Toon posts:

Welk merk TV heeft het beste beeld?

Pagina: 1
Acties:
  • 278 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een stereo-TV van tussen de 51 en 63cm met goed scherp beeld. Iemand een idee welk merk ik dan het beste kan kopen?

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:52

GaMeOvEr

Is een hork.

Is heel erg afhankelijk wat je mooi vindt.

Persoonlijk denk ik dat je in deze prijsklasse het beste een TV met een Trinitron buis kunt kopen (Sony Buis) omdat die ook in de lagere prijsklasse een goede scherpte, contrast en kleurscheiding hebben.

Als je meer te besteden zou hebben, (zeg tot 3000,-) Dan kun je ook naar Philipsen of Panasonic (Quintrix buizen) kijken, maar net wat ik zeg, dat hangt er vanaf wat jij persoonlijk een mooi beeld vindt.

Sommige mensen vinden een trinitron buis namelijk te scherp.

Aannames zijn fataal.

• Foxz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-06 17:54

Foxz

343 Guilty Spark

Als je een 53 tot 63 cm beeldbuis wilt dan zit volgens mij niet in 'n zo hoge prijsklasse. Ik zou dan ook een SONY kopen (liefst met vlakke buis). En als je dat te duur vindt dan een Philips.

TIP: Kijk ff in de CONSUMENTENGIDS!!!

Kicking the darkness 'til it bleeds daylight

Verwijderd

Ga gewoon in de winkel kijken, daar staan ze naast elkaar, dit is toch een kwestie van smaak.

100hz is niet echt van belang in dit formaat.

• MicroWhale
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-06 12:42

MicroWhale

The problem is choice

- 70cm Sony Wega 100hz Flat Breedbeeld (4 ruggen)
- Philips Plasma 70cm (25 ruggen)

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

Verwijderd

Er is maar een goede TV en dat is een LOEWE!!
(www.loewe.be)

• asmoday
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-05-2023

asmoday

1349

ehm ik kan me nog herinneren dat ik laatst in de consumentengids las dat in een bepaalde prijscategorie loewe helemaal niet zo goed was. De Quintrix van Panasonic stond volgens mij bovenaan.

Maar kijk zelf even zou ik zo zeggen

Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul, ash nazg thrakatulûk, agh burzum-ishi krimpatul

• The Slicer
  • Laatst online: 01-08 11:59
DigniT: Daar heb je dus niks aan. De verkopers hebben altijd met de beeldinstellingen geprutst, dus een objectief oordeel heb je dan nooit.

Zelf heb ik een Samsung met en erg goed beeld, maar Philips TV's hebben nog altijd de beste beeldkwaliteit vind ik.

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:57
Philips en Loewe maken de beste TV's, vind ik.
Die Philips flat-tv heeft trouwens een diagonaal van 1,1 meter ofzo, niet 70cm!.
Mijn baas (ik werk bij een elektrowinkeltje) had pas nog bij één familie 2 van die Phlips Flat-TV's afgeleverd. 2*25000=kassa! ;)

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• Jag
  • Laatst online: 19-08 20:51

Jag

Ik vind Philips persoonlijk altijd mooie tv's maken. Ik heb zelf de 32PW9503, via mijn oom gekocht voor zo'n 2500,- geloof ik (met 40% is dat). Die was in de winkel zo'n 3700,- of zo, dus 3000,- voor een 63cm stereo tv, is wat te veel, ik denk eerder de helft.
Panasonic is ook aardig, ook niet zo duur. Grundig vind ik geen mooie kleuren hebben, vaal, en Bony heeft zo'n hard beeld. Maar smaken verschillen, dus je moet zelf maar eens gaan kijken. En vooral kijken zonder dat je zo'n irritante verkoper aan je k*nt hebt hangen, onwaarschijnlijk, wat kramen die gasten een onzin uit!
Als je een stereo vcr hebt, kan je ook een mono tv kopen, en dan de tuner van je vcr gebruiken voot audio en video, en dan je tv puur als monitor gebruiken. En dan je vcr op je stereo aansluiten.

Jag

Verwijderd

Kijk eens naar een Matchline uit Eindhoven. Je pikt ze er meteen uit als er zo'n 10 verschillende TV's staan te blazen in een etalage. Goed van kleur (in vrijwel alle professionele studio's gebruiken ze Philips camera's), strak in het zwart en een goed regelbare scherpte. Wel wat duurder dan die Japanse importshit (je betaald de dure zeereis en de niet goedkope Japanse arbeidertjes en de EG importheffing) maar kwaliteit mag wat kosten !

• Ricoh
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-03-2025
Het probleem van het "bekijken in de winkel" is dat je daaruit niet kunt beoordelen of een tv goed beeld geeft omdat ze vrijwel allemaal aandezelfde kabels hangen waardoor de kwaliteit stukken minder wordt, je zou er een dvd spelert aan moeten hangen wil je echt de kwaliteit gaan keuren.

Ik wil deze vakantie ook graag een triniton beeldbuis kopen alleen ik vrees dat ik dan een probleem heb met het aansluiten op me stereo.

Ik heb namelijk een receiver met een gering aantal in en uitgangen.

ik heb nu cd-speler, minidisc en computer eraanhangen en het zootje zit vol.

