

Of is het echt veel eenvoudiger dan ik zit te denken :?

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:01
Ik was een tijdje terug ook van plan popups te klussen en heb deze twee links van een collega gekregen, er staat veel nuttige info over popups maken, mischien ook wel iets over wat jij zoekt:

http://junior.apk.net/~jbarta/popup/
http://www.idocs.com/tags/linking/linking_famsupp_70.html

succes

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de links, zeker die 2e is de moeite waard, maar het werkt nog steeds niet hoe ik het zou willen.

Misschien dat dit kleine *kick*je em onder de aandacht brengt van iemand die het
wel weet :?
of mn vraag moet zo dom zijn dat-ie verder genegeerd wordt, dat kan natuurlijk ook... :o