Optische kabel voor Sony MD

Pagina: 1
Acties:
  • 284 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Daylights
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-11-2025

Daylights

Look @ the big brain on Brett!

Topicstarter
Nu heb ik bij mijn portable Sony MZ-R55 een optische kabel gekregen om hem aan te sluiten op een Sony cd-speler (met digitale uitgang natuurlijk).

Nou bestaat dat kabeltje uit een soort koptelefoon stekkertje (voor in de optische ingang van de MD) en een vierkant stekkertje (voor in de optische uitgang van de cd-speler).
Bestaat er ook een kabeltje met 2 van die soort koptelefoon stekkertjes, zodat ik hem op m'n optische uitgang van m'n SB Live! 1024 aan kan sluiten?

Normaal ben ik van mezelf redelijk handig met draadtjes aan elkaar solderen, maar dat lijkt mij nu niet zo makkelijk... ;)

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
SB Live heeft toch geen optische uitgang, maar alleen SP/DIF?

• TriLithium
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 04-04 22:59

TriLithium

7800Wp E/W + 7.5 kW Ecodan

yep is s/pdif in mini jack uitvoering, zul je toch eerst moeten omvormen naar een lichtsignaaltje...

• ALH
  • Laatst online: 02-04 21:46

ALH

die kabeltjes die je bedoeld kan je overal halen...

megapool
vogelzang
it's enz...

Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...

• TriLithium
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 04-04 22:59

TriLithium

7800Wp E/W + 7.5 kW Ecodan

waar woon jij, kabeltjes die van een spanning licht maken, moet ik ook hebben...

nee sorry, die uitgang op de live is gewoon s/pdif met dus gewoon spanning erop, een md met dus optisch in verwacht dus licht, ja en dan lukt niet zonder omvormertje.

• JvS
  • Laatst online: 23:16

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik ken er een, de POC-DA12 :) (ff bij raf gewerkt)... en voor zover ik weet past zo'n ding alleen op een sony dat recorder...

voor zulke kabels kan je denk ik beter naar de "knutsel-electronica" boer toe (en ZEKER niet naar de megapool ofzo... Raf had ze toen niet eens, ik heb me er zelf ook weleens druk om gemaakt), die kan hem wel hebben... hij is ook zelf te maken met een ledje enzo, maar ik vraag mezelf dan altijd erg af wat er dan van de kwaliteit overblijft...

en over kwaliteit gesproken, met een sblive mag je gedownloade mp3's van mij ook wel analoog opnemen, kwaliteit is meestal toch al ruk... als je ook met je portable afspeelt boeit het helemaal niet meer....
en als het alleen voor portable gebruik is (need I go on :))...

my 2cts

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• zork
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-04 10:13
Sorry dat ik zo'n ouwe topic omhoog schop, maar ik kan het niet laten :P

Gewoon bij de betere electronicazaak een plugje kopen die je in je spdif uitgang kan doen en er een licht signaal van maakt (tientje). Dan van een UFO lamp een glasvezeldraadje eraan monteren en in je minidisc ook zo'n plugje zetten...Klaar voor een paar tientjes ipv voor 80 piek zo'n kabel te kopen >:)

• Felicia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:54
Op dinsdag 03 juli 2001 18:09 schreef zork het volgende:
Sorry dat ik zo'n ouwe topic omhoog schop, maar ik kan het niet laten :P

Gewoon bij de betere electronicazaak een plugje kopen die je in je spdif uitgang kan doen en er een licht signaal van maakt (tientje). Dan van een UFO lamp een glasvezeldraadje eraan monteren en in je minidisc ook zo'n plugje zetten...Klaar voor een paar tientjes ipv voor 80 piek zo'n kabel te kopen >:)
UFO lamp kost al 35 tot 45 gulden >:)

Maar dan mag je mij eens uitleggen hoe ik precies zo'n kabeltje kan maken want dat lijkt me toch wel handig. (en dan bedoel ik met schema's en al)

Ik draag een rok, wat is jouw excuus?

• zork
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-04 10:13
Op dinsdag 03 juli 2001 20:26 schreef wauskes het volgende:

[..]

UFO lamp kost al 35 tot 45 gulden >:)

Maar dan mag je mij eens uitleggen hoe ik precies zo'n kabeltje kan maken want dat lijkt me toch wel handig. (en dan bedoel ik met schema's en al)
Kom maar op ICQ zal ik zeggen, dan stuur ik het wel een keertje.
Pagina: 1