Toon posts:

[LCD] Heb hier 2x lcd 240/105 wat en hoe? (pics)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier 2x een LCD scherm liggen van :) 240mm bij 105mm :)
achterop zitten 20x HD61200 en 1xTochiba TC40H393P en 1x Tochiba TC40H386P er ziten 12 draaden aan ,ook zit hier los erbij een board met een contrast schuif en een langer board met een 20 aderige kabel er aan op dit board zit een grote GRID 300481-00 HD61MM204P 8928 en 2X HM6264ALP-15 .

Wie weet wat je hier mee kan en kan mij hier bij helpen als hier wat mee aan te vangen is.
Ik ben bereid er een af te staan aan de gene die zorgt dat ik hier thuis een werkend LCD scherm krijg. TOM

Verwijderd

Topicstarter
Niemand? :?

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:31
Euhm.. je topic omhoog schoppen na een half uur is niet echt nodig.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 02 januari 2002 21:04 schreef Phreak het volgende:
Sorry,wachten duurt erg lang.

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10-2025
Op woensdag 02 januari 2002 21:04 schreef Phreak het volgende:
Foei! Hoe durf je zo tegen uber-casemodder a.p. versteeg tekeer te gaan! :o :+ :P

Verwijderd

dat lcd zal best aan te sturen zij omdat het (den ik door de 12 draden) een alphanumeriek display is, de print met contrastregeling zou ik er aan laten zitten dan kan je hem (als de spanning 5v is) direct aan je printerpoort hangen.

De grote print is een microcontrollerprint, hier zal je weinig mee kunnen doordat je waarscheinlijk niet weet wat voor programma erop draait .....

in ieder geval suc6

PS voor meer info heb ik toch echt meer gegevens (lees pics ) nodig ....

:7

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 02 januari 2002 22:02 schreef C001JU135 het volgende:
dat lcd zal best aan te sturen zij omdat het (den ik door de 12 draden) een alphanumeriek display is, de print met contrastregeling zou ik er aan laten zitten dan kan je hem (als de spanning 5v is) direct aan je printerpoort hangen.

De grote print is een microcontrollerprint, hier zal je weinig mee kunnen doordat je waarscheinlijk niet weet wat voor programma erop draait .....

in ieder geval suc6

PS voor meer info heb ik toch echt meer gegevens (lees pics ) nodig ....

:7
Pics zijn vandaag nog niet mogenlijk misschien morgen als mijn broer langs wil komen met zijn fototoestel.
Tom

Verwijderd

sluit hem NIET aan volgens de schema's die je hier overal vind want het ding zegt dan *fik*

http://www.eio.com/public/lcd/0337.html

lijkt erop dat ie misschien toch wel grafisch is

Verwijderd

hehe aan de groote van het lcd lijkt het me dus vrij duidelijk dat het een grafisch lcd is, anders heb je wel heeele grote letters ofzo :) (of heel veel)

Verwijderd

die HM6264ALP-15 chips zijn 2 ram chipjes van 8k met een snelheid van 150ns datasheet http://www.electronic-projects.net/data/hm6264.pdf

als je naar die pinlayout van dat lcd erboven kijkt zijn t 10 pinnen, maar de controller is wel gelijk. en het lijkt erop dat je het serieel moet aansturen. en misschien is die print met 20pinnen wel een parallel-2-serieel converter ofzo

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 02 januari 2002 22:46 schreef Matty_ het volgende:
sluit hem NIET aan volgens de schema's die je hier overal vind want het ding zegt dan *fik*

http://www.eio.com/public/lcd/0337.html

lijkt erop dat ie misschien toch wel grafisch is
Sorry dat ik niet direkt antwoorde maar ik was even weg .
Ik weet van LCD zeer weinig tot niets maar ben wel zeer geintereseerd in de mogenlijkheden qwa modden in case.
Ik zal proberen morgen pics te plaatsen dan kan je mij hopenlijk wat meer vertellen als je dat wil.
Deze LCD schermen komen volgens mij uit GRID/ GRiDCASE 2 EXP
Dit zijn oude laptops/test app. GRID/Philips
TOM

Verwijderd

Het is een grafisch LCD. Tussen de aansluitingen op de EIO site staat ook een FLM ingang. Deze ingang vind je alleen bij grafische LCDs omdat daarmee aangegeven wordt wanneer de 1e regel begint.