Als ik er nu ook nog het geluid van de eventuele tv uit mijn stereo wil horen wat moet ik dan doen?
Ik bedoel, is er een soort switch panel te kopen voor een zacht prijsje of moet ik echt elke keer handmatig van kabel switchen?

Wie kan mij helpen ?

Greetz Ricoh

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb de Sony FD Trinitron Wega 100Hz, hij is mooi :) :) :) :) :) Was op zich natuurlijk best duur (2,5 rug) maar dan heb je ook wat...superscherp beeld, echt mooi!
Only Sony he?

• Jag

Jag

Rico-burn, daar zijn wel switchboxes voor, jij bent namelijk niet de enige met dat probleem. Kijk maar eens bij een Display of zo. Wat is trouwens het verband tussen een trinitron beeldbuis en het niet genoeg plaats hebben op je amp? Zou dat met een andere beeldbuis dan niet zo zijn of zo?!

Jag

• Stefano
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04:45

Stefano

Ondertitel Not Found

Philips 32PW9763 hier, perfect beeld. Een maatje heeft de Wega, ook perfect beeld (met platte buis). Geluid van de Flips is wel veel beter dan de Sony! Bijna overbodig om door te lussen naar de stereo.

Verwijderd

Ik heb hier een Sony staan van 63cm met trinitron beeldbuis, die koste 899 gulden, was ook stereo, ding werkt als een trein, geen klachten over.. Beeld is zo strak als een foto dus ook daarover geen klachten :)

Philips 63cm heb ik ook, was vrij irri om in te stellen, die gooide zelf alle zenders door de war..

Verwijderd

philips

Verwijderd

Als je voor breedbeeld gaat moet je 100mhz nemen ik heb zelf een philips 71cm 100mhz breedbeeld superstrak beeld , op mijn slaapkamer heb ik een breedbeeld van sony de kleinste die ze hadden 40cm sony was de enigste die ze zo klein maakten maar hier vind ik het beeld van tegen vallen .

• The Slicer
  • Laatst online: 01-08 11:59
100MHz, da's een grote refresh ;)

Verwijderd

Loewe of Philips. Niet vertrouwen op consumenten gids, die zijn niet professioneel. Je kan beter kijken in tijdschriften die audio & video als onderwerp hebben. Aristona is ook wel goed. Stel nou je hebt beeldbuis A tot D. A is het slechst D is het best. Het goedkoopste model van Aristona en de rest hebben beeldbuis A,B en C, Philips heeft ook nog een tv met beeldbuis D, feitelijk zit er dus geen verschil tussen Aristona en Philips, Aristona is dan ook van Philips, alleen philips heeft dus een beter duurder model. Aristona is vaak ook nog een paar honderd piek goedkoper terwijl de modellen gelijk staan aan die van Philips. En inderdaad 100 hz is een stuk beter op 63 cm.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm...ja ik zit nog te twijfelen tussen een breedbeeld van Philips of een 4:3 van Panasonic. Liefst een 63cm of kleiner. En geen 100Hz want das me te duur. (tenzij iemand nog een leuke 2dehands heeft staan)

Verwijderd

Waarom wilt iedereen 100hz tv's???? Je beeld is alleen maar waziger. Persoonlijk zou ik voor sony gaan Heb nu zelf net een KV28FX20 gekocht.
Zo'n 67cm Wega breedbeeld TV voor ƒ1450,-

• Den the Man
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Den the Man

Hmmm....

Dat ze waziger zijn ligt volgens mij niet aan dat het 100Hz tv's zijn maar omdat 9 van de 10 100Hz tv's Breedbeeld is.
Je kan bij breedbeeld tv's namelijk het beeld uitvergroten zodat het beeldvullend is en daar treed volgens mij het kwaliteitsverlies op.

Pak je rust!

• Jag

Jag

Ik zou niet met 100% zekerheid durven zeggen dat het ook aan het 50Hz/100Hz verschil ligt, maar het het beeld van mijn ouders tv (50Hz Philips) trilt zichtbaar op plaatsen met hoog contrast, en dat doet mijn 100Hz Philips breedbeeld dus niet.

Jag

Verwijderd

De verkopers hebben altijd met de beeldinstellingen geprutst,
Tegenwoordig stelt een TV z'n beeld zelf goed in, dat doen die verkopers echt niet.

Vraag maar 's een keer naar een TV die ze uit de voorraad moeten halen, als ze die neerzetten ziet het beeld er ook goed uit.

• GaMeOvEr
  • Laatst online: 00:52

GaMeOvEr

Is een hork.

Even afgezien van het feit dat de verkopers WEL aan de beeldkwaliteit prutsen, (ze zetten bijna altijd het contrast op maximaal, iets wat je thuis nooit doet.) moet je als je gaat kijken naar een TV het liefst het signaal van een DVD-speler laten gebruiken om de beeld-kwaliteit te beoordelen, want het signaal wat in zo'n winkel van de kabel binnenkomt, is vaak tot uit den treure doorgelust, en gemiddeld dus heel erg ranzig.

Dit zie je vooral bij de Megapools en Experts, en andere van dat soort zaken.

Bij de betere zaken, (Staffhorst, RAF) valt dat gemiddeld wel mee.

100 Hz maakt niet per definitie je beeld waziger, goedkope 100 Hz wel. (goedkope 100 Hz = <2500,- )

Aannames zijn fataal.

Pagina: 1