ik heb verleden week een speaker set gekocht om op mn sb live 5.1 aan te sluiten nou blijkt dat er 3 stekkertjes in de geluidskaart moeten ok das geen probleem een in de digitale en twee in de analoge porten maar nu ik was 2 uurtjes aan t luisteren naar mp3 en cs aan t spelen begint alles te kraken raar dat deed ie voorheen nooit toen ik nog gewoon 2 stekkertjes in mn kaart had zitten ik heb noit de digitale uitgang gebruikt tot vorige week wat is de oorzaak van de krakerij na enkele minuten of soms uren ik heb t vermoeden dat t aan de digitale poort ligt van mn sb live 5.1
Umm.. punt, komma, hoofdletters?
Wat zijn je specs?? en vertel 't verhaal ff opnieuw, want heb je nou via digitaal aangesloten of via analoog?
Wat zijn je specs?? en vertel 't verhaal ff opnieuw, want heb je nou via digitaal aangesloten of via analoog?
9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023
op de sb live zitten 3 uitgangen alles zit aangesloten op de 3 uitgangener zijn 3 ingangen op de sub en die 3 stekkertjes moeten op de geluidskaart aangesloten worden als ik zzonder de digitale uitgang draai draait t spul wel goed maar zodra ik de sub in de digtale uitgang doe begint t weer te kraken na een uur of 10 minuten al ik heb een amd 1200 athlon asus gfmx 2 en 256 mb win XP
Ik heb zelf ook een Live 5.1, maar ff voor de duidelijkheid: je moet OF digitaal (1 kabeltje) OF analoog gebruiken he...
Ikzelf heb 'm aan een DTT2200 set hangen, analoog
en gebruik eens wat hoofdletters, komma's en punten, dat leest wat makkelijker!
en gebruik eens wat hoofdletters, komma's en punten, dat leest wat makkelijker!
De verie met komma's, uitroeptekens, punten , hoofdletters, vraagtekens 
(Ja ik leer nog wat op school
)
. Welke speakerset gaat er om ?
Het kan aan verschillende dingen liggen :
(Ja ik leer nog wat op school
Zoh is nederlands nou zo moeilijkOp woensdag 02 januari 2002 20:51 schreef Fullgore3 het volgende:
Ik heb verleden week een speaker set gekocht, om op mijn SB Live 5.1 aan te sluiten. Nou blijkt dat er 3 stekkertjes in de geluidskaart moeten. Ok, das geen probleem : "een in de digitale "en "twee in de analoge poorten". Maar nu was ik 2 uurtjes aan het luisteren naar mp3z en CS aan het spelen. Oppeens begint alles te kraken raar dat ie het deed. Voorheen deed ie dit nooit, toen heb ik nog gewoon 2 stekkertjes in mijn kaart laten zitten. ik heb nooit de digitale uitgang gebruikt, tot vorige week. Wat is de oorzaak van de krakerij? Na enkele minuten of soms urenZelf heb ik het vermoeden dat t aan de digitale poort ligt van mn sb live 5.1
Het kan aan verschillende dingen liggen :
- Aarde.
- Of de speakers of Sb live zijn stuk
.
[mierenn**kmode]

[/mierenn**kmode]
Op woensdag 02 januari 2002 21:04 schreef Termin8or het volgende:
De versie met komma's, uitroeptekens, punten , hoofdletters, vraagtekens
[/mierenn**kmode]
Ja maar ik heb maar 2 analoge poorten en 1 digitaal , en er kunnen niet 3 stekkertjes in een poort dus dat gaat moeilijk en ik heb geen aarde op mn kamer want mijn speakers geven af en toe wel een tik terwijl ik geen geluid aan heb draaien
[lol mode]Op woensdag 02 januari 2002 21:12 schreef Fullgore3 het volgende:
Ja maar ik heb maar 2 analoge poorten en 1 digitaal , en er kunnen niet 3 stekkertjes in een poort dus dat gaat moeilijk en ik heb geen aarde op mn kamer want mijn speakers geven af en toe wel een tik terwijl ik geen geluid aan heb draaien
al 1 komma's gebruikt
[/lol mode]
Je hebt 3 analoge poorten, waarvan 1 poort ook als digitaal kan dienen. Gebruik dus OF 3x analoge kabel en stel dat in in AudioHQ, of gebruik 1x digitale kabel (geel uit mijn hoofd)
Ik heb 3 gewone kabels erbij gekregen en die heb ik in alle 3 poorten, En in audiohq staat digital out uit maar kan je ook 1 digitale kabel krijgen met 3 stekkers eraan ????? anders weet ik t ook niet meer
Nee, je hebt een digitale kabel nodig met maar 1 connector, die stop je in de digitale uitgang ( subwoofer kanaal op je kaart) van je Live, en in de digitale ingang van je speakerset.Op woensdag 02 januari 2002 21:34 schreef Fullgore3 het volgende:
Ik heb 3 gewone kabels erbij gekregen en die heb ik in alle 3 poorten, En in audiohq staat digital out uit maar kan je ook 1 digitale kabel krijgen met 3 stekkers eraan ????? anders weet ik t ook niet meer
Wil je je set digitaal of analoog gebruiken??