edit:
bovenstaand is misschien ietwat verwarrend. Met 1e regel bedoel ik dus de 1e regel van het totale beeld (de 1e lijn pixels) en niet de 1e tekst regel.

edit2:
Ook uit de gebruikte geheugen grootte valt af te leiden dat het gaat om een grafisch LCD. Voor alleen tekst zit er veel te veel RAM op.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 03 januari 2002 01:09 schreef Zotty het volgende:
Het is een grafisch LCD. Tussen de aansluitingen op de EIO site staat ook een FLM ingang. Deze ingang vind je alleen bij grafische LCDs omdat daarmee aangegeven wordt wanneer de 1e regel begint.

edit:
bovenstaand is misschien ietwat verwarrend. Met 1e regel bedoel ik dus de 1e regel van het totale beeld (de 1e lijn pixels) en niet de 1e tekst regel.

edit2:
Ook uit de gebruikte geheugen grootte valt af te leiden dat het gaat om een grafisch LCD. Voor alleen tekst zit er veel te veel RAM op.
Betekent dit dat er wat leuks mee aan tevangen is?
Zoals ik al zei ben ik op het gebied van LCD een nob.
Welk schema kan ik proberen en welke aan sluiting moet ik gebruiken de 12 kabels aan LCD of de 20 kabels aan het lange board zodat ik ook het contrast in kan stellen?
TOM

Verwijderd

Je zou er zeker wat leuks mee kunnen doen, maar je moet meer info hebben. Het display is blijkbaar serieel en tel daar de controllijnen bij op, dan heb je toch al gauw een datasheet of minstens een timing diagram moeten hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 03 januari 2002 12:50 schreef Zotty het volgende:
Je zou er zeker wat leuks mee kunnen doen, maar je moet meer info hebben. Het display is blijkbaar serieel en tel daar de controllijnen bij op, dan heb je toch al gauw een datasheet of minstens een timing diagram moeten hebben.
Heb morgen foto`s ,hopenlijk kan iemand mij dan wat meer vertellen.Om een uur of 8.
Thank`s Tom

Verwijderd

Topicstarter
Hier zijn foto`s van het LCD ,met de gegevens van boven hoop ik of iemand weet welk schema ik nodig heb?

http://home.wanadoo.nl/a.p.versteeg/a.p.versteeg/lcd/lcd%20page.htm

Verwijderd

Topicstarter
Misschien was het beter om op het oude topic een slotje te gooien?

Verwijderd

Misschien is het beter dat je ophoud met je topic omhoogschoppen?

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 04 januari 2002 21:02 schreef Yarvieh het volgende:
Misschien is het beter dat je ophoud met je topic omhoogschoppen?
Zoals je misschien kan lezen heb ik er pics bij gevoegt zoals ik gisteren had belooft aan Matty. Daar ik dit niet meer kenbaar kon maken in het topic title had ik een nieuw topic geopend in de hoop dat de oude gesloten zou worden. That`s all. Tom. :)

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:31
En wat vind je van deze nieuwe topictitel?
ICQ berichtje naar 34034910 was genoeg geweest :)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 04 januari 2002 21:33 schreef Phreak het volgende:
En wat vind je van deze nieuwe topictitel?
ICQ berichtje naar 34034910 was genoeg geweest :)
Dank u zeer. :) :) :)

Verwijderd

offtopic:
Heb geduld. Zeker met zulke onderwerpen kun je niet verwachten dat je gelijk een reactie hebt. Als iemand meer info heeft, post hij(/zij) dat vanzelf.

Die 3 grote ICs op foto 'lcd pa5.jpg', welke nummers staan daar op ?

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 04 januari 2002 22:28 schreef Zotty het volgende:
offtopic:
Heb geduld. Zeker met zulke onderwerpen kun je niet verwachten dat je gelijk een reactie hebt. Als iemand meer info heeft, post hij(/zij) dat vanzelf.

Die 3 grote ICs op foto 'lcd pa5.jpg', welke nummers staan daar op ?
Op de allergrootste staat GRID
300481-00
HD61MM204P
8928 Japan

En op de 2 kleinere staat ASB in USA 8925
HM6264ALP-15
03112QQ
TOM :)

Verwijderd

Topicstarter
`zou iemand zo vriendelijk willen zijn om de link naar pics (URL)in het bovenste deel te plakken.
Bij voorbaat dank. TOM
Pagina: 1