En wat versta je onder kraken, ruisen de boxen alleen, of hoor je muziek met een boel ruis?
ik hoor geluid zeg maar met gekraak en ik ga ze analoog gebruiken want er zit geen digitale uitgang op mn sub
Dat gekraak hoeft niet aan je Live of speakers te liggen, haal ff de nieuwste drivers voor XP, want er zijn nogal wat problemen met XP en Live drivers..., of probeer een ander OS (Win98).
Dat heb ik ook met mijn oude SoundBlaster Live! (1024).
Als ik die via de digitale kabel aansluit, hoor ik af en toe een tik. (Alleen via de center-speaker). (Creative DTT3500 speakerset)
Met mijn nieuwe SoundBlaster Live! 5.1 gaat het perfect en heb ik geen irritante tikjes. Alles hier is geaard, daar ligt het echt niet aan.
Als ik die via de digitale kabel aansluit, hoor ik af en toe een tik. (Alleen via de center-speaker). (Creative DTT3500 speakerset)
Met mijn nieuwe SoundBlaster Live! 5.1 gaat het perfect en heb ik geen irritante tikjes. Alles hier is geaard, daar ligt het echt niet aan.
...
bij mij is niks geaard en ik krijg wel tikken maar hoe moet ik in godsnaaam aan aarde komen op mn kamer ?????
Kan iemand mij vertellen waarom iedereen zo schreeuwt tegenwoodig? 
Oplossingen zijn al gegeven, aarde krijg je niet zomaar, moet aangelegd zijn...
Oplossingen zijn al gegeven, aarde krijg je niet zomaar, moet aangelegd zijn...
[search=pc aarden]Op donderdag 03 januari 2002 11:20 schreef Fullgore3 het volgende:
bij mij is niks geaard en ik krijg wel tikken maar hoe moet ik in godsnaaam aan aarde komen op mn kamer ?????
heb je al nieuwe drivers geprobeerd?
Verwijderd
halloOp woensdag 02 januari 2002 21:00 schreef blackd het volgende:
Ik heb zelf ook een Live 5.1, maar ff voor de duidelijkheid: je moet OF digitaal (1 kabeltje) OF analoog gebruiken he...
Ik zelf heb ook een SB Live 5.1. En ook de DTT2200 aanhangen. ik werk met XP en heb de nieuwe drivers er op staan maar de center box werkt, hoe heb jij dat gedaan.
Die center is aangesloten op de digital output (oranje) op de SB live 5.1. en de fronts en de rears zijn op de analoge outputs aangesloten.(zwart en groen).
waar moet je de center aanhangen zodat hij ook up analoog staat.
thx.
greetz ZeroC
Als je de DTT2200 aan de SB Live 5.1 hangt, moet je gewoon de kleurcodes op het bijgeleverde snoer met 3 stekkers volgen. Dus zwart en groen zijn front en rear (of andersom) en oranje/geel is het center/sub kanaal. Als je 't zo hebt aangesloten, moet alles goed werken. Doe anders evt. een test (in AudioHQ) om te horen of alle boxen naar behoren zijn aangesloten.Op donderdag 03 januari 2002 14:58 schreef ZeroC het volgende:
[..]
hallo
Ik zelf heb ook een SB Live 5.1. En ook de DTT2200 aanhangen. ik werk met XP en heb de nieuwe drivers er op staan maar de center box werkt, hoe heb jij dat gedaan.
Die center is aangesloten op de digital output (oranje) op de SB live 5.1. en de fronts en de rears zijn op de analoge outputs aangesloten.(zwart en groen).
waar moet je de center aanhangen zodat hij ook up analoog staat.
thx.
greetz ZeroC
De center box werkt trouwens alleen als je 5.1 geluid hebt, met MP3's werkt het niet. Ook moet je de speaker instellingen van XP op 5.1 surround set zetten. (in Control Panel -> Sound and multimedia devices -> Volume -> Advanced (knop onderaan)
Verwijderd
thx,Op donderdag 03 januari 2002 15:46 schreef blackd het volgende:
[..]
Als je de DTT2200 aan de SB Live 5.1 hangt, moet je gewoon de kleurcodes op het bijgeleverde snoer met 3 stekkers volgen. Dus zwart en groen zijn front en rear (of andersom) en oranje/geel is het center/sub kanaal. Als je 't zo hebt aangesloten, moet alles goed werken. Doe anders evt. een test (in AudioHQ) om te horen of alle boxen naar behoren zijn aangesloten.
De center box werkt trouwens alleen als je 5.1 geluid hebt, met MP3's werkt het niet. Ook moet je de speaker instellingen van XP op 5.1 surround set zetten. (in Control Panel -> Sound and multimedia devices -> Volume -> Advanced (knop onderaan)
alles werkt als ik de test uitvoer. ge moet dus een filmke ofzo bekijken om te ziene of het werkt of niet.
greetz
ZeroC
Pagina: 1